24
دو شنبه 16 خرداد 1401
شماره 8512
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کتاب «قصه‌گویی به روش پیکسار؛ قوانینی برای روایت بر مبنای بهترین فیلم‌های پیکسار» نوشته دین موشوویتز با ترجمه صوفیا نصرالهی یکی از کتاب‌هایی است که علاقه‌مندان به انیمیشن با مطالعه آن می‌توانند با زیر و بم روایت در انیمیشن‌های محبوب دنیا آشنا شوند.
نگاه
درحالی‌که سال گذشته استودیوها قصد داشتند فیلم‌های انیمیشن خود را هم در سالن‌های سینما و هم از طریق پلتفرم‌های اینترنتی در معرض دید تماشاگران بگذارند، به‌دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا این امر به‌طور کامل میسر نشد، اما بدون تردید فیلم‌هایی نظیر «رایا و آخرین اژدها»، «میشل‌ها در برابر ماشین‌ها»، «انکانتو» و انیمه ژاپنی«شیطان‌کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن» بهترین فیلم‌های کارتونی ساخته شده در سال2021 بودند.

استعدادهایی که باید بالفعل شود

نگاهی به وضعیت انیمیشن‌سازی‌ در ایران به بهانه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی
گزارش
همیشه در هر سن و سالی که باشیم تماشای انیمیشن جذاب است. دیدن انیمیشن در دنیای امروز که انبوهی از تولیداتش را به آن اختصاص داده، می‌تواند بخشی از زندگی روزمره‌مان باشد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال‌ها پیش برگزاری جشنواره پویانمایی _انیمیشن _ را کلید زد؛ جشنواره بین‌المللی‌ای که در سال‌های اول راه‌اندازی‌اش بیشتر میزبان انیمیشن‌های خارجی بود.