24
پنج شنبه 26 آبان 1401
شماره 8641
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دیدار معاون رئیس‌جمهور با وزیر خارجه مصر

خبر روز
وزارت خارجه مصر اعلام کرد: علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی cop27 با وزیر خارجه مصر دیدار و از او به‌دلیل میزبانی خوب و برگزاری فوق‌العاده این نشست تقدیر کرده است.
ویژه
استان اردبیل قادر است ۱۰۰درصد بذر چغندرقند مورد نیاز کشور را نه‌تنها تامین کند، بلکه مازاد تولید آن را به کشورهای همسایه نیز صادر کند.
عکس خبر
استان آذربایجان شرقی به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید مرغ و تخم مرغ در ایران است.

حمله محیط‌زیستی‌ها به آثار هنری موزه‌ها

گروه‌های محیط زیستی با حمله به آثار مشهور موزه ای خواستار توجه جدی به تغییر اقلیمی شدند
گزارش
حمله به آثار هنری به‌خصوص همزمان با نشست‌های جهانی مربوط به محیط‌زیست و تغییر اقلیم به یک روال برای فعالان محیط ‌زیست تبدیل شده است. فعالان اقلیم، معروف‌ترین آثار را نه برای آسیب رساندن، بلکه برای جلب توجه رسانه‌ها به آسیب‌های پایدار بحران آب‌وهوا، هدف قرار می‌دهند.
خداحافظی 160 روستای همدان با تنش آبی

خداحافظی 160 روستای همدان با تنش آبی

در طرح جهادی آبرسانی به همدان 31 پروژه در 160 روستا اجرا می‌شود
تشکیل شورای جهاد آبرسانی در وزارت نیرو یک هدف دارد؛ محرومیت‌زدایی و آبرسانی به 10هزار روستای کشور. درحالی‌ که یک سال از اجرای این طرح می‌گذرد و حدود 600روستا وارد شبکه آب مطمئن و پایدار شده‌اند، همچنان بیش از 8میلیون روستایی با تنش آبی روبه‌رو هستند.
خودروی کم‌کیفیت محیط‌بان‌ها به ‌خودروی شکارچی‌ها نمی‌رسد
خودروی کم‌کیفیت محیط‌بان‌ها به ‌خودروی شکارچی‌ها نمی‌رسد
سرپرست معاونت محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: خودروهای مورد استفاده در مناطق حفاظت‌شده پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
هزینه احداث زیرساخت‌های خدمات آب و برق در منطقه باغ عمران شهر اقبالیه «سلطان‌آباد» از طریق اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری و فروش زمین‌های راه و شهرسازی تأمین می‌شود.
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز این استان در روز گذشته نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد افزایش یافت.