05
پنج شنبه 6 آبان 1400
شماره 8347
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آسمان بیکار وگرانی مزمن‌!

یادداشت
شرمی تلخ، تن‌پوش هوای سرد این روزهای ناجوانمرد است، از بس که پاییز چون بهار بیکار است و از باران‌سازی‌ بازمانده است آنگونه که کارون، زاینده‌رود، ارس، هامون و اترک در نیم قرن اخیر چنین خشکسالی‌ای به خود ندیده‌اند!
ویژه
آشپزی کنار فرزندان تجربه شیرینی است که نه‌تنها موجب ایجاد مهر و محبت بین والدین و فرزندان‌ می‌شود بلکه راهی سرگرم‌کننده برای یاد دادن اندازه‌ها، مزه‌های جدید و طرز تهیه غذاها به فرزندان است.
عالیه عطایی نویسنده‌ای ایرانی‌افغانستانی است که دوران کودکی خود را در منطقه‌ای مرزی در خراسان جنوبی گذراند و بعدها مرز و ماجراهایش، به خطی پررنگ در داستان‌هایش تبدیل شد.
شاید بیشتر شما تصور کنید که وقتی اروپایی‌ها به قاره آمریکا رسیدند، سرزمین‌های انسان‌هایی ابتدایی و فاقد تمدن را فتح کردند. شاید به تعبیری، حتی ساکنان اولیه و بومی این قاره را وحشی هم بدانند.
در دنیایی که همه می‌خواهند بازیگر و کارگردان و مرتبط با سینما باشند، تصور کنید فردی وجود دارد که همه رؤیایش این است که یک گوشه بنشیند و بنویسد و حتی اسمش هم پای نوشته‌هایش نباشد.
در برهوت جاده تهران- قم و لابه‌لای انبوه کارخانه‌های صنعتی، عده‌ای در تب استخراج طلا به‌سر می‌برند.
قرار بود فوتبالیست شود اما با پیشنهاد مربی، هندبال را انتخاب کرد و چند سال بعد رؤیای حضورش در جام جهانی به واقعیت بدل شد.
پای صحبت‌های علیرضا خمسه که امسال دست پر در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان حضور داشت

کتاب «خمسه به روایت خمسه» را من ننوشته‌ام!

انگار لبخند را با چهره‌اش پیوند زده‌اند؛ حتی وقتی از مشغله‌ها و تلخی‌ها حرف می‌زند آرام و متبسم است. همین لبخندهاست که او را در یاد مردم نگه‌داشته و خودش معتقد است این بزرگ‌ترین سرمایه زندگی‌اش است.
سرت رو بیار جلو رفیق

سرت رو بیار جلو رفیق

در سیزدهمین قسمت از این پاورقی که به‌طور اختصاصی از کتاب «در پی آن نغمه؛ زندگی من، موسیقی من» حاصل گفت‌وگوی الساندرو دِ روزا با انیو مورریکونه منتشر می‌شود، به سرفصل مهمی از کارنامه انیو مورریکونه می‌رسیم.
لایک‌ها روان کاربران را شاد نمی‌کنند
لایک‌ها روان کاربران را شاد نمی‌کنند
حالا دیگر کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که دست‌کم در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو نباشد. فعالیت خودمان و بقیه در این شبکه‌ها به بخش مهمی از زندگی همه ما تبدیل شده و البته که این فعالیت‌ها بر جنبه‌های مختلف زندگی ما تأثیر می‌گذارد.
درست است که باستان‌شناسان از شکل و معماری پل رودخانه کرج، آن را به زمان حکومت صفویه نسبت داده‌اند، اما گفته می‌شود این پل قدیمی‌تر از این حرف‌هاست و عمرش به روزگار حکومت سلجوقیان برمی‌گردد.

دسرهای گندمی

آرد گندم، از دانه گندم تهیه شده و نسبت به سایر آردهای دیگر کاربرد فراوان‌تری دارد. این ماده غذایی از دیرباز جایگاه مورد‌توجهی در سفره ایرانیان داشته و غیرقابل‌حذف است.

جنوبی‌های سینمای ایران

وقتی که از جنوبی‌ها صحبت می‌کنیم، غالبا و به‌صورت پیش‌فرض، یاد ویژگی‌هایی دوست‌داشتنی از مردمان این دیار می‌افتیم؛ مانند قناعت، خونگرمی، شاد‌بودن و... . نیز جنوبی‌ها را اهالی خوزستان و بوشهر و هرمزگان می‌دانیم. از اهالی دوست‌داشتنی جنوب، تا حالا سینماگران زیادی ظهور کرده‌اند که در عرصه کارگردانی، بازیگری و... خوش درخشیده‌اند.

در جست‌وجوی ثروت

پیدا کردن گنج از روزگار قدیم یکی از آرزوهای بشر برای ثروتمند‌شدن بوده‌است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
«در قلب داستان تبصره 22، شخصیتی به نام یوساریان قرار دارد. او که در ارتش، توپچی است، قهرمانی زیرک است که برای نجات جانش از خطرات بی‌پایان جنگ، به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن از خلاقیت خود استفاده می‌کند.
ایلان ماسک که ریاست شرکت‌های بزرگی مثل اسپیس ایکس و تسلا را برعهده دارد، از مشهورترین کارآفرینان این روزهای دنیای فناوری است. آنچه او را از دیگر افراد فعال در زمینه‌های مشابه متمایز می‌کند، شخصیت کاریزماتیکش و علاقه‌ عجیب رسانه‌ها و دوستداران دنیای تکنولوژی به اوست.
در سینمای دنیا، ژانر ورزش، طرفداران زیادی دارد و فیلم‌های سینمایی بسیاری در این ژانر ساخته شده است‌ اما فیلم‌هایی از این دست به‌ندرت در سینمای ایران ساخته می‌شود.