• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 20 آذر 1399
کد مطلب : 118338
+
-

معرفی بهترین سریال‌های خارجی سال۲۰۲۰ که حتما باید ببینید

بازار داغ سریال‌ها

بازار داغ سریال‌ها


این روزها که توصیه به خانه ماندن می‌شود و شب‌ها هم محدودیت‌های تردد در شهر ادامه پیدا کرده یکی از گزینه‌های سرگرمی، تماشای فیلم و سریال است. به همین منظور در این شماره فهرستی از بهترین سریال‌های خارجی سال ۲۰۲۰ را برای شما آماده کرده‌ایم. این فهرست، مجموعه‌ای از سریال‌ها با ژانر‌های مختلف را دربرمی‌گیرد؛ برخی از آنها فصل‌های جدیدی از سریال‌های محبوب گذشته هستند و برخی دیگر تلاش می‌کنند ادامه‌ فیلم‌هایی باشند که کارگردانان آنها را ادامه نداده‌اند. شما می‌توانید این سریال‌ها را با دوبله فارسی از پلتفورم‌های تماشای آنلاین فیلم نگاه کرده و لذت ببرید.

 بهتره با ساول تماس بگیری

علاقه‌مندان دنیای فیلم و سریال حتما اسم سریال «بریکینگ بد» را شنیده‌اند. این سریال بی‌نظیر طی ۵فصل جذاب ما را با یک معلم شیمی، چند خرده‌فروش مواد‌مخدر، افسر پلیس، مالک یک رستوران زنجیره‌ای و وکیلی که برای مجرمان وکالت می‌کند همراه کرد. پس از موفقیت‌های این سریال، خالقان آن تصمیم گرفتند پیش‌درآمدی بر اساس زندگی کاراکتر وکیل داستان بسازند؛ وکیلی که از جیمز مک‌گیل به ساول گودمن تبدیل می‌شود. فصل پنجم و ماقبل آخر سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» همچون گذشته نقطه اوج نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را به رخ مدعیان می‌کشد. تماشای این سریال پیشنهاد اول ما به شماست.

  تاریک

سریال «تاریک»یا «دارک» مجموعه‌ای در ژانر علمی تخیلی با مضامینی فراطبیعی است که توسط باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده‌است. این سریال در 3فصل، داستانی پیچیده در مورد مفهوم زمان و مکان، بهشت و جهنم، فرشته و شیطان، آدم و حوا و آغاز و پایان روایت می‌کند و بر خلاف سریال‌هایی که پایان رضایت‌بخشی ندارند، به خوبی توانست داستان پرکاراکتر خود را پایان دهد. نکته تمایز سریال «تاریک» فضاسازی، قصه‌پردازی و توجه به جزئیات ظریف است. داستان آن‌قدر پیچیده است که شاید فکر کنید درک ماجرا عملاً غیرممکن است. فصل سوم سریال توانسته روند تکامل 2فصل قبلی را ادامه‌داده و با یک پایان خوب، نظر مخاطبان و حتی منتقدان را جلب‌کند.

 آخرین رقص

سریال «آخرین رقص» مجموعه مستند تلویزیونی در مورد تلاش‌های مایکل جردن و دیگر بازیکنان تیم شیکاگو بولز برای ششمین قهرمانی در ان‌بی‌ای است. این سریال شامل تصاویر و ویدئوهایی دیده‌نشده از فصل ۱۹۹۷-۹۸ مسابقات بسکتبال ان‌بی‌ای‌ است و حدود ۹۰نفر از شاغلان این حرفه طی مصاحبه‌هایی در آن حضور دارند. نکته مثبت این مجموعه جایی برجسته می‌شود که حتی کسانی که چیزی از بازی بسکتبال نمی‌دانند نیز از تماشایش لذت خواهند‌برد. مایکل جردن علاوه بر شخصیت اصلی، به ‌واسطه شرکت «جامپ ۲۳» به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در سریال حضور دارد. روح مبارزه‌طلبی او در بازی به خوبی در طول سریال به تصویر کشیده‌شده و همین مسئله برای مخاطب جذاب است.

 خانم آمریکا

مینی سریال «خانم آمریکا» داستان واقعی ظهور فمینیسم را از نگاه زنی به نام فیلیس شلفلی (با بازی کیت بلانشت) روایت می‌کند. او در دهه۱۹۷۰ با به راه انداختن چندین کمپین سعی داشت مخالفتش با جنبش برابری حقوق زنان و قانونی شدن سقط جنین را اعلام کند. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به رز بیرن، اوزو ادوبا، الیزابت بنکس، مارگو مارتیندال، تریسی آلمن و آری گرینر اشاره‌کرد. تیم بازیگران این فیلم عملکرد موفقی داشته‌اند و هرچند در ابتدای فرایند تولید مدیریت این تیم دشوار به‌نظر می‌رسید اما سازندگان مجموعه به خوبی توانسته‌اند شخصیت زنان ترقی‌خواه چنددهه قبل را به تصویر بکشند.

 توطئه علیه آمریکا

مجموعه تلویزیونی «توطئه علیه آمریکا» مینی‌سریالی در مورد تاریخچه‌ای خیالی از آمریکاست که از دریچه چشمان خانواده‌ای یهودی از طبقه کارگر در نیوجرسی روایت می‌شود. این خانواده شاهد ورود چارلز لیندبرگ، قهرمان هوانوردی و یک پوپولیست بیگانه‌هراس، به دنیای سیاست و ریاست‌جمهوری و متعاقب آن، هدایت ملت به سمت فاشیسم هستند. البته تمام سریال خیالی نیست و بخش‌هایی از آن بر اساس واقعیت ساخته شده‌است. یوید سیمون و اد برنز با اقتباس از رمان فیلیپ روث مجموعه‌ای برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته‌اند که مخاطب را مجذوب خود می‌کند. آنها کاری می‌کنند که شما در اعماق فضای خلق‌شده، جایی که آمریکا به‌طور کامل درگیر جنگ جهانی دوم شده است، غوطه‌ور شوید.

 آنچه در سایه‌ها انجام ‌می‌دهیم

سریال «آنچه در سایه‌ها  انجام می‌دهیم» مجموعه‌ای در ژانر کمدی ترسناک به تهیه‌کنندگی جامین کلمنت و تایکا وایتیتی است. داستان سریال در مورد چند هم‌اتاقی خون‌آشام است که در شهر نیویورک زندگی‌می‌کنند. نادور، لازلو و ناجا 3خون‌آشام سنتی هستند و کولین رابینسون نیز موجودی است که در عوض خون، انرژی و روحیه شما برای زندگی را می‌مکد. در کنار این، موجودی فراطبیعی به نام گی‌یرمو نیز زندگی می‌کند که قدرت‌های عجیب‌وغریبی دارد. سریال‌های انگشت‌شماری توانسته‌اند در سال ۲۰۲۰ شادی و نشاط بیشتری نسبت به آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم ارائه دهند. این مجموعه در فصل اول به‌قدری قدرتمند ظاهر شد که خیلی زود می‌شد حدس زد برای فصل‌های بعدی تمدید خواهد‌شد.

 پری میسون

مینی سریال تلویزیونی «پری میسون» بر اساس کاراکتری به همین نام (خلق‌شده توسط ارل استنلی گاردنر) ساخته شده‌است. داستان این سریال در مورد وکیل‌مدافعی به نام پری میسون است که در دهه۱۹۳۰ در لس‌آنجلس زندگی می‌کند؛ شهری که در حال رشد و شکوفایی است، اما باقی کشور، همچون پری میسون، درگیر آسیب روحی پس از رکود بزرگ به‌سرمی‌برند. در این بین، او برای پرونده احساسی یک کودک‌ربایی استخدام شده‌است و ما شاهد تحقیقات او هستیم. متیو ریس، جولیت رایلنس، کریس چاک، شیا ویگهام و تاتیانا مازلانی از بازیگران اصلی این سریال هستند. علاقه‌مندان به سریال‌های معمایی این سریال را حتما دنبال کنند.

 منطقه نیمه‌روشن

سریال «منطقه نیمه‌روشن» مجموعه‌ای آنتولوژی است که با مضامین درام، فانتزی، ترسناک، علمی تخیلی و تریلر توسط جوردن پیل و سیمون کینبرگ ساخته شده است. هر قسمت از این سریال داستانی در مورد موضوعاتی مانند رویدادهای ماوراءالطبیعه، نژادپرستی، شایعه و هجوم بیگانگان را روایت می‌کند و هرکدام از آنها پیچ‌وتابی در دل ماجرا دارد. به‌دلیل آنتولوژی بودن و نداشتن هیچ شخصیت ثابتی، این سریال برای هر قسمت شامل تعداد زیادی بازیگر مهمان می‌شود که بعضی از آنها در چند قسمت مختلف و در نقش‌های متفاوت ظاهر شده‌اند. این سریال در ایران با نام «برزخ» نیز شناخته می‌شود.

 دووم پاترول

سریال «دووم پاترول» مجموعه‌ای ابرقهرمانی در ژانر درام است که با الهام از گروهی خیالی به همین نام اثر دی‌سی کامیکس ساخته شده است. گروهی از ابرقهرمان‌های یاغی که قدرتشان را با تحمل رنج‌های روحی و جسمی و از شرایط تراژیک زندگیشان به‌دست‌آورده‌اند، تحت هدایت دکتر دیوانه‌ای به نام چیف متحد می‌شوند تا ماموریت‌هایی را به انجام برسانند که باعث می‌شود خودشان را بهتر بشناسند. فصل اول سریال به سرعت مورد‌توجه مخاطبان قرار‌گرفت و لقب عجیب‌ترین ابرقهرمانان دی‌سی برای آنها انتخاب شد. شخصیت‌های این سریال روبات‌من با بازی برندن فریزر، نگاتیو من با بازی مت بومر، الاستی وومن با بازی ایپریل باولبی و... همراه است.

 هانا

سریال اکشن درام «هانا» داستان یک دختر نوجوان منحصربه‌فرد را روایت می‌کند. هانا به همراه پدرش اریک، تنها مردی که تابه‌حال دیده، در منطقه‌ای دورافتاده در جنگل‌های لهستان زندگی می‌کند. اریک ۱۵ سال قبل زنی باردار را برای یکی از پروژه‌های CIA جهت خلق ابرسرباز استخدام کرده‌بود اما زمانی که عشقی میان آنها شکل می‌گیرد، او به همراه بچه که همان هاناست، فرار می‌کند .CIA این پروژه را لغو می‌کند و دستور می‌دهد تمام بچه‌های تولیدشده کشته شوند و این شروع ماجرای هیجان‌انگیز سریال است. چیزی که باعث جذابیت بیشتر سریال شده رابطه هانا با پدرش است که به لطف هنرنمایی کینامن خیلی جذاب و درگیرکننده به نمایش درمی‌آید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید