• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 17 فروردین 1398
کد مطلب : 51326
+
-

خبرها/شهر2

از سرگیری طرح‌های ترافیکی تهران

از صبح امروز 17فروردین، طرح‌های ترافیکی تهران آغاز شد. 
به گزارش همشهری، طرح‌های زوج و فرد و ترافیک ازساعت۶:۳۰ صبح امروز به اجرا درآمده است. گفتنی است طرح جدید که جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد، از تابستان امسال کلید‌ زده می‌شود و طی آن ملاک زوج و فرد برای تردد در لایه دوم طرح ترافیک تهران حذف خواهد شد. 
شورای شهر تهران برای لایه دوم طرح، عوارضی طراحی کرده که بر مبنای آلایندگی خودرو، در طرح تخفیف‌هایی درنظر گرفته خواهد شد. بدین‌ترتیب از تیر امسال تنها یک طرح ترافیکی در تهران اجرایی می‌شود که مشمول 2لایه خواهد بود.


بررسی راهکارهای ارتقای همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با جهاد دانشگاهی

راهکارهای ارتقای همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با جهاد دانشگاهی طی سال۹۸ در نشست جمالی‌نژاد و طیبی بررسی شد.
حسین رجب صلاحی، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تشکیل نشست مشترک جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور به‌منظور بررسی راهکارهای ارتقای همکاری‌های مشترک طی سال۹۸ خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه درخصوص پروژه تأمین و ساخت
 ۶۳۰ دستگاه واگن مترویی کلانشهر تهران که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مصوب وزارت کشور است، بحث و بررسی شد و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تخصص داخلی برای انجام این پروژه و سایر پروژه‌های ملی مشابه مورد تأکید قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به اهمیت دفع پسماندهای خانگی و خطرناک بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال‌جاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اجرایی شدن بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ است و در این جلسه مقرر شد پس از طی مراحل قانونی، از توان اجرایی جهاد دانشگاهی به‌عنوان مدیر طرح در حوزه مدیریت پسماند نیز بهره‌گیری شود.
رجب صلاحی با اشاره به توان علمی و اجرایی جهاد دانشگاهی در انجام پروژه‌های ملی، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و جهاد دانشگاهی به‌منظور افزایش همکاری‌های دوجانبه و بهره‌گیری از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه وظایف و مأموریت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال۱۳۹۸، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید