05
پنج شنبه 20 آذر 1399
شماره 8107
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فریب می‌خوریم مثل شیرین بدون فرهاد

یادداشت
آمدند آنان که تا پیش از این آرزو بودند. آمدند و حال ما را چهارفصل کردند آن‌سان که از خوشحالی 12هزار و ۷۰۲ شمع روشن کردیم برای این خانم‌ها و آقایان که نام بیشترشان لیانا، کیان، آوا یا لئام است!
ویژه
​​​​​​​این روزها که توصیه به خانه ماندن می‌شود و شب‌ها هم محدودیت‌های تردد در شهر ادامه پیدا کرده یکی از گزینه‌های سرگرمی، تماشای فیلم و سریال است.
مستند ورزشی به‌واسطه کثرت مخاطبان و جذابیت سوژه‌ها، یکی از جذاب‌ترین ژانرهای سینماست و اینگونه فیلم‌ها معمولا با استقبال گسترده مخاطبان مواجه می‌شود.
سید جعفر شهیدی، رئیس مؤسسه لغتنامه دهخدا و بنیانگذار مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی بود.
دورانی که خودورهای قدیمی و از نفس افتاده در گوشه پارکینگ‌های عمومی و خصوصی خاک می‌خوردند به پایان رسیده است.
کمتر کسی به اندازه چارلی چاپلین توانست جادو را به پرده نقره‌ای بکشاند؛ هنرمندی که بیش از 75سال در صنعت سینما کار کرد و در طول دوران فعالیت هنری‌اش، 3بار موفق به گرفتن جایزه اسکار شد.
بهترین بود؛ بهترین زمان خودش. آن‌قدر خوب بود که می‌توانست پس از طاقت‌فرسا‌ترین نودو‌چند دقیقه فوتبال هم برای آنچه خودش تخلیه انرژی می‌نامید، تنیس بازی کند.
علی شفیعی، ستاره تیم ملی والیبال، از دوران قرنطینه، پایان تعطیلی لیگ والیبال و ازدواج بی‌سروصدایش می‌گوید

قبل از کرونا بله را گرفتم

پایین کشیده شدن کرکره برخی رشته‌های ورزشی نخستین پیامد شیوع کرونا برای جامعه ورزش بود، اما بسیاری از ورزشکاران چنین تهدیدی را به فرصت بدل کردند.
قصری که آشپزخانه بود

قصری که آشپزخانه بود

اگر تا‌کنون گذرتان به شرق تهران و بیمارستان قلب شهید دکتر محمدباقر لواسانی افتاده باشد، حتما چشم‌تان روی یک بنای 2طبقه منحصر به‌فرد ثابت مانده است.
اندوه، همیشگی نیست
اندوه، همیشگی نیست
وقتی کرونا تازه همه‌گیر شده بود، تصور نمی‌کردیم قرار است مدت‌ها با بیماری و پیامدهای آن دست و پنجه نرم کنیم. نخستین هفته‌های خانه‌نشینی و قرنطینه را، با وجود اینکه ترسیده و نگران بودیم، با امید سپری کردیم و سعی داشتیم روحیه شخصی و جمعی را حفظ کنیم.
صدای خاص و آشنای او نوستالژی دهه‌شصتی‌هاست؛ کسی که برای کودکان دیروز خاطرات خوشی را به جای گذاشته‌است؛ از سریال «دنیای شیرین» گرفته تا «دنیای شیرین دریا» و «جور دیگری باید دید». بهروز بقایی، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس، دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی است.

خانه‌های منحصر به‌فرد تهران

امروز را نگاه نکنید که معماری خانه‌های پایتخت، قربانی سرعت ساخت‌وساز شده و به ندرت می‌توان در شهر تهران نشانی از خانه‌ای منحصربه‌فرد با معماری زیبا پیدا کرد.

چطور عذرخواهی کنیم؟

راهنما
حالا که هر کدام در جزیره اختصاصی خودمان زندگی نمی‌کنیم، باید به تأثیری که رفتارهای‌مان بر دیگران می‌گذارند توجه کنیم. رفتارهای انسان‌ها در تعامل با یکدیگر است، پس خطای یکی به آزرده شدن دیگری منجر می‌شود.

خوشمزه لاغر شوید

اگر قصد دارید وزنتان را کم کنید اما شکمو و خوش خوراک هستید نگران نباشید.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
در روزگار ایران باستان، ابرقدرت‌های جهان متمدن و شناخته‌شده آن دوره ایران و روم بودند.
سن و سال آدم که بالا می‌رود برخی عوارض و بیماری‌ها هم سر و کله‌شان پیدا می‌شود.
پیشنهادهای ویژه هفته