• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149071
+
-

نکته بازی/ دستاورد باشکوه برای قائدی


یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران طی سالیان اخیر راهی لیگ امارات شده و مهم‌ترین روزهای جوانی‌اش را آنجا پشت‌سر می‌گذارد. از این بدتر آن است که مهدی قائدی حتی در الاهلی امارات وضعیت درخشانی ندارد. او در این فصل تنها 3گل برای تیمش به ثمر رسانده که 2 تا از آنها هم در یک بازی بوده است. قائدی حتی گاهی نیمکت‌نشینی را هم تجربه کرده است که در این سطح، واقعا اتفاق عجیبی است. با این حال جای نگرانی نیست، چرا که ستاره جوان کشورمان به تازگی یک دستاورد بزرگ رقم زده و مایه فخر و مباهات شده است. داستان این است که قائدی در بازی جام ریاست‌جمهوری امارات برابر تیم دسته پایینی الظفره یک پنالتی گرفته و تیمش یک بر صفر برده. افتخار بالاتر از این؟

14‌ماه گذشته رفقا!

باشگاه پرسپولیس هنوز دقیقا نمی‌داند چه رویکردی باید در قبال شجاع خلیل‌زاده اتخاذ کند. این بازیکن 14‌ماه پیش از جمع سرخ‌ها جدا شده و به الریان قطر پیوسته است. او در حالی قراردادش را به‌طور یکطرفه فسخ کرد که سرخ‌ها ادعا می‌کنند کارش غیرقانونی بوده است. همین مسئله باعث شده در تمام طول ماه‌های گذشته بحث در مورد شکایت کردن یا نکردن از خلیل‌زاده ادامه داشته باشد. مدیران پرسپولیس تنها طی همین یک هفته گذشته 2 بار حرف‌شان را عوض کردند و از موضع «شکایت نمی‌کنیم» به «شکایت می‌کنیم» برگشتند. همه اینها در حالی است که شجاع فصل دوم حضورش در الریان را هم به نیمه رسانده است و عنقریب در قامت یک قهرمان به جمع قرمزها برمی‌گردد! با این حال شما هول نکنید. عجله کار شیطان است.

حیف که لیگ ضربات پنالتی ندارد!

پیام نیازمند بعد از مدت‌ها سکونشینی در پورتیموننزه پرتغال، بار دیگر در یک مسابقه حذفی فرصت حضور در ترکیب تیمش را پیدا کرد. این بار هم پیام مثل مسابقه قبلی در همین جام خوش درخشید و با مهار 2 ضربه پنالتی به صعود تیمش کمک کرد. دفعه قبلی که چنین اتفاقی رخ داد، رسانه‌ها کلی از نیازمند حمایت کردند و اینطور به‌نظر می‌رسید که بخت او برای لیگ هم باز خواهد شد، اما چنین اتفاقی رخ نداد. بنابراین شاید امروز هم عملکرد درخشان نیازمند در مسابقات حذفی منجر به تغییر وضعیت او در سایر بازی‌ها نشود. با این همه، او به وضوح آمادگی‌اش و مخصوصا مهارتش در مهار ضربات پنالتی را به رخ کشید.‌ای کاش بازی‌های لیگ هم به ضربات پنالتی کشیده می‌‎شد تا مجبور شوند پیام را بازی بدهند!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید