• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165467
+
-

برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و افزایش درآمد چه کارهایی باید انجام داد

8 روش برای افزایش درآمدهای خانگی

8 روش برای افزایش درآمدهای خانگی

حامد یزدانی

چند سالی می‌شود که کسب‌وکارهای خانگی به خوبی رونق گرفته‌اند و هر روز بر تعداد افرادی که به این سمت سوق پیدا می‌کنند افزوده می‌شود؛ کسب‌وکارهایی که می‌توانند باعث موفقیت افراد شوند و آنها را به ثروت برسانند و غالبا از دردسرهای کسب‌وکارهای عادی نیز جدا هستند. اما این موفقیت زمانی حاصل می‌شود که برای رشد این کسب‌وکارهای خانگی، نکات و ترفندهایی رعایت شود. در ادامه این مطلب 8نکته و فرمول مهم موفقیت در کسب‌وکار خانگی را توضیح داده‌ایم.

تحقیق و انتخاب محصولی که همه‌گیر نشده
1 در ابتدا باید بدانید قصد فروش چه محصولی را دارید. ورود به عرصه‌ای که دیگران به وفور در آن عرصه قدم گذاشته‌اند شاید کار را برای شما سخت کند و حتی ممکن است شانس موفقیت را برایتان پایین بیاورد. بنابراین نیاز است که خوب تحقیق کنید و تشخیص دهید که چه محصولی می‌تواند جزو محصولات پرفروش باشد، اما عده زیادی هم اقدام به فروش آن نکرده‌اند یا اگر هم عده زیادی فعالیت دارند، شما هم به خوبی می‌توانید در کنار دیگران به رقابت بپردازید. همچنین باید بدانید که هدف شما چیست. این موضوع را هیچ‌گاه فراموش نکنید که تمرکز خود را روی یک هدف مشخص، یک محصول یا یک خدمت واحد بگذارید و در آن یک نیاز مشخص از کاربر را برآورده کرده و با دیگر فروشندگان رقابت را آغاز کنید، قطعا مخاطبان براساس نیاز تعیین‌شده‌ خود به صفحه‌ شما رجوع کرده و از آن بهره می‌گیرند.

داشتن علاقه و نترسیدن از مسیر
2 بسیاری از ما نمی‌‌دانیم که به چه چیزی علاقه داریم. در این وضعیت، مانند یک کودک گمشده در میان کارهای مورد علاقه دیگران سردرگم می‌‌شویم. پیدا‌کردن کار مورد علاقه، مسیری است که باید خودتان آن را طی کنید. به یاد داشته باشید که در بیشتر موارد، کار مورد علاقه‌‌تان نزدیک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌‌کنید. همچنین اجتناب از ترس موضوعی است که باید به آن توجه کنید. اگرچه ممکن است کار با سرمایه کم شروع شود، اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک اقدام حساب‌شده برای افزایش سرمایه است و این موفقیت و افزایش سرمایه اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه از اشتباه‌کردن، شکست‌خوردن و حتی مسخره‌شدن نترسید. طی مسیر سمج باشید و مثل کسی که چیزی برای از دست‌دادن ندارد، برای رشد خودتان تلاش کنید.

فروش محصول در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
 3 این روزها شبکه‌های اجتماعی بسیار توسعه‌یافته و هر روز تعداد افرادی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند رو به افزایش است. همین امر باعث شده که کسب‌وکارهای خانگی، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان بتوانند محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند. شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام می‌تواند فضای مناسبی را برای فروش محصولات شما ایجاد کند. بنابراین با تولید محتوای مناسب درخصوص معرفی محصولات خود می‌توانید به‌راحتی و با هزینه‌ کم محصول خود را به فروش برسانید و به سوددهی بالایی دست پیدا کنید. همچنین سایت‌های فروشگاهی می‌توانند یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصولات باشند. شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی خود محصولات تولیدی خود را در آن به فروش برسانید. این سرویس‌ها در بلندمدت می‌توانند سودآور باشند و این شرایط را مهیا می‌کنند که با مشتریان خود بدون واسطه در ارتباط باشید.

انتخاب نام مناسب و برندسازی
4 در مشاغل خانگی و فروش‌های اینترنتی آنچه در ابتدای امر مشتری را جذب خود می‌کند، استفاده از یک نام و برند مناسب برای محصول است. شاید اغلب افراد تصور کنند که برندسازی کاری مشکل است و فقط باید برای کالا‌های لوکس و آنچنانی برندسازی کرد، اما این تصور کاملا اشتباه است و می‌توان برای هر کالایی حتی برای یک شاخه گل هم برندسازی کرد. انتخاب یک برند منحصر به فرد از اهمیت خاصی برخوردار است. چون مردم برایشان مهم است چه می‌خرند و بسیاری از مردم کالا‌ها را صرفا براساس برندشان قضاوت می‌کنند. بنابراین برای برندسازی باید مطالعات گسترده و عمیقی داشته باشید چون ساخت لگو، شعار تبلیغاتی، یک اسم درخور برای کسب‌وکار و... همه به برندسازی و جذب نگاه‌ها به کسب‌وکار اینترنتی خانگی و سایت شما که در آینده ایجاد خواهید کرد کمک می‌کند.

