09
پنج شنبه 16 تیر 1401
شماره 8539
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هرکی نخوره مشغول‌الذمه است!

آبگوشت یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی است که کمتر کسی را می‌شود پیدا کرد که علاقه‌مند و طرفدار این خوراک اصیل ایرانی نباشد.
ویژه
در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، طبیعت هدیه‌ای ارزشمند از سمت خداوند برای همه انسان‌هاست.
اگر بخواهیم درباره یکی از پرطرفدارترین کشورهای آمریکای جنوبی صحبت کنیم باید از کلمبیا نام ببریم که یک کشور چندوجهی است.
هیچ‌کدام از ما دوست نداریم با حرف یا رفتارمان دیگری را برنجانیم یا باعث دلخوری کسی شویم اما راستش به هزار و یک دلیل که بیشتر آنها ناشی از نداشتن مهارت‌های ارتباطی و رفتاری است، همیشه در این کار موفق نیستیم.
فرهنگ فارسی معین معروف به فرهنگ معین یکی از فرهنگ‌های لغت یک‌زبانه نامدار و بارز به فارسی است. نویسنده این فرهنگ محمد معین و ناشر آن مؤسسه انتشاراتی امیرکبیر _در تهران_ است.
در فصل تابستان خوردن غذاها و خوراک‌های سبک که اغلب از سبزی‌های تازه و مقوی تهیه می‌شوند به قول معروف حسابی به دل می‌نشیند و در این گرما می‌چسبد.
احمد دهقان را اهل ادبیات با رمان «سفر به گرای ۲۷۰درجه» می‌شناسند؛ رمانی که برنده ۲۰سال ادبیات‌ داستانی شد و تحسین همگان را برانگیخت.

موسیقی باید امیدواری ببخشد

سیدحسام‌الدین سراج، نوازنده و خواننده موسیقی ایرانی، از حال و هوای هنر در این روزها می‌گوید
از روزهایی که حسام‌الدین سراج، کودکی باذوق بود که پای رادیوی خانه‌شان در اصفهان، منتظر پخش تکنوازی‌ نی استاد حسن کسایی و تار استاد جلیل شهناز می‌نشست، سال‌ها گذشته و آن جوانی که دنبال معروف‌شدن نامش در دنیای موسیقی نبود، حالا به یکی از معروف‌ترین نام‌ها در موسیقی سنتی ایرانی تبدیل شده است.
مردم به ساخت ایران اعتماد دارند

مردم به ساخت ایران اعتماد دارند

در شرایطی که تا همین چند سال پیش بازار لباس‌های ورزشی تیم‌ها، اغلب در اختیار برند‌های مختلف خارجی بود.
مهدی طارمی را در بوشهر کشف کردم
مهدی طارمی را در بوشهر کشف کردم
نام ناصر ابراهیمی با رویدادهای تلخ و شیرین فوتبال ایران در نیم قرن گذشته عجین است. درست است که ناصرخان در بیشتر مواقع مرد ‌اول نیمکت پرماجرای تیم‌های ملی و باشگاهی نبوده و در قامت کمک مربی فعالیت کرده اما اهالی فوتبال می‌دانند که او به گردن سوپراستارهای فوتبال ایران حق دارد.
زندگی اصغر قندچی مؤسس کارخانه «ایران کاوه» و از کارآفرینان بزرگ ایران، سرشار از تجربه و آموزش است. مردی که به پدر کامیون‌سازی ایران مشهور است، از یک کارگاه 6متری تعمیر خودروهای سنگین در 16سالگی، به ریاست نخستین کارخانه تریلر و کامیون داخلی رسید، آن هم کارخانه‌ای که خودش ساخته و برای چند هزار نفر شغل ایجاد کرده بود.

تبهکار 30میلیارد دلاری

همه ما قصه‌های زیادی در مورد گروه‌های مخوف تبهکاری و مافیایی شنیده‌ایم اما بسیاری بر این باورند که این دسته‌ها صرفا به سریال «خانواده سوپرانو» و فیلم‌های «پدرخوانده»بازمی‌گردد و گروه‌های مافیایی و تبهکاری بزرگ و منسجم، دیگر وجود خارجی ندارند.

8 روش برای افزایش درآمدهای خانگی

چند سالی می‌شود که کسب‌وکارهای خانگی به خوبی رونق گرفته‌اند و هر روز بر تعداد افرادی که به این سمت سوق پیدا می‌کنند افزوده می‌شود؛ کسب‌وکارهایی که می‌توانند باعث موفقیت افراد شوند و آنها را به ثروت برسانند و غالبا از دردسرهای کسب‌وکارهای عادی نیز جدا هستند.

به تماشای سقوط آب‌ها

بسیار تأکید شده که طبیعت درمانگر است و درمان همه دردهای روحی و روانی طبیعت است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
کتاب «آسیب‌شناسی روانی زندگی روزمره» نوشته زیگموند فروید، روانشناس اتریشی است. این کتاب نخستین بار در سال 1901منتشر شد و فروید طی سال‌های بعد تا سال 1924مثال‌های متنوعی به آن اضافه و آن را کامل‌تر کرد.
ادبیات قرار است آیینه تمام‌نمای جامعه خود باشد یا اینکه نه، چیزی فراتر از آن؟
داستان ظهور ورزشکاران دورگه ایرانی در میدان‌های ورزشی از دهه‌20شروع شد. در آن روزگار امیرمسعود برومند که اصالت لبنانی داشت، به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و دست بر قضا در نخستین بازی خود برابر ترکیه، یک گل به ثمر رساند.