10-11
چهار شنبه 18 بهمن 1402
شماره 9024
تماشاگر2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هراس از سینوس

بعد از یک نمایش بی‌نظیر، حالا نگران عملکرد پرفراز و فرود تیم ملی در جام‌ملت‌ها هستیم
هیچ تردیدی وجود ندارد که بازی با ژاپن بهترین نمایش تیم ملی ایران در جام‌ملت‌های آسیا بوده است و شاید حتی فراتر از آن، بهترین فوتبالی که در سال‌های اخیر از این تیم دیده‌ایم. حالا همه پذیرفته‌اند که ایران مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات است و البته چنین باوری، به بیرون از مرزها هم تسری یافته است.
ویژه
نمایش تیم ملی ایران برابر ژاپن آنقدر درخشان بود که دوست و دشمن را به وجد آورد. حق هم همین است؛ مگر می‌توان منکر خوب‌بودن چیزی شد که ارزش آن اینقدر عیان است؟ همین شرایط در جام‌جهانی قبلی هم وجود داشت و بعد از نمایش ایران برابر ولز، حتی خونی‌ترین دشمنان کارلوس کی‌روش هم از تیم او تمجید کردند.
در شرایطی که همه منتظر شنیدن خبرهای خوش در مورد روند درمان کوین یامگا هستند، از قرار معلوم فعلا شرایط برای این بازیکن زیاد خوب پیش نمی‌رود.
قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا، هیچ بازیکنی به اندازه محمدحسین کنعانی‌زادگان اسمش با انبوه حواشی منفی گره نخورده بود. داستان مصاحبه عجیب او در مورد حواله واردات خودرو، روی تیغ رفتن این مجوزها، خشم بازیکنان از کنعانی و حتی نیمکت‌نشینی او در پرسپولیس باعث شده بود این بازیکن در برزخی‌ترین شرایط ممکن قرار بگیرد و حتی این گمانه به‌طور جدی مطرح شود که شاید امیر قلعه‌نویی او را با خودش به قطر نبرد.

خیز آخر

فقط يک پيروزي ديگر برابر قطر، مي‌تواند طلسم 47ساله حضور ايران در فينال آسيا را بشکند
شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند تیم ملی از سد محکم ژاپن جان سالم به‌در نبرد، اما از قضا این میدان سخت به محلی برای ارائه بهترین نمایش شاگردان امیر قلعه‌نویی تبدیل شد؛ روزی که آنها 2‌گل زدند و چندین گل هم نزدند تا در کمال شایستگی به نیمه‌نهایی برسند.