20
پنج شنبه 19 فروردین 1400
شماره 8190
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نشسته‌ام روی کاناپه. پایم را روی پایم انداخته‌ام و چشم دوخته‌ام به تلویزیون و دارم یکی از این سریال‌های خارجی را می‌بینم که با کلی داستان، دوبله شده‌اند و کلی پول می‌دهیم که اشتراک بگیریم تا تکه‌پاره‌های یک‌سریال را ببینیم. هوا از همیشه بهاری‌تر است انگار.
قورباغه لب برکه، روی سنگی نشسته بود؛ جست زد توی آب و آمد پیش ماهی و گفت: «من اینجام، فرمایش؟» ماهی گفت: «سلام، خانم‌بزرگ!» قورباغه گفت: «حالا چه وقت خودنمایی‌ست، موجود بی‌اصل و نسب! بچه‌گیر آورده‌ای و داری حرف‌های گنده گنده می‌زنی!
قوطی کنسرو لوبیا و ماهی تن یعنی نه زن و نه بچه؛ یعنی یه زندگی تنها؛ یعنی وقتی سرت رو می‌ذاری رو بالشت تنهایی. وقتی از جات بلند می‌شی تنهایی. با خودت حرف می‌زنی. من چرا این چیزها رو برای تو می‌گم؟ بدو بدو دیر شد....
عکس روز
زنی در چین پس از 20سال که در جست‌وجوی دختر گمشده‌اش بود ناگهان متوجه شد عروس پسرخوانده‌اش همان دختربچه‌ای است که او را سال‌ها پیش گم کرده است.
اغلب پسربچه‌ها دوره‌ای از زندگی خود را صرف تقلید از حرکات بروسلی می‌کنند. در این میان لگد فیلیپینی یا لگد چرخشی جزء لاینفک حرکاتی است که کودک تلاش می‌کند با یک چرخش به دور خود، با یک پا صورت حریف خیالی‌ یا حتی واقعی را هدف بگیرد.

اول آخر

فیلیپینی ها دل خوشی از برخوردهای قهری و خشن پلیس این کشور مقابل ناقضان محدودیت های کرونایی ندارند. عکس: گاردین
استخدام آقای پروتکل

استخدام آقای پروتکل

«آدم‌ها ماشین نیستند که تنظیم‌شان کنی تا کاری که می‌خواهی را انجام دهند، آدم‌ها خسته می‌شوند و رها می‌کنند. کار من در کارخانه فقط تذکر دادن به نیروها برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست.
قصه شهر/ اسرارِ من
دستی به‌صورتم می‌کشم. صورتم همانند جاده‌های خاکی آسفالت نخورده، خشک و ناهموار است. ببخشید خودم را معرفی نکردم. من آریس سرکیسیان هستم. سال‌هاست که در سبزه‌میدان عطاری دارم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
800 نفر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره علت جدایی تعدادی از رانندگان شرکت واحد در سال گذشته و به تبع آن عدم‌فعالیت تعدادی از اتوبوس‌ها، توضیح داده و گفته است: حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد در اواخر سال ۱۳۹۹ بازنشسته شدند که تعدادی از آنها رانندگان اتوبوس بودند.
بزرگمردی نجیب، فروتن و بی‌ادعا از تبار قلم و اندیشه و از جنس کاغذ و روزنامه و مرکب چاپ، قلم بر زمین گذاشت و آسمانی شد. ملک مسعود ملک، سردبیر هفته‌‌نامه ملک، میراث‌دار یکی از قدیمی‌ترین نشریات باسابقه ۷۰سال انتشار که هم خود صاحب هویت بود و هم بخشی از هویت فرهنگ و تاریخی دیار کهن یزد را رقم می‌زد، دیگر در میان ما نیست.