08
چهار شنبه 29 تیر 1401
شماره 8547
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حیوان‌نوازی یا مردم‌آزاری

چندی پیش در حال پیاده‌روی عصرانه، یادداشت بزرگی که بر دیوار خانه‌ای چسبیده بود توجهم را جلب کرد: «لعنت خداوند بر پدر و مادر کسی که در این مکان به گربه‌ها غذا بدهد.» فکری شدم که لابد این بنده خدا آن‌قدر به گربه‌نوازان تذکر داده و آنها توجه نکرده‌اند که دیگر به ستوه آمده و آنها را به لعنت خدا سپرده است.
ویژه
فیلم مستند «در جست‌وجوی فریده» را اگر دیده باشید، داستان دختری را روایت می‌کند که 40سال پیش در مشهد رها شده و بعد توسط یک زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به کشور هلند برده می‌شود.
سال 1969میلادی درست در چنین روزی _بیستم جولای_ نیل آرمسترانگ، با گفتن جمله «این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است» به‌عنوان نخستین انسان، پایش را روی سطح ماه گذاشت.

اول آخر

مراسم بزرگداشت زنده یاد محمدرضا اکبری، کارتونیست همشهری در فرهنگسرای رسانه
آن سوی غبار

آن سوی غبار

نمی‌ش0ود از کنارش بی‌خیال گذشت. روبه‌رویش تختی چوبی‌ است که ردیف بشقاب‌های ملامین و چدن و چینی را به تن گرفته است.
سیاه و سفید
سیاه و سفید
همین‌که فدراسیون شطرنج _فیده_ این ورزش را یک هنر و فرهنگ دانسته برایم کافی بود تا شوقم به یادگیری‌اش افزون شود.اساسا هر آنچه با هنر ارتباط پیدا می‌کردم برایم ارزشمند بود.
29تیرماه1367 بود که در برنامه خبری ساعت14 رادیو، گوینده خبر بدون هیچ مقدمه‌ای پذیرش قطعنامه را اعلام کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فلوریدا: دانشمندان یک شرکت آمریکایی به بهانه تأثیر ردیاب‌های صوتی نظامی این کشور روی خودکشی نهنگ‌ها طی پروژه‌ای تحقیقاتی قرار است با استفاده از صدای میگوهای بشکن‌زن اصواتی مشابه آن بسازند تا در زندگی آبزیان خللی وارد نشود.