• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71766
+
-

دستگیری کلاهبردار دریافت وام برای نیازمندان

کلاهبردار سابقه‌دار که در پوشش تهیه وام و تسهیلات بانکی از شهروندان در سراسر کشور به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در البرز دستگیر شد.
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از پلیس آگاهی استان قم به پلیس آگاهی البرز مبنی برکلاهبرداری با شگرد دریافت وام، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «محمد نادربیگی» افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری طبق اظهارات شاکی پرونده طی بررسی‌های مختلف دریافتند که متهم با خودروهای گران‌قیمت و جعل عناوین مدیرعامل شرکت، با حضور در بانک‌ها و اماکن دولتی، سوژه‌های خود را که اغلب خانم‌ها بودند شناسایی کرده و پس از آشنایی مقدماتی، به بهانه دریافت وام بانکی، مبالغی برای افتتاح حساب از آنها دریافت کرده و سپس متواری شده است.

وی ادامه داد: مخفیگاه متهم در غرب استان تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضایی نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد. به گفته وی، متهم که دارای ۹ فقره سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری است، در بازجویی‌ها به ۱۳ فقره کلاهبرداری، سرقت و تجاوز به عنف در استان‌های مختلف کشور به ارزش ۱۵ میلیارد ریال با شگرد تهیه وام بانکی، سند‌سازی و جعل اسناد بانکی اعتراف کرده است.
سرهنگ نادربیگی از مردم خواست برای دریافت وام و تسهیلات بانکی حتما به بانک‌ها مراجعه کرده و به اشخاصی که به‌ظاهر دارای تمکن مالی بوده و از روابط عمومی بالایی برخوردارند، اعتماد نکنند، زیرا از این طریق امکان خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری در انتظار این افراد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید