4
پنج شنبه 19 فروردین 1400
شماره 8190
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چشم‌انداز قیمت دلار در سال1400

محاسبات میزان منابع و مصارف ارزی کشور نشان می‌دهد که حتی با فرض رفع کامل تحریم‌ها نمی‌توان چندان نسبت به افت قیمت دلار در سال‌جاری خوش‌بین بود
دلار
انتشار خبرهایی در مورد احتمال انجام توافق سیاسی این تصور را در بازار‌ها به‌وجود آورده که با انجام این توافق سیاسی قیمت دلار کاهش خواهد یافت اما محاسبات تحلیلگران از میزان منابع و مصارف ارزی کشور نشان می‌دهد که حتی با فرض رفع کامل تحریم‌ها نمی‌توان چندان نسبت به افت قیمت دلار در سال‌جاری خوش‌بین بود.
آرامش مسکن روی سرعت‌گیر برجام

آرامش مسکن روی سرعت‌گیر برجام

آمارهای مربوط به روند تورم ماهانه و تورم نقطه‌به‌نقطه بازار مسکن حاکی از این است که باوجود تداوم رشد تورمی این بازار در ماه‌های اخیر، احتمال تخلیه حباب قیمتی آن نیز وجود دارد؛ البته این اتفاق منوط به تحقق رخدادهایی نظیر احیای برجام و رفع تحریم‌هاست که سایر بازارها منتظر نهایی شدن آنها در آینده اقتصاد ایران هستند.
سایه مذاکرات ایران و آمریکا بر سر بازار نفت
سایه مذاکرات ایران و آمریکا بر سر بازار نفت
قیمت نفت دیروز تحت‌ تأثیر چشم‌انداز رشد قوی‌تر اقتصاد جهانی و کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت با این حال انتشار خبرهایی در مورد احتمال انجام توافق بین ایران و آمریکا این رشد را محدود کرد.
کشاورزی
پایین نگه داشتن نرخ خرید تضمینی گندم موجب گلایه و اعتراض کشاورزان و هشدار کارشناسان نسبت به تأثیر این رویکرد بر افت تولید، فروش گندم در بازار آزاد، استفاده از آن برای مصارف دیگر و قاچاق این محصول استراتژیک شده است.