02
پنج شنبه 26 آبان 1401
شماره 8641
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آژانس همچنان در مسیر سیاسی‌کاری

دیپلماسی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی در نشست دیروز شورای‌ حکام بار دیگر ادعاهای خود درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار و «نگرانی جدی خود را از اینکه هیچ پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل پادمانی باقیمانده صورت نگرفته» اعلام کرد.
ویژه
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با تأکید بر اینکه ایران همیشه کوشش کرده با صادرات خود، زندگی مردم افغانستان را بهبود بخشد، از برنامه تهران برای میزبانی نشست بزرگی در سطح وزیران امورخارجه باهدف کمک به حل مسائل افغانستان خبرداد.
در ادامه اقدام‌ها و سیاست‌های مداخله‌جویانه اخیر رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون در حاشیه نشست سران «جی۲۰» با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و رویکرد آن در روابط دوجانبه با این کشور، از ایران خواست «به آرامش و روحیه همکاری» بازگردد.
دولت
وزیر کشور از تهیه کیفرخواست‌هایی از سوی قوه قضاییه برای کارگردانان داخلی و خارجی ناآرامی‌های اخیر خبر داد.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس درباره اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آذربایجان بیان کرد

تاریخ را دوباره بخوانند

گزارش
لفاظی‌های ضدایرانی رئیس‌جمهور آذربایجان و برخی رسانه‌های رسمی این کشور در شرایطی طی چند روز اخیر ادامه یافته که وی در طول یکی، 2 هفته اخیر 2بار به‌شکل کم‌سابقه‌ای به اظهارنظر ضدایرانی و مداخله‌جویانه‌ در امور داخلی ایران پرداخته؛ موضوعی که واکنش‌های بسیاری را در ایران به‌همراه داشت.

سردرگمی برجامی واشنگتن

امیرعبداللهیان: طرف آمریکایی پیام داده برای دستیابی به توافق در مذاکرات برجامی عجله دارد
وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران از استمرار تبادل پیام‌ها میان تهران و واشنگتن خبر داد و اعلام کرد در این ارتباط‌ها که آخرین پیام در این فرایند در کمتر از 72ساعت گذشته مبادله شده، طرف آمریکایی پیام داده برای دستیابی به توافق در مذاکرات برجامی عجله دارد.
3 اغتشاشگر در تهران به اعدام محکوم شدند
در ادامه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت در دادگاه انقلاب تهران و در پی تشکیل جلسات دادگاه متهمان در حضور وکلای آ‌نها، حکم بدوی 3نفر دیگر از اغتشاشگران صادر شد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
رویکرد نادرست نخست‌وزیر استرالیا درباره تحولات داخلی ایران کمکی به روابط 2کشور نمی‌کند.