21
پنج شنبه 16 تیر 1401
شماره 8539
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: «۵۸۵ تقلب در آزمون علوم تجربی را شناسایی کرده‌ایم و همه این موارد در دست رسیدگی است و شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری اطمینان داشته باشند که در حق هیچ‌کسی بی‌عدالتی نخواهد شد.»
جمعیت استان گلستان جزو دهک کم‌برخوردار هستند. براساس اعلام معاون استانداری این استان، فقر پشت چهره سرسبز استان گلستان پنهان است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران توضیحاتی درباره اقدامات این سازمان برای بیمه رایگان 3دهک پایین جامعه ارائه کرد و گفت: «مصوبه اخیر مجلس حاکی از اختصاص ۶۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بیمه رایگان است که البته با وجود پیشرفت کار هنوز ریالی از این مبلغ به ما پرداخت نشده است.»

چرا کرونا دوباره جهش کرد؟

کاهش اثربخشی واکسن‌ها با گذشت بیش از 6ماه، کم شدن رعایت پروتکل‌ها، انجام نشدن برخی اقدامات در مدیریت اپیدمی، نبود توالی‌یابی سویه‌های بیماری، بالا نبودن میزان تست‌ها و فقدان بسته کامل پیشگیرانه در پیک‌های احتمالی منجر به روند صعودی کرونا شده است
گزارش
حدود 25میلیون نفر از افرادی که 6ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونایشان می‌گذرد، هنوز دوز سوم را تزریق نکرده‌اند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌شدت کاهش یافته و استفاده از ماسک به 10درصد رسیده است.