5
پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399
شماره 7936
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خانه استاد معماری اینجاست

خانه‌های زیبا و تاریخی که به‌دست معماران زبده ساخته شده‌اند در تهران کم نیستند.
ویژه
از روزی که ویروس کرونا پایش را به زندگی مردم دنیا گذاشت، با خودش علاوه بر بیماری، چیزهای دیگری هم آورد؛ از قرنطینه و خانه‌نشینی گرفته تا بحران اقتصادی و تغییر در سبک زندگی چند میلیارد ساکن کره زمین.
​​​​​​​این خانه‌نشینی اجباری و قرنطینه‌ای که همه ما از اسفند سال گذشته درگیرش بودیم، علاوه بر همه سختی‌ها و دل‌نگرانی‌هایش، یک ویژگی بزرگ هم داشت؛ روزهایی که بیشتر باید در خانه می‌ماندیم این فرصت را در اختیارمان قرار داد تا کمی به کارهای عقب‌افتاده‌مان برسیم، کمی بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر فیلم ببینیم و هنرهای مورد علاقه‌مان را دنبال کنیم.
حالا که کرونا اجازه زیاد خارج شدن از خانه را به ما نمی‌دهد، می‌توانیم در خانه برای خودمان سرگرمی‌هایی ایجاد کنیم.
توی این خانه انگار زمان متوقف شده است. تمام در‌و‌دیوارها را آلبوم‌های مداد پر کرده و دیگر جایی برای قاب‌های تزئینی نیست.
گفت‌وگو با الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی به بهانه پخش سریال سرباز که این شب‌ها در آن هنرنمایی می‌کند

یلدای زندگی امین هستم

این روزها دقایقی بعد از افطار سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و مخاطبانی را هم برای خود جذب کرده است.
همیشه چیزی هست که تو را به یادم بیاورد

همیشه چیزی هست که تو را به یادم بیاورد

من از خاک، باران، باغبان و گلفروش اجازه گرفتم تا چند گل بچینم؛ با اینکه می‌دانستم در روزگاری که گل‌ها از غصه مردمانِ خانه‌نشین، نچیده پژمرده می‌شوند و عطر دلاویزشان از ترس کرونا پشت درِ بسته خانه شیرین و فرهاد زمینگیر می‌شود.
طنزپرداز سر سبز دارد و زبان سرخ
طنزپرداز سر سبز دارد و زبان سرخ
بعضی‌ها به او می‌گویند اخموترین شاعر طنزپرداز؛ اینکه چطور می‌شود شاعری سراغ شعر طنز برود اما در نهایت اینطور معروف شود، از ویژگی‌های جالب ناصر فیض است.
یکی از آرام‌ترین و دنج‌ترین مکان‌های کاخ گلستان، «خلوت کریم‌خانی» است که در شمال‌غربی محوطه این کاخ قرار دارد و دیوار به دیوار تالار سلام است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
کارشناسان و مربیان ورزشی می‌گویند کودکی بهترین دوره برای یادگیری فنون و تکنیک‌های ورزشی است و ورزشکار حرفه‌ای در 16تا 18سالگی باید اوج زندگی ورزشی‌اش را تجربه کند.
در تاریخ فرهنگ و ادب ایرانی، ماجرای مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، از جذابیت و اهمیت زیادی برخوردار است.