24
شنبه 4 دی 1400
شماره 8396
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دغدغه/در سفر گرم، نقره داغ نشوید

داشتیم کم کم به زندگی عادی باز می‌گشتیم که سر و کله سویه جدید کرونا اومیکرون پیدا شد و یک‌بار دیگر برخی از محدودیت‌ها را برقرار کرد. با اینکه این ویروس منحوس جهش یافته هنوز در کشور ما گسترش پیدا نکرده، اما بسیاری از کشورها یک‌بار دیگر مقررات سختی را برای مسافرت برقرار کرده‌اند تا از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کنند.
ویژه
به‌تازگی شهروندان سانفراسیسکوی آمریکا برای در امان ماندن از ناخنک‌های سارقان به ‌خودروی‌شان درها و حتی صندوق عقب خودرو را باز می‌گذارند تا سارقان ببینند که داخل آنها خالی است.
شهر مکتوب
ناگهان باد وزید. همین یک جمله کوتاه که شباهت کمی با شعر دارد، حال و روز ساکنان پایتخت را عوض کرد. آسمان آبی و تکه ابرهای سفید آنقدر زیبا بودند که مردم در هر نقطه‌ای از شهر به‌سمتی ایستاده و از این تصویر زیبا عکس گرفتند.
بی‌خود نیست که الکی الکی و یکهو عاشق کر‌یم‌خان و ملافاطمه شده‌ام. زنی طناز، آداب‌دان و شاعرمسلک و هوادار ضعفا و دلخستگان که بیش از 20هزار بیت از شعرای کلاسیک ایران را از حفظ بود و در نواختن تنبور و بربط و چنگ و کمانچه اوستا بود
بعضی افراد شب تا صبح داخل ماشین می‌خوابند تا روز که شد جای پارک را بفروشند. شغل‌هایی که نیاز به سرمایه و تخصص و پارتی ندارد کم نیست؛ مثلا فروش جای صف در صف مرغ و ارز یا فروش شماره نوبت‌دهی بانک....

ماهی عشق نور

اول آخر
روی نقشه عملیات قرار است غواص‌ها برسند به ساحل غربی اروندرود و جزیره ام‌الرصاص را محاصره کنند تا در گام بعد بصره به تصرف نیروهای ایران درآید.  عراقی‌ها خطوط دفاعی استواری اطراف شهر بصره ساخته‌اند. حلقه‌های دفاعی در آبراه طبیعی و آبگیرهای مصنوعی با مین، سیم خاردار زیرآبی و  الکترود ایجاد شده‌بود و در کنار سیستم توپخانه‌ای هدایت راداری، پشتیبانی نیروی هوایی و هلی‌کوپترها، از مواضع عراق پشتیبانی می‌کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
چند سالی است که مسئولان آموزش و پرورش کشور از پایان عمر بخاری‌های نفتی در مدارس می‌گویند و اطمینان می‌دهند که وضعیت گرمایشی مدارس حتی در نقاط دور افتاده بهبود پیدا کرده است.
اطلاعات غیررسمی نشان می‌دهد بازار مسکن شهر تهران در آذرماه به لحاظ حجم عرضه و تقاضا با تحرک حدود ۳۰ درصد مواجه شده