• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149041
+
-

پشت‌خط زن/ شگفتی

نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم سپاهان اصفهان به پایان رسید اما تیم یکدست جوان آذرباتری ارومیه به افسانه شکست‌نا‌پذیری این تیم خاتمه داد. باخت تیم نصف جهان مقابل تیم بی‌ستاره ارومیه این روزنه امید را گشود که می‌شود هر تیمی را شکست داد، آن هم در ورزشی چون والیبال که بازی لحظه‌هاست و اگر موقع رقابت تیم روحیه داشته باشد، تا 50درصد ضریب موفقیت بالا می‌رود. هرچند میانگین سنی تیم سپاهان بالاست ولی چون از مهره‌های همتراز در پست‌های مختلف سود می‌برد نگرانی چندانی برای ادامه راه ندارد ولی شکست این تیم در مقابل تیم ته‌جدولی درس بزرگی برای همه تیم‌ها بود.

یک میانگین خوب
در دور رفت لیگ برتر والیبال در مجموع ۹۱مسابقه برگزار شد و براساس آمار موجود هر 2.5بازی به‌صورت 5 سته خاتمه یافت که میانگین خوبی است. این نشان می‌دهد هرچند بعضی از تیم‌ها با صدر جدولی‌ها فاصله زیادی دارند ولی توان رقابت بین تیم‌ها کم نیست و همه برای پیروزی انگیزه دارند. با این حال سورپرایز نیم‌فصل اول تیم راهیاب‌ملل مریوان بود که با داشتن فقط یک ملی‌پوش یعنی ابوالفضل قلی پور، لیبروی تیم، جلوی غول‌ها ایستاد و تا رده پنجم جدول خودش را بالا آورد. کارایی مربیان را باید با درنظر گرفتن مهره‌هایی که دارند، سنجید. آرش صادقیانی مربی این تیم گمنام تا به امروز از موفق‌ترین‌های لیگ امسال است.

قربانی‌های لیگ
لیگ امسال شاید از نظر برکناری مربیان رکورددار باشد. بعد از برکناری طاهر قره‌داشلی از گنبد، فرشاد سعیدی از تیم هورسان، فرهاد نفرزاده از تیم آذر‌باتری حالا نوبت به محمد عمده‌غیاثی، سرمربی و محمد نجاتی مربی شهداب رسیده که به‌دلیل ناکامی در لیگ استعفا داده‌اند. بدنیست بدانید شهداب به لحاظ سازماندهی و سرمایه‌گذاری از بهترین باشگاه‌های ایران محسوب می‌شود. بهتر است باشگاه‌ها قبل از حضور در لیگ هدفشان را مشخص کنند. اگر فقط قهرمانی می‌خواهند، همه‌‌چیز را برای قهرمانی ببندند. اگر هم ابزار قهرمانی ندارند، توقع‌شان را از مربی و تیم با واقعیت‌ها منطبق کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید