09
پنج شنبه 26 آبان 1401
شماره 8641
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نگاهی به چند فیلم ورزشی پس از انقلاب

یادداشت
«خط پایان»، فیلمی در ژانر ورزشی به کارگردانی «محمدعلی طالبی» است که در سال ۱۳۶۴ ساخته شد.
ویژه
در شرایطی که قیمت لوازم برقی خانگی در بازار به شکل سرسام‌آوری بالا رفته و تعویض یا خرید لوازم خانگی برقی جدید برای همه خانواده‌ها به راحتی امکان‌پذیر نیست، اگر یکی از وسایل برقی خانه خراب شود،
روزهای بلند پاییز فرصت و بهانه خوبی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است؛ دورهمی‌هایی که با سرو خوراکی‌های خوشمزه و متناسب می‌توان لذت آن را دوچندان کرد و به آن گرما بخشید.
خیلی‌ها در رویاهای‌شان یک جزیره آرام و بی‌سر‌و‌صدا را تجسم می‌کنند که بهترین جای دنیا برای زندگی کردن است.
تا حالا به این فکر کرده‌اید که قطار هم می‌تواند خود یک جاذبه گردشگری باشد؟ نه‌تنها چند سالی است که نوع، مدل و خدمات قطارها هم در انتخاب سفر از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند، بلکه ایستگاه‌ها و محل گذر و توقف قطار هم جزیی از هدف‌های سفر به‌حساب می‌آید.
پاس یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ تخت جمشید در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب بود و بازیکنانی به فوتبال ایران معرفی می‌کرد که عموما فیزیک بدنی خاصی داشتند.
محمدرضا شرفی خبوشان از آن دسته نویسندگانی است که اتفاقی و ناگهانی نویسنده نشده، از کودکی با کلمات و کتاب‌ها دوستی کرده و دوست داشته نویسنده شود. بعدها معلمی را انتخاب کرده.

ایران بهترین بدلکاران جهان را دارد

با ذبیح‌الله ذبیح‌پور؛ پرکارترین و مسن‌ترین بدلکار تاریخ سینمای ایران که قهرمان کشتی‌کج بوده و بازیگری هم کرده است
یکی از چهره‌های معروف بدلکاری و بازیگری در ایران «ذبیح‌الله ذبیح‌پور» است. «ذبیح‌پور» متولد سال ۱۳۲۱ در تویسرکان است و اصالتی بختیاری دارد.
ترس و راحت‌طلبی دشمن تصمیم‌گیری

ترس و راحت‌طلبی دشمن تصمیم‌گیری

ما هر روز در معرض انتخاب‌های بی‌شماریم. چه در زندگی روزمره و برای موضوعات ساده، چه در موضوعاتی که به شغل و آینده‌مان مربوط است، هر روز ناچاریم تصمیم‌هایی بگیریم، دست به انتخاب بزنیم و البته پیامدهای تصمیم‌هایمان را بپذیریم.
سوپرمن لی کارآفرینی ترک‌ تحصیل کرد
سوپرمن لی کارآفرینی ترک‌ تحصیل کرد
نه فقط در چین و هنگ‌کنگ بلکه حالا دیگر در همه جای دنیا لی کاشینگ نامی معروف و شناخته‌شده در دنیای تجارت و کارآفرینی است.
برای پیدا کردن ریشه استعمار از قرن‌های گذشته تا دوره معاصر کافی است تا تاریخ کشورهای آفریقایی را مطالعه کنید.

روی ریل گردشگری

بسیاری از افراد از میان وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی موجود برای سفر، قطار را ترجیح می‌دهند.

فوتبال با طعم نوستالژی

فوتبال ایران در دهه50 محصولی جز موفقیت درو نمی‌کرد.

زیتون میوه‌ای 5 هزار ساله

زیتون میوه‌ای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان محسوب می‌شود و کشت آن حتی از میوه‌هایی چون سیب، انبه و موز هم رونق بیشتری دارد. زیتون فقط یک میوه نیست و در اقوام، فرهنگ‌ها و ادیان مختلف محترم و مهم قلمداد می‌شود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
آندره گدار، معماری فرانسوی است که 30سال از عمرش را در ایران زندگی کرد.
«فضول» در لغت به‌معنای «کسی که بی‌جهت در کار دیگران مداخله می‌کند» آمده است. معنای لغوی «فضول» بسیار نزدیک به‌معنای اصطلاحی آن در حقوق آمده است.
اگر تنها تجربه‌تان از خواندن تاریخ به همان زنگ تاریخ دوران مدرسه ختم می‌شود، حق دارید که چندان علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های تاریخی نداشته باشید.