• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177305
+
-

آشنایی با مجلل‌ترین جزایر خصوصی دنیا

خیلی‌ها در رویاهای‌شان یک جزیره آرام و بی‌سر‌و‌صدا را تجسم می‌کنند که بهترین جای دنیا برای زندگی کردن است. زندگی در جزیره‌های بکر و خوش‌آب‌و‌هوا شاید رؤیای مشترک خیلی از انسان‌هایی باشد که از هیاهوی زندگی در کلانشهرها به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند از چنین فضایی فاصله بگیرند. البته این سبک زندگی برای افراد ثروتمند‌رؤیا نیست بلکه ایده‌ای است که با صرف مبالغ هنگفت عملی می‌شود. بسیاری از بازیگران مطرح هالیوود مثل دی کاپریو، جانی دپ، نیکلاس کیج و... این سبک زندگی را انتخاب کرده‌اند و با پرداخت چند‌میلیون دلار ناقابل سند جزایر لوکس را به نام خودشان زده‌اند. تعداد جزایری که چنین ویژگی‌هایی دارند در دنیا کم نیست و برخی از آنها قیمت‌های سرسام‌آوری دارند.

جزیره‌ مونتوکود

مالزی- 10.6میلیون دلار
این جزیره‌ در محاصره‌ زیبایی‌های طبیعی قرار دارد و در حوالی برونئی است. این جزیره که جزو خاک مالزی است، پوشش گیاهی منحصر‌به‌فرد با گونه‌های کمیاب جانوری دارد و در نزدیکی سواحل زیبای «کیناروت» واقع شده. ویژگی منحصر‌به‌فرد این جزیره 10.6میلیون دلاری این است که یک هتل بسیار مجلل در آن ساخته شده و با استقرار در این هتل چشم‌انداز حیرت انگیزی مثل دریا و کوه معروف کینابالو دیده می‌شود. کوه کینابالو هم یکی از عجایب جنوب‌شرقی آسیاست. بومیان این منطقه معتقدند این کوه هر سال به مقدار چند سانتی‌متر حرکت می‌کند و جا‌به‌جا می‌شود.

شبه‌‌جزیره پونتا گویونز

کاستاریکا-22.5 میلیون دلار

این شبه‌جزیره هم به‌خاطر سکوت و آرامشی که در آن حاکم است طرفداران زیادی دارد. ساحل این جزیره یک فضای 200متری دارد که پاتوق افراد ثروتمند برای آفتاب‌گرفتن است. ویژگی منحصر‌به‌فرد شبه‌‌جزیره پونتا گویونز این است که ساحلی با شن‌های صورتی دارد و مهم‌ترین چشم‌انداز آن آبشار بزرگی است که به‌خصوص در فصل گرما گردشگران زیادی را جذب می‌کند. می‌گویند پونتا گویونز شبه‌جزیره‌ای است که ساکنان آن هرگز نمی‌خواهند از آب جدا باشند و برخی از آنها روی شن‌های صورتی ساحل به خواب عمیق فرو‌می‌روند.

جزیره آیل گاگنون

کانادا-27 میلیون دلار
این جزیره لاکچری هم به سلین‌دیون، خواننده مشهور آمریکایی تعلق دارد و او برخلاف بسیاری از بازیگران هالیوودی که در مناطق استوایی جزیره خریده‌اند، زندگی در نزدیکی رودخانه میل ایلز در ایالت کبک کانادا را ترجیح داده است. خواننده آمریکایی این جزیره را به قیمت 10میلیون دلار خریده و بلافاصله قلعه‌ای به سبک معماری دوران ویکتوریا در آن ساخته است.ارزش این جزیره  27میلیون‌دلار برآورد می‌شود. بنا بر این، خرید جزیره یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای افراد ثروتمند هم به‌حساب می‌آید. از قدیم هم گفته‌اند پول، پول می‌آورد. این جزیره خصوصی یک محوطه هم برای فرود و برخاستن هلی‌کوپتر شخصی دارد.

جزیره داربی

باهاماس-40 میلیون دلار

این هم یک جزیره شگفت‌انگیز دیگر که در یکی از خوش‌‌منظره‌ترین مناطق باهاماس و در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره نسبت به جزایر دیگر مرتفع‌تر است و 14ساحل مختلف، قلعه و فرودگاه اختصاصی خودش را دارد. این جزیره که در قلب 300جزیره‌ ناشناخته‌ دیگر قرار‌گرفته، امکانات شگفت‌‌انگیزی برای ماهیگیری و موج‌‌سواری دارد. یک قلعه زیبا هم در دل این جزیره قرار دارد که قدمت آن به سال1938بر‌می‌گردد. کسی که این جزیره را بخرد با افراد سرشناسی مثل تیم مک گراو، فیث هیل، جانی دپ و دیوید کاپرفیلد همسایه خواهد شد.

