05
پنج شنبه 19 فروردین 1400
شماره 8190
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان

یادداشت
فریب خوردم مثل همیشه‌های عمربه هوای بهار و رخ زیبای بنفشه و اطلسی بدون کت و یا کاپشن، دم غروب رفتم راه همیشه‌های قبل از کرونا را پشت پا بگذارم تا به‌خودم و برخی جز خودم ثابت کنم هنوز راه‌رفتن می‌دانم.
ویژه
قصه خانه‌های تاریخی تهران یک سکه دورو است. روی خوش آن اینگونه است که تهران به اندازه خیلی از شهرهای تاریخی کشورمان خانه‌های تاریخی و قدیمی دارد؛ خانه‌هایی که هر یک عظمت معماری اسلامی و ایرانی چند صد ساله را به ما نشان می‌دهند و باعث فخر فرهنگ می‌شوند.
دروازه‌بان اسطوره‌ای استقلال در جوانی فوتبال را به‌طور تفریحی دنبال می‌کرد و رشته اصلی‌اش بسکتبال بود.
آشپز این هفته ما گرچه از نوجوانی علاقه زیادی به کارهای هنری و آشپزی داشته اما معدل بالای او در دبیرستان و اصرار اطرافیان، او را از فعالیت در رشته‌های فنی و‌حرفه‌ای و کاردانش دور می‌کند و به‌سوی رشته مدیریت صنعتی می‌کشاند.
رصد خانه
در تاریخ ایران، اینکه شما از خانواده معتبری بوده باشید، اهمیت زیادی داشته است. البته در بیشتر کشورها هم وضع بدین منوال بوده؛ یعنی اگر از خاندان معتبری نبودید و ادعای سلطنت و کشورداری می‌کردید، کارتان سخت می‌شد.
عبور از شلوغی و ازدحام محله‌های جنوبی پایتخت برای دیدن مجموعه کبریت مهران احمدپور به همه گرفتاری‌هایش می‌ارزد.
بهار است و گل‌هایش؛ گل‌هایی که هرکدام نویدبخش رویش دوباره زمین بعد از سرمای سخت زمستان هستند و اگر آنها را پیام‌آوران بهار بنامیم بیراه نگفته‌ایم.
گفت‌وگو با مربی فرشتگان نینجا، قهرمان فصل دوم برنامه استعدادیابی عصر جدید

فرشتگان نینجا شگفتی‌ساز شدند

فصل دوم مسابقه عصر جدید با قهرمانی گروه «فرشتگان نینجا» با کسب بیش از ۶ میلیون و ۷۶۵هزار رأی مردمی، در نوروز ۱۴۰۰ به‌کار خود پایان داد.
در داستان‌نویسی خام‌فروشی نکنیم

در داستان‌نویسی خام‌فروشی نکنیم

بهنام ناصح همانطور که خودش می‌گوید، خیلی دیر سراغ نویسندگی رفت.
اتاق‌هایی برای از هر در سخنی
اتاق‌هایی برای از هر در سخنی
هفته‌های آخر سال گذشته بود که ناگهان سروکله یک شبکه اجتماعی جدید در تلفن‌های همراه ایرانیان پیدا شد، کاربران اینترنت درباره این شبکه اجتماعی صحبت می‌کردند، برای همدیگر دعوتنامه عضویت می‌فرستادند و خلاصه بحث درباره یک امکان جدید ارتباطی در فضای مجازی حسابی داغ بود.
بیش از نیم قرن از نخستین قهرمانی یک تیم باشگاهی ایران در مسابقات آسیایی گذشته اما خیلی‌ها هنوز هم از تقابل تاج و هاپوئل رژیم صهیونیستی در فینال جام باشگاه‌های آسیا به‌عنوان یکی از حماسی‌ترین نبردهای تاریخ فوتبال یاد می‌کنند.

خاطرات بی‌خطر

کبریت، کالایی که روزی روزگاری به‌وفور در آشپزخانه‌های ایرانی یافت می‌شد این روزها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و با وجود اجاق گازهای مدرن، تاریخ مصرف این کالای نوستالژیک به پایان رسیده است.

میدان متقارن پایتخت

کلانشهر تهران بیش از 700میدان دارد؛ اما یکی از آنها می‌شود میدان حسن‌آباد که با داشتن 4ساختمان یک شکل در چهارطرف آن، به سبک اروپایی ساخته شده و به متقارن‌ترین میدان پایتخت شهرت دارد؛ میدانی که حتی الگوی دیگر شهرها هم شده و میدان امام همدان دقیقا از روی آن ساخته شده است.

کتاب‌های محبوب

باور کردنش ساده نیست اما هیچ مکانیسم منظمی برای اعلام فهرست پرفروش‌ترین آثار ادبی در طول یک سال در کشور وجود ندارد! این موضوعی است که معمولا منتقدان هم نسبت به آن اعتراض دارند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
پیشنهادهای ویژه هفته
حالا دیگر شبکه‌های اجتماعی به بخش جدانشدنی و مهمی از زندگی ما تبدیل شده‌اند، فاصله میان ما و دوستانمان را از میان برداشته‌اند و امکان قدم گذاشتن به دنیایی دیگر را برایمان فراهم کرده‌اند.
نه تنها طرفداران هنرهای رزمی بلکه بسیاری از افراد عادی هم از تماشای فیلم‌هایی که هنرهای رزمی در آن به نمایش درآمده لذت می‌برند.