17
پنج شنبه 19 فروردین 1400
شماره 8190
ورزش 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ورزش عرصه نفرت نیست

یادداشت
یکی از کارکردهای ورزش به‌عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی، گسترش صلح و دوستی میان ملت‌هاست. برخلاف دیپلماسی سیاسی که بر‌پایه قدرت، رقابت و منافع دولت‌ها شکل می‌گیرد، در دیپلماسی عمومی و فرهنگی، ملت‌ها هستند که اهمیت پیدا می‌کنند.
ویژه
با توجه به عدم ارسال ویزای هند، شاید سفر سرخپوشان به این کشور برای انجام دیدارهای مرحله گروهی با 24ساعت تاخیر انجام شود.
فولاد برای برگزاری بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شده است.
بسکتبال این روزها 2 مسیر متفاوت دارد؛ یا باید غول‌هایی مثل یانیس آنته‌توکومپو و لبران جیمز شوید یا جادوگرانی مثل استفن کری و کاری اروینگ. با استانداردهای لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا یا همان ان‌بی‌ای، کایروی قد و قواره‌ای ریز و کوچک دارد اما تا دلتان بخواهد مغز دارد و مهارت.
هفته بیستم لیگ برتر ایران از امروز با جدال پرسپولیس و نساجی در تهران آغاز می‌شود.
پرسپولیس در حالی به هند می‌رود که با لغزش‌های یکی دو هفته اخیر صدرنشینی لیگ برتر را از دست داده و پشت سر سپاهان قرار گرفته‌ که در لیگ قهرمانان حضور ندارد.
رئال‌مادرید در هزارمین روز جدایی کریستیانو رونالدو موفق شد نتیجه فینال کی‌یف 3 سال قبل را مقابل لیورپول تکرار کند.

حمله 6 نفره به بلیت توکیو

3کشتی‌گیر آزاد و 3کشتی‌گیر فرنگی ایران از فردا تا یکشنبه آینده برای کسب سهمیه المپیک با رقبای آسیایی مبارزه می‌کنند؛ در این تورنمنت فقط فینالیست‌ها بلیت توکیو می‌گیرند
رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای 20 تا 22فروردین‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. شاگردان محمد بنا و غلام محمدی فرصت دارند تا 6سهمیه باقیمانده المپیک توکیو را در این مسابقات کسب کنند. تا‌به‌حال از 12سهمیه المپیک، کشتی ایران تنها 6سهمیه را کسب کرده است.
وقتی کمک‌داور ویدئویی کمک نمی‌کند

وقتی کمک‌داور ویدئویی کمک نمی‌کند

گواردیولا که عادت به قرعه‌های آسان دارد، مقابل دورتموند توانست با گل دقیقه پایانی فیل فودن بااستعداد، حریف آلمانی‌اش را 2 بریک ببرد اما این برد را مرهون زحمات داوران این مسابقه بود که گل سالم نوجوان انگلیسی دورتموند را مردود اعلام کردند.
جذابیت غیرمنتظره
جذابیت غیرمنتظره
بازگشت محمود فکری به لیگ از چیزی که فکر می‌کنید جالب‌تر است
محمود فکری با حضور روی نیمکت نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر بازگشت. او دوران عجیب و پرفشاری را روی نیمکت استقلال تجربه کرد.
عکس خبر
با سفر فولاد به عربستان طلسم 5‌ساله سفر یک‌تیم ایرانی به این کشور شکسته شد.

یک قرعه و4حسن

در قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هر چقدر استقلال بد اقبال بود و با برخورد به ذوب‌آهن ناچار است دومین حریف لیگ برتری‌اش را ملاقات کند، پرسپولیس خوش‌شانسی آورد و مثل دور قبل به یک تیم دسته دومی خورد.

مسابقه آماتور بودن

فوتبال ایران
نیم‌فصل اول وقتی چند مسابقه پرسپولیس به بهانه حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا عقب افتاد، باشگاه استقلال اعلام کرد تا زمانی که مسابقات عقب‌افتاده سرخپوشان برگزار نشود آبی‌پوشان در داربی تهران حضور نخواهند یافت.

لیگ قهرمانان؛ شعبه لیگ اروپا

پیش بازی
بعد از پایان دور رفت مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حالا نوبت رقابت‌های همین مرحله در لیگ اروپاست.
PDF ورزش 2
کوتاه ورزش 2
اوسین بولت،  برنده 8‌مدال طلای دوی سرعت: برای من، تولد دخترم اتفاقی بسیار دلپذیر و بسیار باارزش‌تر از کسب مدال طلا بود.
به گواه آمارهای متریکا، مرتضی تبریزی خلاق‌ترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ برتر بود چون 6بار با پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت ساخت.
برنامه بازی‌ها