جزیره آپو

فیلیپین-72 میلیون دلار
این جزیره شگفت‌انگیز قبلا یک دهکده ماهیگیری بود اما با گذشت زمان به بهشت گردشگران حرفه‌ای بدل شد. آپو جزیره‌ای است که در یک منطقه بارانی و در میان تالاب‌های شگفت‌انگیز واقع شده و سواحلی زیبا با صخره‌های مرجانی دارد. در اطراف جزیره هم انبوه درختان میوه و نارگیل به چشم می‌خورد و یکی از تفریحات افراد ثروتمند، قدم‌زدن در سواحل این جزیره و نوشیدن آب نارگیل است. نزدیک‌ترین شهر فیلیپین به این جزیره کورون است که با قایق حدود یک‌ساعت‌و نیم با آن فاصله دارد. نکته عجیب این است که این جزیره به‌خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش امکانات مخابراتی ندارد و فاقد آب و برق شهری است.

جزیره‌ تیکینا

فیجی- 11.5 میلیون دلار
فیجی یک کشور جزیره‌ای در جنوب اقیانوس آرام است که از تعداد زیادی جزیره لوکس و مجلل تشکیل شده است. جزیره تیکینا‌ای‌را یکی از همین جزایر است که در جزیره غربی وانوالوو واقع شده و گردشگران زیادی را جذب می‌کند که بیشتر آنها از افراد ثروتمند هستند. شبه‌جزیره‌ وانوالوو بیش از 4هزار هکتار وسعت دارد و در میان انبوه جنگل‌های سرسبز قرار دارد. با استقرار در جزیره تیکینا‌ای‌را چنین چشم‌اندازی پیش روی شما قرار‌دارد و اقیانوس آرام هم از طبقات بالای هتل‌های مجلل این جزیره قابل‌مشاهده است.

جزیره هانس لولیک

آمریکا-29.5 میلیون دلار

نام این جزیره همواره در فهرست گران‌ترین جزیره‌های خصوصی دنیا دیده می‌شود. این جزیره زیبا با داشتن سواحل ماسه‌‌ای سفید رنگ و پوشش گیاهی منحصر‌به‌فرد، همه ویژگی‌های لازم برای جذب ثروتمندان و چهره‌های مشهور را در اختیار دارد. این جزیره امکانات ویژه‌ای برای غواصی، اسنورکلینگ و شنا دارد و در کنار گونه‌های دریایی کمیاب به شهرت جهانی رسیده است. چشم‌انداز آبی 360درجه‌ای این جزیره هم نکته مهمی است. این جزیره 20هکتاری، مساحت محدود و جغرافیای خاصی دارد و تنها راه رسیدن به آن استفاده از قایق و هواپیماهای آب‌‌نشین است.

جزیره پناهگاه

آمریکا-59.5 میلیون دلار

این جزیره‌ به سرعت در حال بدل‌شدن به گران‌ترین جزیره دنیاست و افراد ثروتمند با سرمایه‌گذاری در جزیره پناهگاه به سود قابل‌توجهی رسیده‌اند. قیمت یک آپارتمان 4خوابه در این جزیره چیزی حدود 20میلیون دلار برآورد می‌شود درحالی‌که تا چند سال قبل به یک‌میلیون دلار هم نمی‌رسید.خلاصه که این جزیره پناهگاه میلیاردرهای آمریکایی است و نیروی پلیس مخصوص، باشگاه ورزشی منحصر‌به‌فرد و امکانات تفریحی گران‌قیمتی دارد. قیمت هر خانه این جزیره به‌طور متوسط حدود 20میلیون دلار تخمین زده شده است.

جزیره لانائی

هاوایی-610 میلیون دلار

جزیره لانائی به «لری الیسون» که هشتمین فرد ثروتمند دنیا و مؤسس اوراکل است تعلق دارد. نکته جالبی که لانیا را از سایر جزایر خصوصی دنیا متمایز می‌کند این است که 2درصد آن به دولت تعلق دارد و به همین دلیل خیلی‌ها با اغماض لانیا را در فهرست گران‌ترین جزیره‌های خصوصی دنیا قرار می‌دهند. لری الیسون در سال2012حدود 300میلیون دلار برای خرید جزیره‌ لانائی هزینه کرد. این جزیره که به‌خاطر داشتن انبوه درختان آناناس به جزیره‌ آناناس معروف است حدود 300نفر جمعیت دارد. الیسون گفته هدفش ایجاد یک منطقه‌ گردشگری برتر و سازگار با طبیعت در منطقه هاوایی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید