• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149055
+
-

بردهای بی‌مجوز

بردهای بی‌مجوز

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان و شکست خانگی سپاهان به پایان رسید. درست در روزی که دو باشگاه قرمز و آبی درگیر مجوز حرفه‌ای و نگران اخراج از لیگ قهرمانان آسیا بودند، این تیم‌ها مقابل حریفان به برتری رسیدند و سپاهان با قبول دومین شکست متوالی از کورس صدرنشینی عقب افتاد. به این ترتیب فاصله 3امتیازی استقلال و پرسپولیس حفظ شد اما سپاهان که با استقلال هم‌امتیاز بود حالا با پرسپولیس هم‌امتیاز شده است. جالب اینکه این دو تیم هم‌امتیاز، هفته آینده روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و امتیاز از دست دادن آنها می‌تواند به معنای فرار بزرگ استقلال در صدر جدول باشد. دیروز پرسپولیس خیلی خوش‌شانس بود که با یک گل‌به‌خودی و یک پنالتی از سد ذوب‌آهن گذشت. قرمزپوشان برتری آنچنانی مقابل میهمان خود نداشتند و باز هم شاهد یک بازی بی‌کیفیت از شاگردان یحیی بودیم. تیم محرم نویدکیا هم دوباره دور از قدرت و صلابت لازم برای قهرمانی بازی کرد. پیکان که در دو هفته گذشته 6گل از استقلال و پرسپولیس خورده بود در زمین سپاهان دو بار پیش افتاد و سپاهان فقط یک بار توانست گل تساوی را بزند. سپاهان در 4بازی اخیرش فقط یک برد یک بر صفر مقابل نفت آبادان داشته و 3بار شکست خورده که یکی از شکست‌های این تیم با حکم کمیته انضباطی به برد 3 بر صفر تبدیل شده است. این تیم در بازی با پرسپولیس که چهارشنبه در اراک برگزار می‌شود محکوم به پیروزی است. دیروز داربی خوزستان هم در اهواز بدون گل مساوی شد تا فولاد یک بار دیگر ثابت کند به‌خاطر ضعف در گلزنی، قادر به حضور در جمع مدعیان بالای جدول نیست؛ مگر اینکه در نیم‌فصل اتفاقات مثبتی برای خط حمله این تیم بیفتد.

اولین گل‌های هفته یازدهم لیگ برتر را استقلالی‌ها زدند. بازی‌های این هفته دیروز از ساعت15 آغاز شد و در حالی که هر 5بازی بدون گل پیش می‌رفت این جعفر سلمانی بود که دروازه تیم قعرنشین لیگ را باز کرد. به این ترتیب اولین گل هفته11 در دقیقه12 به ثمر رسید و سلمانی با ثبت سومین گلش در این فصل، لقب بهترین گلزن استقلال را با کوین یامگا شریک شد. 10دقیقه بعد و در حالی که هنوز هیچ تیم دیگری به گل نرسیده بود استقلال دومین گل را هم زد و این بار رودی ژستد بود که طلسم گلزنی‌اش را شکست و به اولین گلش با پیراهن استقلال رسید. تیم ته‌جدولی که دیروز داود سیدعباسی به‌عنوان سومین سرمربی‌اش در این فصل کنار زمین ایستاده بود، مقابل صدرنشین جدول حرفی برای گفتن نداشت و سومین گل را هم قبل از پایان نیمه اول از آرمان رمضانی خورد. آبی‌پوشان با این نتیجه، سرنوشت بازی را در همان نیمه اول مشخص کردند و در نیمه دوم انگیزه چندانی برای گلزنی نداشتند. تیم میزبان هم موقعیت‌هایی روی دروازه حریف صاحب‌نامش ایجاد کرد و شاید اگر خوش‌شانس بود می‌توانست مانع نهمین کلین‌شیت استقلال طی 11بازی شود. اما هم حسینی درون دروازه درخشید و هم تیر دروازه مانع گلزنی مشهدی‌ها شد.

 سلطان پنالتی‌ها با پنالتی باخت
همزمان با بازی استقلال، یک تیم بالانشین هم در خانه خودش میزبان گل‌گهر سیرجان بود. آلومینیوم اراک که مثل استقلال هنوز شکست نخورده دیروز هم شکست‌ناپذیر ماند و مقابل گل‌گهر به تساوی بدون گل رسید. بازی‌های آلومینیوم کم‌گل‌ترین بازی‌های لیگ بوده و این تیم علاقه عجیبی به مساوی‌های بدون گل و بردهای حداقلی دارد. دیروز رسول خطیبی در همان دومین دقیقه بازی از داور کارت زرد گرفت و در دقیقه18 هم اعتراض شدیدی به داوری داشت و به زعم خودش یک پنالتی از بیژن حیدری طلبکار شد. کلا همه تیم‌های لیگ در این فصل از داوران طلبکارند، به جز مس رفسنجان که اگر داوری بازی‌هایش به دقت مورد آنالیز قرار بگیرد احتمالا چند پنالتی هم بدهکار خواهد شد! تیم محمد ربیعی که رکورددار کسب پنالتی در فصل جاری است، دیروز وقتی در زمین نساجی عقب افتاد با اتکا به یک پنالتی دیگر بازی را به تساوی کشاند اما این بار خودش هم در کوزه پنالتی‌ها افتاد و بازی را با پنالتی دقیقه82 حامد شیری واگذار کرد. مس طی 11بازی 6پنالتی به دست آورده و گادوین منشا با گل کردن 5پنالتی 7گله شده و صدرنشین جدول گلزن‌هاست. تیم منشا با اتکا به همین پنالتی‌ها 7هفته متوالی نباخته بود اما بالاخره دیروز تسلیم شد و باختش هم با یک ضربه پنالتی رقم خورد.

  تراکتور در منطقه سقوط
یکی از خوشحال‌ترین برنده‌های دیروز نفت مسجدسلیمان بود که یک بازی 6امتیازی را در انتهای جدول برد و سروسامانی به اوضاعش داد. تیم کمالوند که در 7هفته گذشته پیروز نشده بود فجرسپاسی را برد و حریف را با خودش هم‌امتیاز کرد. همزمان با دومین برد مسجدسلیمانی‌ها در این فصل، هوادار هم به دومین برد متوالی و سومین بردش در این فصل رسید تا رقابت در انتهای جدول جالب‌تر شود. هوادار 9امتیازی تراکتور را شکست داد و در کمال ناباوری در جدول رده‌بندی از این تیم سبقت گرفت. تیم رضا عنایتی از 9بازی ابتدایی‌اش 6امتیاز گرفته بود و از 2بازی اخیر هم به همین اندازه امتیاز گرفته است. این تیم حالا 12امتیاز دارد و تراکتور 11امتیازی را پایین‌تر از خودش می‌بیند. با این نتایج، جدال قعرنشین‌ها شکل جالبی به خود گرفت و حالا حتی تیم نهم هم فقط یک باخت با منطقه سقوط فاصله دارد. تیم نهم که می‌دانید کیست؟ بله، گل‌گهر سیرجان که تا دو هفته قبل صدرنشین لیگ بود!

این خبر را به اشتراک بگذارید