ارائه خدماتی متفاوت از رقیبان
5 همیشه و در هر زمینه‌ای باید با دیگران متفاوت بود و همین تفاوت‌هاست که شما را خاص می‌کند. به‌عنوان کسی که به فکر راه‌اندازی مشاغل خانگی هستید همیشه باید این سؤال در ذهنتان وجود داشته باشد که چرا مشتری محصول ما را می‌خرد؟ بنابراین باید نیاز مشتریان را بهتر از رقبا تشخیص دهید و براساس نیازها خدمات بیشتری به مشتریان ارائه دهید. برای اینکه با رقبا متفاوت باشید، روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این روش‌ها فروش محصولات باکیفیت‌تر به مشتری است. یا اینکه می‌توانید محصولتان را با خدمات بهتری نظیر سرعت بالاتر در اختیار مشتری قرار دهید. یا اینکه بسته‌بندی متفاوتی را برای محصولات‌تان درنظر بگیرید. همچنین با ارائه خدمات پس از فروش مناسب مانند پس‌گرفتن محصول درصورت داشتن هر نوع اشکال و... می‌توانید متفاوت‌‌تر از رقیبانتان عمل کنید و یک قدم از آنها جلوتر باشید.

استفاده از تصویرهای مناسب و جذاب
6 یکی دیگر از راه‌ها رونق کسب‌وکارهای خانگی و دیده‌شدن آن تبلیغات است. یکی از راه‌های تبلیغ‌کردن رجوع به سایت‌های پر‌بازدید و تبلیغ محصول خود در این سایت‌هاست. روش دیگر تبلیغ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. بدون تردید ایجاد تصاویر و ویدئو برای نمایش محصولات و خدمات می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. هیچ‌گاه فراموش نکنید که یک تصویر واضح و باکیفیت می‌تواند فروش شما را دوچندان کند و فاکتور بسیار مهمی در جذب مشتری به‌حساب می‌آید. پست‌های اجتماعی که حاوی یک ویژوال بصری هستند بسیار بیشتر از پست‌هایی که فاقد آن هستند، افراد را به‌خود جذب می‌کنند. البته باید توجه داشت که تصویر انتخابی کاملا به فعالیت برندتان مرتبط باشد. می‌توانید از کسی که در این زمینه تخصص کافی دارد به‌عنوان یکی از اعضای تیم کمک بگیرید.

استفاده از حرفه‌ای‌ها برای کار و تبلیغات
7 معمولا در هیچ زمینه‌ای کار به تنهایی پیش نمی‌رود و به کارگیری تعدادی نیرو به‌ویژه نیروی مجرب می‌تواند در پیشرفت و توسعه کار بسیار تأثیرگذار باشد. بنابراین نیاز است که برای اداره‌ بهتر شغل مورد نظرتان و فعالیت بیشتر و بهتر در شبکه‌های اجتماعی، افراد مناسب را به‌عنوان اعضای تیم به‌کار گیرید. یک کارگروهی خوب می‌تواند بازدهی کار شما را افزایش دهد و شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کند. البته تعداد افراد با توجه به وسعت شغل و برند منتخبتان می‌تواند متفاوت باشد. پس از انتخاب نیرو نقش‌ها و مسئولیت‌هایشان را مشخص کنید تا با توجه به تخصصی که دارند، گوشه‌ای از کار را بگیرند. باید این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که هرچه افرادی که انتخاب می‌کنید، متخصص‌تر و از انگیزه و خلاقیت بیشتری برخوردار باشند می‌توانند در موفقیت شما نقش زیادی داشته باشند.

افزایش مهارت‌ها
8 راه‌اندازی یک کسب‌وکار با سرمایه کم بسیار حساس است و نیاز است که در این راه قدم‌‌هایی حساب‌شده بردارید و مهارت‌هایتان را افزایش دهید. در حقیقت، بالا‌ بردن مهارت‌ها برگ برنده شما در میدان کسب‌وکار و رقابت به شمار می‌رود. یکی از مهارت‌هایی که ضرورت دارد روی آن کار کنید افزایش مهارت‌های مالی‌، مثل حسابداری یا سرمایه‌گذاری است. یادتان باشد، مهم نیست که سرمایه فعلی شما چقدر زیاد است چون اگر دانش مدیریت و افزایش سرمایه را نداشته باشید، خیلی زود آن را  از دست خواهید داد. افزایش مهارت در زمینه‌های بازاریابی و مدیریت هم بخشی جدایی‌ناپذیر از روند آموزشی شما به شمار می‌رود چون وقتی بتوانید خودتان و سرمایه کنونی‌تان را مدیریت کنید، در آینده می‌توانید سکان کارمندان و سرمایه انبوه‌تان را هم در دست بگیرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید