2
پنج شنبه 19 فروردین 1400
شماره 8190
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امیدواری دنیا به سازنده بودن مذاکرات وین

اتحادیه اروپا موفقیت آمیز بودن رایزنی‌های کمیسیون مشترک را نیازمند تلاش‌های مشترک طرفین دانسته است
برجام
دیپلمات‌ها در وین روزهای شلوغی را سپری می‌کنند. 2 کارگروه متشکل از نمایندگان اعضای برجام در حال بررسی شرایط بازگشت به این توافق هستند. موج حمایت‌ها از مذاکرات هم ادامه دارد.
ویژه
عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انتخابات آتی به دلایل متعددی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به انتخابات ۹۲ و ۹۶ دارد، گفت: اگر از جنبه اهمیت این اتفاق برای احزاب نگاه کنیم، سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برای جریان احمدی‌نژاد حیاتی است؛ یعنی اگر فرد کارآمدی روی کار بیاید، احمدی‌نژاد از فضای سیاسی و اجتماعی کشور به کل محو خواهد شد.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز ١٧فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است، دچار آسیب جزئی شد و بر اثر حادثه رخ‌داده خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی به‌وجود نیامده است و بررسی‌‌های فنی در مورد چگونگی این حادثه و منشأ آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین‌المللی را در این خصوص انجام خواهد داد.
روحانی با اشاره به روند مذاکرات برجامی:

آمریکا آمده توبه کند

رئیس‌جمهور با تشریح روند ایستادگی دولت در قبال فشارها و تحریم‌ها خواستار عذرخواهی مخالفان برجام شد
دولت
رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت با بیان اینکه امروز ما شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم و همه کشورهایی که در برجام متعهد بودند در وین اجتماع کرده‌اند، گفت: امروز یک صدای واحد شنیده می‌شود و آن اینکه همه ‌طر‌ف‌های این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه‌حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگ برای ایران است.

وضعیت قرمز FATF در کاخ مرمر

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح باز هم به تعویق افتاد؛ اگرچه در روزهای اخیر برخی از اعضای مجمع از نشست چهارشنبه – دیروز- به‌عنوان جلسه تعیین‌تکلیف لوایح پالرمو و CTF برای پیوستن به FATF خبر می‌دادند، اما وضعیت قرمز کرونا در تهران سبب شد این نشست به تعویق بیفتد؛ وضعیت قرمزی که به جز لغو نشست مجمع فعلا سبب تعطیلی نشست‌ها یا نهادهای دیگری نشده است.
فسخ قرارداد واگذاری شرکت‌های گیلانی با ورود دستگاه قضا
ورود رئیس دستگاه قضا به پرونده‌های ناقص واگذاری ذیل اصل44 قانون اساسی از بلاتکلیفی واحدهای تولیدی استان گیلان جلوگیری کرد.