30
پنج شنبه 6 آبان 1400
شماره 8347
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است. این یادداشت‌ها، روزنگاری‌های من است از ماجراهای من و گروه مافیا که در روزهای قرنطینه در دفتر خاطراتم می‌نویسم؛ باشد که بماند به یادگار برای آیندگان!
ما به دلایل گوناگونی سفر می‌کنیم. گاهی برای عوض‌کردن آب‌و‌هوا، گاهی برای انجام مأموریت کاری، گاهی برای انتقال چیزی به جایی دیگر و...
در این روزها خبر پرکشیدن آدم‌ها را بیش‌تر از قبل می‌شنویم و رفتنشان ما را غمگین می‌کند، اما شاید، خبر رفتن بعضی‌ها بیش‌تر قلبمان را به‌درد می‌آورد. بعضی‌ها که برایمان آشناترند و با آن‌ها سر کلاس درس، خاطره‌ای داریم یا مثلاً اسمشان را روی جلد کتاب‌هایمان دیده‌ایم.
آقای نقاش می‌خواسته نمایی را از بندر و ماهی‌فروش‌هایش به‌تصویر بکشد. ظاهراً هم موفق شده، اما اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که او اطلاعات دقیق و درستی از بندرگاه نداشته است. به‌همین دلیل در نقاشی‌اش مرتکب 14 اشتباه عجیب و حتی باورنکردنی شده است!
چرخ اول

چند نکته درباره‌ى روز ملی نوجوان

اول: بزرگی و کوچکی، به سن و سال نیست؛ به بزرگی روح آدم‌هاست و همه‌ی نوجوانان ایران با آن قلب پاکشان بزرگ و مهم‌اند.
بازگشایی با رعایت فاصله

بازگشایی با رعایت فاصله

این‌روزها بیش‌تر از هرکلمه‌ای، گوش‌هایمان به شنیدن «آخر آبان» حساس شده است؛ آخر آبان که قرار است مدرسه‌ها باز شوند.
ضیافت سیاه و سفید افسانه‌ها
ضیافت سیاه و سفید افسانه‌ها
شخصیت‌های اصلی و صحنه‌های مهم افسانه‌ها در کنار هم و دورتادور فضای نمایشگاه به یک ضیافت سیاه‌و‌سفید دعوت شده‌اند. انسان‌ها، حیوانات، دیوها و ابزاری مثل تمبک و قوری و سماور، اجزای افسانه‌ها را تشکیل می‌دهند.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
با فاطمه به ویترین کتاب‌فروشی بزرگی نگاه کردیم که تازه افتتاح شده بود. گفتم: «به‌نظر لاکچری می‌آد! یه رمان جدید اومده، می‌خوام بخرم. بیا بریم ببینیم داره یا نه.»