05
پنج شنبه 13 آبان 1400
شماره 8353
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ای آخرین چراغ، خاموش نشو!

یادداشت
نه گل، سایه گل، نه درخت، سایه درخت! حتی نه زندگی، سایه زندگی هم اگر باشم راضی هستم چون می‌توانم پابه‌پای غروب خود را به تاریکی شب برسانم و همچنان سایه باشم! پس هستم و می‌توانم خودم را امتداد دهم و دوباره تکه‌ای ناچیز از سایه‌های روز باشم!
ویژه
در این روزهای پاییزی هیچ‌چیز به‌اندازه یک دسر گرم و دلچسب نمی‌تواند حال ما را خوش کند؛ دسرهایی کم‌هزینه که بتوان در خانه به‌راحتی تهیه کرد. برای تهیه دسرهایی با طبع گرم پیشنهاد می‌کنیم سراغ آشپزهای خبره در این زمینه بروید و از آنها راهنمایی بگیرید.
همان‌طور که در متن بالا اشاره شد، یکی از آثار به‌جامانده از فرهنگ سامورایی‌ها را باید هاگاکوره نامید که در ایران دو بار توسط هاشم رجب‌زاده و سیدرضا حسینی ترجمه شده است.
فیلم‌های معمایی و مرموز، ژانر جالبی هستند که بسیاری از مخاطبان ترجیح می‌دهند در انتخاب تماشای فیلم‌هایشان، فهرست فیلم‌های معمایی در اولویت باشد. فیلم‌های این ژانر جزو جذاب‌ترین‌ها هستند که با درگیر‌کردن مخاطب برای حل معما، می‌توانند او را با خود همراه کنند.
«ثروت واقعی من در دو چیز است: نخست اینکه نام مرا ایران گذاشته‌اند و دیگر عشق به ایران که نخست غریزی بود و سپس فرهنگی شد.»
گرچه چهره پرجذبه‌اش از او بازیگری با ابهت برای نقش‌هایی خاص ساخته، اما جالب است بدانید که او قلب مهربانی دارد که با وجود دغدغه‌های بسیار، غصه‌دار دیگران است.
یکی از پرکاربردترین واژه‌هایی که مربوط به ژاپنی‌هاست واژه سامورایی است. اما سامورایی‌ها چه کسانی بودند و چه‌کار می‌کردند و سبک زندگی‌شان چطور بود که هنوز هم نقل محافلند؟
با محمدعلی گرایی که متخصص اجرای فنون ناب کشتی فرنگی است

به حریفانم سالتو شیرازی می‌زنم

اگر مازندران را قطب کشتی آزاد بدانیم، شیراز هم مهد فرنگی‌کارهای قهار است. نشان به آن نشان که 4نفر از مدال‌آوران مسابقات جهانی که مدتی قبل در نروژ برگزار شد اصالت شیرازی دارند و حالا کشتی فرنگی را باید به پسوند دیار حافظ و سعدی سنجاق کرد.
در حسرت یک خواب آسوده

در حسرت یک خواب آسوده

همه ما ممکن است در دوره‌هایی از زندگی خود، ابتلا به اختلالات خواب را تجربه کنیم.
زادگاه پدر، هم‌نام پسر
زادگاه پدر، هم‌نام پسر
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای تماشای آثار باستانی، شال و کلاه می‌کنید و راه شهرهای کهن ایران را در پیش می‌گیرید، بهتر است در این روزها که کرونا مثل یک مهمان ناخوانده هنوز در کشورمان جا خوش کرده، برنامه سفرتان را کمی تغییر بدهید.
نوشتن کتاب برای نوجوانان این زمانه که دسترسی نامحدودی به منابع اطلاعاتی مختلف و سرگرمی‌های رنگارنگ دارند، نباید کار ساده‌ای باشد. اما حمیدرضا شاه‌آبادی در این کار سخت موفق ظاهر شده است.

دمنوش‌های پاییزی

حالا که در میانه فصل پاییز هستیم و لباس‌های گرم و پشمی جایگزین لباس‌های فصل گرما شده است، پس باید سراغ فنجان دمنوش‌هایمان هم برویم. شب‌های پاییزی معمولا سرد و مرطوب و روز‌هایش گرم و خشک است و باید به‌مرور زمان کم‌کم به این تغییرات روزانه عادت کنیم.

سرزمینی که حالا چندان سرد نیست

شمیران یا به قول تهرانی‌های قدیم «شمرون»، نام محدوده شمالی پایتخت است که روزگاری به‌دلیل هوای خوش و باغ‌های سرسبزی که داشت، ییلاق تهران به‌حساب می‌آمد.

این کتاب‌ها را در نوجوانی بخوانید

کتاب‌هایی که در دوران نوجوانی می‌خوانیم اهمیت زیادی دارند چون می‌توانند مسیر علاقه‌مندی ما را در مطالعه شکل دهند و البته بسیاری از آموخته‌های ما در سال‌های بعد، از لابه‌لای همین کتاب‌ها به‌دست می‌آیند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از جدیدترین ساخته‌های سینمایی کشور، فیلم «بوتاکس» است؛ نخستین فیلم بلند «کاوه مظاهری» که محصول مشترک سال2020 ایران و کاناداست.
یکی از موارد مؤثر در ارتباط با دیگران این است که با حرف‌های طرف مقابل همراه باشیم تا بتوانیم تشخیص دهیم کجا می‌توانیم حرف او را قطع کنیم. چون اگر در موقعیت نامناسب حرف طرف مقابلمان را قطع کنیم ممکن است او حس کند ما به او توجه نداشته‌ایم.
قهرمانی در بازی‌های المپیک یک اتفاق ساده نیست و نقطه عطف زندگی هر ورزشکاری به‌شمار می‌رود. اهمیت این اتفاق به حدی است که اسطوره‌های ورزش از بین کسانی انتخاب می‌شوند که دست‌کم یک‌بار روی سکوی قهرمانی المپیک ایستاده باشند.