• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 143984
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/ تبصره 22


«در قلب داستان تبصره 22، شخصیتی به نام یوساریان قرار دارد. او که در ارتش، توپچی است، قهرمانی زیرک است که برای نجات جانش از خطرات بی‌پایان جنگ، به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن از خلاقیت خود استفاده می‌کند. اما مشکل او سرهنگی است که مدام تعداد ماموریت‌های مورد نیاز برای تکمیل دوره خدمت سربازان را افزایش می‌دهد»؛ این معرفی کوتاهی از رمان «تبصره 22» است؛ رمانی که داستان آن در جریان جنگ جهانی دوم می‌گذرد و جزو فهرست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین است. این رمان 500صفحه‌ای را جوزف هلر نوشته و نشر چشمه آن را منتشر کرده است. در این شاهکار ضد‌جنگ که در سال 1961 منتشر شده، به تبصره 22 نیروی هوایی آمریکا پرداخته می‌شود که می‌گوید برای معافیت از رزم، ابتدا باید عدم‌سلامت روانی فرد احراز شود.

دختری از بروکلین

«دختری از بروکلین» پرفروش‌ترین رمان فرانسه در تابستان سال 2016 است که براساس زندگی ناتاشا کامپوش نوشته شده است. گیوم موسو نویسنده کتاب در این رمان، داستان جذاب و خواندنی یک معما را روایت می‌کند که رابطه یک زوج عاشق به نام آنا و رافائل را تنها چند روز پیش از ازدواج‌شان بر هم می‌زند. کتاب دختری از بروکلین با این جمله شروع می‌شود: «سه هفته پیش از ازدواج یک زوج عاشق، صحنه‌ای دراماتیک و رو به دریا؛ آنا از رافائل می‌پرسد: اگر متوجه شوی که من یک جنایتکار هستم، آیا باز هم مرا دوست خواهی داشت؟!» جمله تکان‌دهنده‌ای که رافائل نمی‌داند چه پاسخی بدهد! این داستان پرکشش و جذاب را آریا نوری به فارسی ترجمه و نشر البرز آن را منتشر کرده است.

رمان 1984

جورج اورول را بیشتر با کتاب «قلعه حیوانات»ش می‌شناسیم. اما او رمان بسیار مشهور دیگری هم به نام «1984» دارد. این کتاب که در سال 1949 منتشر شده و برنده جایزه گاردین است، کتابی پادآرمانشهری به‌حساب می‌آید. نویسنده در این کتاب آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن گناهکاران به‌راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به‌شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند؛ به‌نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند و شهروندان مجبورند همیشه با لبخند به این صفحات نمایش نگاه کنند تا کوچک‌ترین شک و تصور نادرستی که نشان‌دهنده هرگونه نارضایتی آنها باشد، برای نمایندگان حکمرانان پشت صفحات نمایش ایجاد نشود. این کتاب را نشرهای نیلوفر و مجید (به سخن) منتشر کرده‌اند.

پادکست خرمکست

تاریخ فلسفه غرب به زبان ساده. احتمالا همین معرفی کوتاه برای عاشقان فلسفه کافی است تا پادکست «خرمکست» را دنبال کنند؛ پادکستی که به‌تازگی آن را مونا مومن‌زاده و آیدین اخوان راه‌اندازی کرده‌اند و با پخش منظم اپیزودها، امروز به فصل دوم رسیده‌اند. در فصل نخست این پادکست 10اپیزود وجود دارد که به مکتب ملطی، فیثاغورس، هراکلیتوس، زنوفانس، پارمنیدس، زنون النایی، امپدوکلس، آناکساگوراس، اتمیست‌ها و مرور پیشاسقراطی‌ها می‌پردازد. این در حالی است که نخستین قسمت از فصل دوم پادکست خرمکست، یعنی یازدهمین اپیزود این پادکست، نامش سوفسطایی‌ها است. سازندگان خرمکست در این قسمت سراغ سوفیست‌ها، معلمان بزرگ سفسطه رفته‌اند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این پادکست بدانید، توصیه می‌کنیم اپیزود صفر آن با نام خرمکست چیه، چرا فلسفه؟ را گوش بدهید.

رادیو صدای زمین

صدای ما را از کهکشان راه شیری می‌شنوید؛ اینجا کره زمین است. جایی که قلبمان می‌زند. پادکست‌های رادیو صدای زمین، تاملی است در دنیای فرهنگ، موسیقی و ادبیات برای شنیدن آنچه قلبمان نجوا می‌کند و تجربه‌های مشترکی که هر روز در سفر زندگی، از سر می‌گذرانیم. این توضیح شاهین شرافتی و اسماعیل باستانی درباره پادکست‌شان رادیو صدای زمین است؛ پادکستی که حدود 2سال و نیم پیش کارش را شروع کرد و ماه گذشته به اپیزود صد و هفتاد و نهم رسید. جدیدترین قسمت رادیو صدای زمین که 100قسمت آخرش با عنوان کلی قصه‌تراپی منتشر می‌شود، واحد دلواپسی نام دارد. در توضیح این قسمت آمده: چقدر خوب بود اگر اداره‌ای برای احوالات ما آدم‌ها وجود داشت که وقتی حالمان خوب نیست و کسی حواسش به ما نیست، سراغمان را بگیرد: واحد دلواپسی!

پادکست آلبوم

اگر ازجمله عاشقان موسیقی هستید، هیچ گزینه شنیداری‌ای بهتری از پادکست آلبوم پیدا نمی‌کنید. در معرفی این پادکست که امروز به اپیزود بیست و چهارم رسیده، آمده: هر آلبوم موسیقی قصه‌ای دارد. پشت هر آلبوم ماجرایی پنهان شده و هنرمندش برای ساخت آن شرایط خاص و دلایل ویژه‌ای داشته است. هر آلبوم موسیقی روح و منطق و حس و حال و هوا و پیام و پیغام مختص به‌ خود را دارد. پادکست آلبوم در هر قسمت با معرفی یک آرتیست یا گروه موسیقی و توضیح روند شکل‌گیری فعالیت و شهرت‌شان، به ذکر نکات آشکار و پنهان انتشار یکی از آلبوم‌های مطرح‌شان و تک‌تک آهنگ‌های آن می‌پردازد. جدیدترین اپیزود این پادکست «زنی که تنها ماند» نام دارد؛ داستان زندگی جنیس جاپلین و انتشار دومین سولو آلبومش، مروارید، که سه ‌ماه بعد از مرگش منتشر شد.

 اکران فیلم پوست

در روزهایی که وضعیت کشور رفته‌رفته به سمت شرایط عادی در حرکت است و مراکز فرهنگی و تفریحی باز شده‌اند، یک فیلم جدید هم در سینماها اکران شده که نامش «پوست» است؛ نخستین فیلم بلند و سینمایی بهمن ارک و بهرام ارک که سال 1397 ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر سال 1398با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد. فیلم برادران ارک، فیلمی ترسناک به زبان ترکی است که داستان آن از افسانه‌های محلی آذربایجان الهام گرفته شده و درباره عشق، جادو و خرافه‌پرستی است. این فیلم که قصه یک مادر و پسر را روایت می‌کند، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه و همچنین بهترین موسیقی متن سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شده و به همین دلیل تماشایش خالی از لطف نیست.

هنری پیر

«هنری پیر» داستان کشاورزی آرام به نام هنری و پسرش وایات است که در نزدیکی خانه‌شان غریبه‌ای زخمی را همراه با کیسه‌ای پر از پول پیدا می‌کنند. غریبه ادعا می‌کند یک کلانتر است و توسط سه سارق بانک تحت تعقیب قرار گرفته و افرادی نیز ادعا می‌کنند مرد قانون هستند و به‌دنبال فرد سارق آمده‌اند. حالا این کشاورز آرام باید تصمیم بگیرد به چه‌کسی اعتماد کند و متوجه شود کدامیک از این افراد حقیقت را می‌گویند. این فیلم اکشن و وسترن یکی از جدیدترین ساخته‌های هالیوود به‌حساب می‌آید که همین امسال منتشر شده است. پوتسی پونسیرولی، کارگردان این فیلم است که برای ساخت این وسترن جدید از افرادی مثل بلیک نلسون، اسکات هیز، گیوین لوییس، تریس آدکینز، استیفن درف، برد کارتر و کنت شلتون بازی گرفته است.

