05
شنبه 4 دی 1400
شماره 8396
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نرخ تمام ‌شده بنزین ۱۵ هزار تومان است؛ در نتیجه کسی که خودرو دارد در واقع ماهانه ۹۰۰ هزار تومان یارانه پنهان دریافت می‌کند. بنابراین عدالت اجتماعی حکم می‌کند دولت در توزیع یارانه درست عمل کند.
به‌گفته نائب‌رئیس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، میزان خرید میوه در شب یلدا نسبت به سال گذشته 30درصد افت کرده و مردم اشتیاقی برای خرید میوه در این شب از خود نشان ندادند.
بازار
زمزمه اصلاح سیاست ارز ترجیحی و پرداخت ارز واردات روغن خام به نرخ نیمایی به گوش می‌رسد. با عبدالرحیم گلستانی، عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی درباره آثار احتمالی این تصمیم گفت‌وگو کرده‌ایم.
بانک جهانی از افزایش شکاف بین فقرا و ثروتمندان بر اثر پاندمی خبر می‌دهد

کرونا؛ علیه فقرا و به نفع اغنیا

گزارش‌ بانک جهانی نشان می‌دهد درآمد 100میلیون نفر از جمعیت دنیا براثر شیوع کرونا به‌کمتر از 1.9دلار در روز کاهش یافته است
بانک جهانی
تازه‌ترین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد شیوع کرونا به افزایش فقر شدید در دنیا منجر شده است به‌طوری که تحت‌تأثیر شیوع کرونا، 100میلیون نفر از جمعیت دنیا، به دره فقر شدید سقوط کرده‌اند و درآمد روزانه‌شان به کمتر از 1.9دلار در روز رسیده است.
عدس هم در میادین گران شد

عدس هم در میادین گران شد

جهش قیمت عدس در 3‌ماه گذشته، در میادین، با رشد 21درصدی، کاملا محسوس بوده است. به‌گزارش همشهری، مصرف حبوب به‌طور معمول در نیمه دوم هر سال با افزایش همراه است، این در حالی است که ظرف 3‌ماه گذشته قیمت این محصولات با رشد چشمگیری همراه بوده است.
افزایش 300درصدی قیمت دستمال‌کاغذی
افزایش 300درصدی قیمت دستمال‌کاغذی
جهش بلند قیمت محصولات سلولزی در یک‌سال گذشته، دستمال کاغذی را به 3برابر قیمت پارسال رسانده است. به گزارش همشهری، بررسی قیمت انواع دستمال کاغذی رومیزی در خرده‌فروشی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت دستمال کاغذی‌های 100برگی اوایل دی‌ماه سال گذشته 3.500تومان بود