• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 18 بهمن 1402
کد مطلب : 217955
+
-

نكته بازی

حیف از این پسر!
در شرایطی که همه منتظر شنیدن خبرهای خوش در مورد روند درمان کوین یامگا هستند، از قرار معلوم فعلا شرایط برای این بازیکن زیاد خوب پیش نمی‌رود. یامگا که بر اثر برخورد با امید حامدی‌فر از ناحیه یکی از چشم‌هایش دچار آسیب جدی شده، تا‌کنون چند عمل جراحی سنگین انجام داده است. با وجود این، تازه‌ترین خبرها حکایت از آن دارد که شاید بینایی او به‌طور کامل برنگردد. رسانه‌ها گزارش داده‌اند یامگا چند جراحی دیگر را هم باید از سر بگذراند تا شاید حداکثر 20‌درصد بینایی چشم آسیب‌دیده او برگردد و به این ترتیب فوتبال حرفه‌ای این بازیکن به پایان خواهد رسید. این خبر عمیقا باعث ناراحتی است. چنین اتفاقی برای هر کس بیفتد غم‌انگیز است، چه برسد به فوتبالیست بی‌حاشیه‌ای مثل یامگا. کاش معجزه‌ای رخ بدهد.

پس شما چه کار می‌کنید؟
یکی از حواشی بازی ایران و قطر در نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا به سهمیه اندک تماشاگران مهمان مربوط می‌شود. در شرایطی که در مسابقات قبلی شاهد حضور چشمگیر تماشاگران ایرانی بودیم، برای این مسابقه محدودیت‌هایی اعمال شده است. گویا قطر به‌عنوان میزبان اول هزار سهمیه به ایران داده و بعدا آن را تا 400‌بلیت کم کرده است. مهدی محمدنبی، سرپرست تیم ملی هم از این ماجرا گلایه کرده و گفته حتی سهمیه 8‌درصدی قانونی ایران هم رعایت نشد. بسیار خب؛ سؤال اینجاست که پس شما آنجا چه می‌کنید؟ مگر این همه آدم نرفتید برای دفاع از حق تیم ملی؟ فقط بلدید در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گلایه کنید؟ گفتنی است قطر قبلا پیشنهاد داده بود بازی به ورزشگاهی برود که 20‌هزار نفر گنجایش بیشتر دارد، اما ایران مخالفت کرد.

به دلتان بد راه ندهید
بخشی از نشست خبری امیر قلعه‌نویی و سعید عزت‌اللهی پیش از بازی با قطر، به انتقاد از انتخاب داور این مسابقه گذشت. براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است سوت این دیدار به احمد العلی برسد؛ داور نه‌چندان شناخته‌شده کویتی که مخصوصا عرب‌‍‌زبان‌بودن او با توجه به مواجهه ایران با یک حریف عربی، بحث‌برانگیز شده است. به هر حال شاید کنفدراسیون می‌توانست انتخاب بهتری برای این مسابقه داشته باشد، اما درنظر بگیریم گزینش داور شرق آسیایی هم با توجه به حضور کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی، نمی‌توانست چندان بی‌حرف و حدیث باشد. از سوی دیگر علیرضا فغانی هم به‌عنوان نماینده استرالیا منطقا قادر به قضاوت این بازی نبود و شاید گزینه‌های چندانی باقی نمی‌ماند. در نهایت سیستم کمک‌داور ویدئویی هم هست و ملی‌پوشان نباید بیهوده ذهن خودشان را به هم بریزند.

این خبر را به اشتراک بگذارید