هالووین می‌کشد

«هالووین می‌کشد» نام فیلمی در ژانر وحشت و هیجان‌انگیز است که در همین سال 2021 در آمریکا ساخته شده. این فیلم که در ادامه سری فیلم‌های هالووین است، اینطور شروع می‌شود که مایکل مایرز قاتل بالفطره از چنگال لوری استرود فرار می‌کند تا به نمایش وحشتش ادامه بدهد. اما لوری به همراه افراد نجات یافته در هدونفیلد تصمیم گرفته‌اند با تشکیل گروهی خودسرانه به جست‌وجوی این قاتل روانی بروند و یک‌بار برای همیشه به این کابوس پایان بدهند. این فیلم سراسر هیجان با چاشنی ترس و وحشت، کاری از دیوید گوردون گرین است و در آن بازیگرانی چون جیمی لی کرتیس، جودی گریر، اندی ماتیچاک، جیمز جود کورتنی و نیک کسل به ایفای نقش پرداخته‌اند. امتیاز این فیلم در سایت IMDB، 6  است.

بازی پیکاسو

برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، بازی کارتی پیکاسو تفریحی خیلی خوب به‌حساب می‌آید. در این بازی شما به‌عنوان بازیکنان بازی در نقش یک هنرمند، به طبیعتی بکر سفر می‌کنید تا با کشیدن بهترین تابلو نقاشی به شهرت برسید. برای رسیدن به این هدف و درنتیجه برنده شدن در بازی، باید بعضی از تابلوها را بفروشید و برخی دیگر را برای خودتان نگه دارید. در این میان تابلوهایی وجود دارند که ارزش بسیاری دارند. نکته جالب توجه درباره بازی پیکاسو این است که این بازی را حتی می‌توان تک‌نفره هم انجام داد! یک تا 4بازیکن، تعداد بازیکن مورد نیاز برای انجام بازی پیکاسو است. در این بازی 60کارت منظره، 30کارت درآمد، 32کارت برنامه، 7کارت هدف روزانه، 10کارت حالت‌های بازی و 4مهره آرتیست وجود دارد.

عجایب هفتگانه: دوئل

در توضیح بازی «عجایب هفتگانه: دوئل» آمده است: هر بازیکن، رهبری تمدنی را بر عهده گرفته و ساختمان‌هایی را بنا کرده و شگفتی‌هایی را خلق خواهد کرد. ساختمان‌ها و شگفتی‌هایی که یک بازیکن را می‌سازد، روی هم رفته، شهر نامیده می‌شود. به این ترتیب هر کارت این بازی نماد یک ساختمان است و بازیکنان باید با به‌دست آوردن سکه، تقویت ارتش و افزایش اکتشافات علمی، شهر خودشان را گسترش دهند. این بازی دو نفره یکی از بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های استراتژیک دنیاست که هر دست آن حدود 30دقیقه زمان می‌برد. درنهایت اینکه یک صفحه بازی، 15کارت خدایان، یک کارت دروازه، 5کارت معبد بزرگ، 2کارت شگفتی، 10توکن اساطیر، 3توکن نذر، یک توکن مار، 3توکن پیشرفت و یک نشان مینروا، اجزای این بازی هستند.

چهل‌تکه

«چهل‌تکه» نام یک بازی خانوادگی دو نفره است که بازیکنان باید روی صفحه‌ای که مقابل خود دارند، تکه‌دوزی کنند! چطور؟ عرض می‌کنیم. تکه‌های پازل مانند پارچه‌ها دور صفحه بازی به‌طور تصادفی چیده می‌شوند و بازیکنان باید با پرداخت هزینه پارچه‌ها که روی تکه‌های پازل به‌صورت دکمه درج شده، تکه‌ها را خریداری کنند و در صفحه مقابل خود به تکه‌های دیگر وصل کنند. بازی زمانی به پایان می‌رسد که مهره یکی از بازیکنان به مرکز بازی در صفحه اصلی برسد. درنهایت هم بازیکنی برنده است که بزرگ‌ترین و زیباترین تکه‌ها را وصله‌دوزی کرده باشد و جای خالی کمتری در صفحه‌اش داشته باشد. همچنین دکمه‌های بیشتری برایش باقی مانده باشد. مدت زمان انجام این بازی 15تا 30دقیقه است و این بازی یکی از ارزان‌قیمت‌ترین بازی‌های موجود در بازار است.

میلیون لردز

یکی از بهترین بازی‌های استراتژی موبایلی، بازی Million Lords: Kingdom Conquest  است. در این بازی همانطور که احتمالا از نامش هم متوجه شده‌اید، شما یک قلمرو دارید که باید با افزایش قدرت دفاعی و برنامه‌ریزی، به سایر قلمروها حمله کنید و درنهایت قلمروی خودتان را گسترش دهید. شبیه‌سازی سه فصل سال، گرافیک زیبا برای یک بازی موبایلی و تفاوت استراتژی در هر یک از فصل‌های سال ازجمله خصوصیات بازی «میلیون لردز»
است که کاربرانش را راضی نگه‌داشته است. نکته جالب توجه درباره این بازی رایگان بودن آن است. هر چند مثل بیشتر بازی‌های اندرویدی امکان خریدهای درون برنامه‌ای وجود دارد. هر چند در معرفی این بازی آورده شده که مناسب برای نوجوانان است، اما طراحی خوب آن باعث شده تا این بازی برای همه گروه‌های سنی جذاب باشد.

میوه‌های خشمگین

در معرفی بازی Juicy Realm  آمده: میوه‌های خشمگین کنترل دنیا را به‌دست گرفته‌اند و به دشمنان اصلی جهان تبدیل شده‌اند. ماجرای این بازی جذاب موبایلی از این قرار است که به‌دنبال جهش ناگهانی گیاهان، انسان‌ها مجبور می‌شوند که به نبرد این گیاهان و میوه‌های خشمگین و بی‌رحم بروند. برای این منظور باید سلاح‌های قدرتمندی بسازند تا از پس از گیاهان جهش یافته بر بیایند. به این ترتیب شما باید در جریان بازی به‌مرور به دلایل جهش ناگهانی میوه‌ها پی ببرید و از ابزارهای جدید برای مقابله با آنها استفاده کنید. در ماجراجویی خود باید مناطق ناشناخته را کشف کرده و با آزادسازی شخصیت‌های مختلف، از توانایی‌های ویژه هر کدام برای پیروزی در این نبرد عجیب و غریب استفاده کنید. این بازی یکی از بهترین بازی‌های اندروید سال 2021  است.

برخوردها در زمانه برخورد

یکی از تازه‌ترین‌های نشر، کتاب «برخوردها در زمانه برخورد» است؛ آن هم اثر چه‌کسی؟ ابراهیم گلستان که سال‌هاست از او اثر تازه‌ای نخوانده‌ایم. این کتاب که درواقع خاطرات ابراهیم گلستان از دوران ملی شدن صنعت نفت است، به‌تازگی توسط نشربازتاب‌نگار منتشر شده است. خالق «مد و مه، «آذر‌ماه آخر پاییز»، «خشت و «آینه»، «اسرار گنج دره جنی» و «موج و مرجان و خارا» که در دوران ملی شدن صنعت نفت کارمند شرکت نفت در آبادان بود، درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب از با هم آوردن دو گزارش در می‌آید که من سال‌ها پیش نوشته بودم، درباره آغاز پیشامد برجسته‌ای که زمانی کوتاه پیش‌تر از آن نوشتن‌ها روی داده بود». کتاب برخوردها در زمانه برخورد 141صفحه است و با قیمت پشت جلد 45هزار تومان به فروش می‌رسد.

شرمنده نباش دختر

«شرمنده نباش دختر» نام کتابی بسیار خواندنی است که همانطور که روی جلد کتاب آمده، برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف است. این کتاب را ریچل هالیس نوشته است؛ نویسنده کتاب پرفروش دیگری به نام «خودت باش دختر». این نویسنده آمریکایی که در حوزه مسائل زنان فعالیت می‌کند و در آثارش به‌دنبال ایجاد خودباوری و رستگاری در زنان است، این کتاب را برای خانم‌هایی نوشته که جست‌وجوگر هدف هستند و به آنها کمک می‌کند تا رو به جلو حرکت کنند. شرمنده نباش دختر که جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در سال 2019 است، 224صفحه دارد و همانطور که گفته شد در حوزه خودسازی زنان طبقه‌بندی می‌شود، توسط هدیه جامعی به فارسی ترجمه شده و انتشارات کوله‌پشتی آن را منتشر کرده است.

خودت را به فنا نده

یکی دیگر از کتاب‌های حال خوب کن نشر کوله پشتی، کتاب «خودت را به فنا نده» است. کتابی با معرفی کوتاه کمتر فکر کن و دل به زندگی بده. این کتاب را گری جان بیشاب نوشته و حسین گازر آن را به فارسی ترجمه کرده است. البته یک‌بار هم انتشارات یوشیتا آن را با ترجمه فرشته ابراهیمی‌خواه منتشر کرده است. در پشت جلد این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است، آمده: «این کتاب به کسانی اختصاص دارد که خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده‌اند. جریان بی‌پایان شک و بهانه، زندگی روزمره را به گند می‌کشد. این کتاب، سیلی دنیاست که بیدارت کند تا توانایی‌هایت را کشف کنی. خودت را به فنا ندهی و به بهترین خودت در زندگی تبدیل شوی». نسخه الکترونیکی این کتاب نیز موجود است.

از تهران با عشق

در روزهایی که هنوز خبری از برگزاری کنسرت‌های موسیقی نیست، تنها اتفاقی که نشان از پویایی موسیقی کشورمان دارد، انتشار آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌های مختلف است. یکی از این جدیدترین تولیدات موسیقی کشورمان، آلبوم «از تهران با عشق» اثر علی زرکف است. این آلبوم پاپ که در آن رگه‌هایی از سبک‌های مختلف موسیقی مثل جَز، راک، کلاسیک و رمانتیک نیز وجود دارد، دارای 7قطعه بی‌کلام به نام‌های از تهران با عشق، رویای نیمه‌شب، باغ پیانو، نیمه تاریک ماه، بر فراز امواج و زمان دلتنگی است. جالب اینکه آهنگسازی، اجرای پیانو و نوازندگی تمام سازهای به‌کار رفته در این آلبوم بر عهده خود علی زرکف، آهنگساز، نوازنده، تنظیم‌کننده و خواننده است. زرکف پیش از این در سال 1389 نیز آلبوم «آخرین جمعه بدون تو» را روانه بازار موسیقی کرده بود.

نماهنگ نفس آه

در این یک سال و چند ‌ماه که سخت و پراسترس گذشته، خیلی‌ها عزیز از دست داده‌اند و داغدار کسانی هستند که ویروس کرونا باعث رفتن‌شان شده است. نماهنگ «نفس آه» که به‌تازگی منتشر شده، با یاد جانباختگان بیماری کرونا و با هدف تقدیر از جانفشانی‌های کادر درمان تولید شده است. این اثر با آهنگسازی و تنظیم شبیر مهرآور، شعر محمد مهدی سیار و خوانندگی مجتبی امانی تولید شده و اثر مشترک مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2و مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. تصاویری از علی انصاریان، مهرداد میناوند، پرویز پورحسینی، چنگیز جلیلوند و دیگر جانباختگان کرونا به همراه تصاویری از تلاش بی‌وقفه کادر درمان برای کنترل این بیماری بی‌رحم در نماهنگ تازه منتشرشده نفس آه گنجانده شده است.

دلشوره خشایار اعتمادی

حالا که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بازار موسیقی‌مان کمی از رونق افتاده، بد نیست از این فرصت استفاده کنیم و نگاهی به منحصر به‌فرد‌ترین آلبوم‌های موسیقی کشورمان بیندازیم. یکی از این آلبوم‌های موسیقی منحصر به‌فرد، آلبوم «دلشوره» خشایار اعتمادی است. این آلبوم که نخستین آلبوم پاپ بعد از انقلاب به‌حساب می‌آید، در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی کشورمان هم قرار دارد. این آلبوم که سال 1375 منتشر شد، دارای 6قطعه به نام‌های همسفر، بهونه، دیباچه، نوای غربت، منجی، و دلشوره است. شاید برایتان جالب باشد بدانید شاعر تمام این قطعات فواد حجازی است و مرحوم بابک بیات آهنگسازی این آلبوم را انجام داده است. اما بدون شک اهمیت این آلبوم بیش از هر موضوع دیگری به این دلیل است که آلبوم دلشوره نخستین آلبوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب است.

طلوع خورشید از قرقی

«خورشید هر روز از قرقی طلوع می‌کند» مستندی کوتاه است که همین امسال توسط یحیی آزادی کارگردانی شده است. این مستند روایتی از تاسیس یک مدرسه خودگردان در منطقه قرقی شهر مشهد برای بچه‌های افغان است که امکان ثبت‌نام در مدارس ایرانی را ندارند. کارگردان این مستند 31دقیقه‌ای می‌گوید: «ما حدود 3میلیون نفر مهاجر افغانستانی در ایران داریم. تصویری که رسانه از این 3میلیون نفر به ما نشان داده، تصویری از یک قشر ضعیف با مشاغل سطح پایین است. اما همه مهاجرین چنین وضعیتی ندارند. تقریبا 14هزار دانشجوی افغانستانی در ایران درس می‌خوانند. در این میان ما شاعر، نویسنده، نخبه، هنرمند، فوتبالیست و ورزشکار المپیکی داریم که آنها را در رسانه نمی‌بینیم. دغدغه ما نمایش تصویری متفاوت از مهاجرین افغانستانی بود؛ تصویری به اندازه و دقیق».

استالونه: فرانک، همینه

یکی از جدیدترین مستندهای محصول کشور آمریکا که در همین سال 2021 منتشر شده، مستند «استالونه: فرانک، همینه» است؛ مستندی که در آن به زندگی حیرت‌انگیز و حرفه یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد فعال در هالیوود به نام فرانک استالونه برادر کوچک‌تر سیلوستر استالونه می‌پردازد. این مستند که در ژانر بیوگرافی ساخته شده، درباره فرانک استالونه، بازیگر، خواننده و نوازنده آمریکایی است که از سال 1976 میلادی تا به امروز مشغول فعالیت در سینمای هالیوود است. این فیلم مستند به کارگردانی درک وین جانسون ساخته شده و در آن چهره‌های سرشناسی ازجمله سیلوستر استالونه، آرنولد شوارتزنگر، بیلی دی ویلیامز، بیلی زین، جو مانتگنا، تالیا شایر، جرالدو ریورا و دنی آیلو حضور دارند. این مستند 70دقیقه‌ای را می‌توانید از طریق پلتفرم فیلیمو تماشا کنید.

شیوع ویروس کرونا

اگر می‌خواهید هر چه بیشتر درباره ویروس کرونا بدانید، فیلم مستند «شیوع: ویروسی که دنیا را تکان داد» را ببینید. در معرفی این مستند اجتماعی- پژوهشی که محصول کشور انگلیس در سال 2021 است، آمده: در این مستند نگاهی به شیوع ویروس کرونا در سال 2020 و فجایعی که این ویروس در سراسر دنیا به بار آورد، می‌اندازیم. این مستند 70دقیقه‌ای کاری از رابین بارنول است که در سایت معتبر IMDB امتیاز 3/6 را از آن خود کرده. در این فیلم مستند که به‌راحتی در اینترنت قابل دسترسی است و علاوه بر زیرنویس فارسی، دوبله فارسی آن هم وجود دارد، کارولین کتز، بازیگر اهل بریتانیا که در سریال‌های سربازرس بنکس، دکتر مارتین، مارپل آگاتا کریستی و قتل در سابوربیا ایفای نقش کرده هم حضور دارد.

سریال خدمتکار

«Maid» به معنی خدمتکار، نام یک مینی‌سریال جدید است که همین امسال در آمریکا ساخته شده و تولید شبکه نتفلیکس است. این سریال 10قسمتی داستان مادری جوان به نام الکس است که تصمیم می‌گیرد رابطه پرتنش و آزاردهنده با همسرش را رها کند و برای تامین هزینه‌های زندگی فرزندش و ساختن آینده‌ای بهتر برای او، خدمتکار شود. این مینی‌سری تک‌فصلی که درواقع مجموعه‌ای در ژانر کمدی- خانوادگی به‌حساب می‌آید، امتیاز خوبی هم در سایت IMDB دارد؛ رتبه 2/8 که رتبه‌ای بسیار خوب به‌حساب می‌آید. در این سریال مارگارت کوالی هنرپیشه و مدل آمریکایی نقش اصلی را ایفا می‌کند و در کنار او بازیگران دیگری مانند نیک رابینسون، بیلی برک، اندی مک‌داول و... نیز حضور دارند.

سریال لا بریا

پس از وقوع نشست زمین در مرکز شهر لس‌آنجلس، اعضای یک خانواده از یکدیگر جدا می‌شوند. مادر و پسر به همراه چند رهگذر دیگر به داخل حفره‌ای عظیم سقوط می‌کنند و در تلاش برای پیدا کردن مسیر بازگشت خود هستند. از طرفی پدر و دختر خانواده که از سقوط نجات پیدا کرده و روی سطح زمین باقی مانده‌اند، به‌دنبال راهی برای نجات خانواده خود هستند. این خلاصه‌ای از سریال «لا بریا» است؛ سریالی جدید که همین امسال در کشور آمریکا ساخته شده و ژانری ماجراجویی، فانتزی، رازآلود، هیجانی و تخیلی دارد. در این سریال تک فصلی که 3قسمت آن منتشر شده، ناتالی زیا، ایئوین مک کین، چیکی اوکونکوو و کارینا لوگ بازی کرده‌اند. همچنین این مینی‌سری جذاب به کارگردانی تور فرویدنتال ساخته شده است.

شیطان در ژانر وحشت

چقدر به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ژانر وحشت علاقه دارید؟ اگر جواب‌تان زیاد است، حتما سریال «شیطان» را ببینید. در این سریال یک زن روانشناس بالینی به نام دکتر کریستن بوچارد که نقش آن را کاتیا هربس بازی می‌کند، سعی می‌کند راجع به نیروی موجودات ماوراءالطبیعی اطلاعاتی کسب کند که در این راه از یک کشیش کمک می‌گیرد. ناگفته پیداست که طی تحقیقات این دو نفر قرار است با چه رویدادهای ترسناک و عجیب و غریبی مواجه شویم. این سریال به کارگردانی پیتر سالت، جان دال، روبرت کینگ و جیم مک‌کی در سال 2019 ساخته شده و در آن علاوه بر کاتیا هربس که نقش اصلی را دارد، مایک کولتر، آصف مندوی و بروکلین شاک نیز به هنرمندی پرداخته‌اند. هر کدام از قسمت‌های این سریال حدود 40دقیقه است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید