• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109551
+
-

جلسه 6 صبح

جلسه 6 صبح

فرورتیش رضوانیه_روزنامه‌نگار
شب به خانه می‌رسید. حوصله انجام هیچ کاری را ندارید. فردا ساعت ۶ صبح باید در محل کارتان باشید تا در یک جلسه شرکت کنید؛ برای همین مجبورید ساعت ۵ بیدار شوید. سراغ یخچال می‌روید. لوبیاپلوی روز قبل آنجاست، اما میلی به خوردن آن ندارید. خوراکی دیگری هم شما را به هیجان نمی‌آورد. داخل هال روی کاناپه لم می‌دهید تا فیلم یا سریال دانلودی تماشا کنید، اما برای این کار هم دل و دماغ ندارید. کتاب جذابی که تا نیمه آن را خوانده‌اید، روی میز است، ولی تمرکز ندارید. تصمیم می‌گیرید بخوابید. هنگام مسواک زدن آن قدر افکار منفی سراغ‌تان می‌آید که حتی تصمیم می‌گیرید از محل کارتان استعفا کنید. روی تخت دراز می‌کشید. موبایل‌تان را برمی‌دارید تا آلارم آن را برای ساعت ۵ تنظیم کنید. در همین لحظه می‌بینید که همکارتان در واتس‌اپ یک پیام برایتان ارسال کرده: «جلسه فردا صبح لغو شد.» با خواندن آن چنان هیجان‌زده می‌شوید که روی تخت می‌نشینید. دیگر مجبور نیستید زود بخوابید تا کله‌سحر بیدار شوید. پتو را کنار می‌زنید و از اتاق خارج می‌شوید. احساس می‌کنید گرسنه هستید. ظرف لوبیاپلو را داخل مایکروفر می‌گذارید. 
تصمیم می‌گیرید سریال the night را تماشا کنید که خیلی تعریفش را از بقیه شنیده بودید. 2ساعت بعد در حالی که شکم‌تان باد کرده و روی کاناپه لم داده‌اید، کمی کتاب می‌خوانید تا چشم‌هایتان سنگین شود و بخوابید. اما چرا اینطور شد؟ شما که حوصله لوبیاپلو و سریال و کتاب را نداشتید، چطور ناگهان نظرتان تغییر کرد؟ علت این است که یک عامل رومخی، یعنی جلسه زودهنگام باعث کلافگی شما شده بود. 
رویدادها و افکاری که استرس‌زاست، میل شما را به زندگی کاهش می‌دهد؛ به همین علت است که نباید اخبار را دنبال کرد و با افراد منفی‌باف هم‌کلام شد؛ چون هر دو انگیزه‌های فرد را کمرنگ می‌کنند؛ به همین علت او همیشه احساس خواب‌آلودگی، کلافگی و بی‌میلی دارد و سپس به یک مصرف‌کننده بی‌خاصیت تبدیل می‌شود. جلسه‌های زودهنگام زندگی‌تان را خودتان لغو کنید. اجازه ندهید انرژی منفی اطراف‌تان باشد. همین الان چه چیزی روی مخ‌تان است؟ خودتان زودتر آن را حل کنید یا اگر پیچیده است، از تراپیست کمک بگیرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید