17
شنبه 4 دی 1400
شماره 8396
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سردار این‌بار در نیوکاسل

شایعات نقل‌وانتقالاتی درباره تیم بعدی سردار آزمون تمامی ندارد
خود سردار آزمون هم از شایعاتی که در هفت هشت ده سال گذشته درباره انتقالش به باشگاه‌های بزرگ اروپایی مطرح می‌شود باید خسته شده باشد. هنوز اخبار مربوط به انتقال احتمالی او به لیون در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی تکذیب نشده بود که سروکله یک پیشنهاد دیگر به مهاجم ایرانی تیم زنیت سن‌پترزبورگ در رسانه‌ها پیدا شد. شبکه اسکای‌اسپورت این‌بار سردار ما را به باشگاه نیوکاسل لینک کرده که از زمان انتقال مالکیت آن به شاهزادگان سعودی رنگ برد را ندیده است.
ویژه
مهدی طارمی در بازی با بنفیکا برای یازدهمین بازی پیاپی موفق به گلزنی نشد. پیش از این مسابقه شایعاتی درباره استخدام جادوگر توسط باشگاه پورتو و پرداخت ماهی 13هزار یورو و به روایتی سالی 175هزار یورو به او منتشر و ادعا شده بود که بنفیکا هم در سال2017 جادوگر استخدام کرده بود.
جانلوییجی بوفون، دروازه‌بان افسانه‌ای یووه در تازه‌ترین صحبت‌هایش به حضور رونالدو در این تیم اشاره داشته و گفته است:‌ «در نخستین سال حضور کریستیانو رونالدو، یوونتوس شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را داشت. در آن سال من بازیکن پاری‌سن ژرمن بودم بنابراین به‌طور دقیق نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد. وقتی برگشتم 2‌سال با رونالدو کار کردم و ارتباط خوبی داشتیم اما به‌نظرم در حضور او، یوونتوس DNA تیم بودن را از دست داد.
باشگاه‌های اروپایی جدا از هراسی که از سویه جدید کرونا به آن دچار شده‌اند، از جام ملت‌های آفریقا هم واهمه دارند. این مسابقات وقت‌نشناس که دقیقا در نیم‌فصل لیگ‌های اروپایی برگزار می‌شود، باشگاه‌هایی مثل لیورپول، ناپولی، من‌سیتی و... را به فکر واداشته.
لیگ والیبال به نیمه فصل رسید و سپاهان با یک شکست صدرنشین است، اما حتی همین تیم صدرنشین هم از شرایط مسابقات راضی نیست. رحمان محمدی‌راد که حالا خیلی‌ها او را بهترین مربی لیگ می‌دانند و جایش را در تیم ملی خالی می‌بینند، بیش از هر چیزی شاکی است که چرا فدراسیون به قوانینی که خودش نوشته و تصویب کرده، پایبند نیست. تیم‌های دیگر که از شرایط برگزاری مسابقات ایراد می‌‌گیرند، گفته می‌شود چون ضعیف هستند و نتیجه نمی‌‌گیرند، معترضند‌ ولی شما به‌عنوان مربی تیم صدرنشین هم از شرایط برگزاری راضی نیستید.
شکایت‌های مالی از 2باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین مالکیت مشترک این 2باشگاه توسط وزارت ورزش یک‌بار دیگر کار دست سرخابی‌ها داد و منجر به صدور رأی عدم‌صلاحیت این 2باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی شد.
دوران حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران آنقدر طولانی و پرخبر بود که مطمئنا تا یکی دو دهه همه جانشینان مربی پرتغالی با خود او مقایسه خواهند شد.

بردهای بی‌مجوز

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان و شکست خانگی سپاهان به پایان رسید. درست در روزی که دو باشگاه قرمز و آبی درگیر مجوز حرفه‌ای و نگران اخراج از لیگ قهرمانان آسیا بودند، این تیم‌ها مقابل حریفان به برتری رسیدند و سپاهان با قبول دومین شکست متوالی از کورس صدرنشینی عقب افتاد.

منهای فوتبال / هت‌تریک در آب

مهرشاد افقری در یک‌هفته 3بار رکورد ملی شنای ایران را جابه‌جا کرد.
پشت‌خط زن/ شگفتی
نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم سپاهان اصفهان به پایان رسید اما تیم یکدست جوان آذرباتری ارومیه به افسانه شکست‌نا‌پذیری این تیم خاتمه داد.
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.

جدول 8396

جدول 8396

برنامه بازی‌ها/ لیگ برتر هفته دوازدهم

برنامه بازی‌ها/ لیگ برتر هفته دوازدهم

لیگ برتر هفته سیزدهم

لیگ برتر هفته سیزدهم
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
یکی از تکراری‌ترین خبرهای فوتبال ایران در یک دهه گذشته، بدون تردید مربوط به تهدید پرسپولیس و استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه حذف از لیگ قهرمانان بوده است.
یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران طی سالیان اخیر راهی لیگ امارات شده و مهم‌ترین روزهای جوانی‌اش را آنجا پشت‌سر می‌گذارد. از این بدتر آن است که مهدی قائدی حتی در الاهلی امارات وضعیت درخشانی ندارد.
نفت مسجدسلیمان برای نخستین‌بار در این فصل توانست در یک بازی بیش از یک گل بزند و جالب اینکه این کار را در همان نیمه اول بازی‌اش انجام داد. تیم فراز کمالوند دیروز در حالی نیمه اول بازی با فجرسپاسی را با 2گل به پایان برد که در بازی‌های قبلی‌ حتی در طول 90دقیقه هم نتوانسته بود 2گل به حریفانش بزند.