• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49595
+
-

نمایشگاه‌های بهاره در ۳ نقطه تهران

نمایشگاه بهاره
نمایشگاه‌های بهاره در ۳ نقطه تهران


رشد تقاضا و افزایش قیمت کالاهای اساسی و اقلام خوراکی در روزهای پایانی سال موجب شده تشکل‌های صنفی از رشد عرضه کالاها با نرخ مصوب برای ثبات بازار خبر‌دهند.
به گزارش همشهری، برپایی نمایشگاه فروش بهاره برای عرضه کالاهای مورد نیاز شب عید مردم شیوه‌ای که هر سال مسئولان تنظیم بازار و تشکل‌های صنفی برای رشد عرضه و ثبات قیمت این اقلام در دستور کار قرار می‌دهند. اگرچه این شیوه عرضه کالا با انتقادهایی مواجه است اما شرایط امسال بازار کالا و خدمات موجب شده تا اتاق اصناف ایران امسال نیز برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره در 3 نقطه شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهند.

 برپایی نمایشگاه بهاره از 15اسفند
رئیس اتاق اصناف تهران از برپایی نمایشگاه‌های بهاره تهران در 3نقطه پارک ولایت، مصلای تهران و فرهنگسرای خاوران خبر داد و گفت: هم‌اکنون غرفه‌داران و برگزارکنندگان نمایشگاه مشغول جانمایی و نرخ‌گذاری کارشناسی کالاها با تعیین و پلمب یک نمونه از اقلام هستند و این نمایشگاه‌ها در تهران از ۱۵ تا ۲۴ اسفندماه دایر خواهد شد. قاسم نوده فراهانی همچنین  از تشدید گشت و نظارت‌ها درایام پایانی سال خبر داد و به ایسنا گفت: تا به این لحظه برای عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره شهر تهران شکر و برنج اختصاص داده شده و اگر کالای دیگری تعیین و اختصاص یابد با اطلاع‌رسانی مناسب در نمایشگاه‌های بهاره توزیع خواهد شد.

توزیع 11هزار تن کالا در میادین شهرداری
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از توزیع گسترده گوشت ومیوه با نرخ دولتی در میادین میوه و تره بار وابسته به شهرداری خبر داد و گفت: در شب عید ۱۱‌هزار‌تن کالا شامل اقلام پروتئینی و میوه با نرخ دولتی و تنظیم بازاری در اختیار تهرانی‌ها قرار می‌گیرد. مجتبی یزدانی با بیان اینکه شهرداری تهران با وزارت صمت و جهادکشاورزی، جلساتی را برای پایین آوردن نرخ اقلام مصرفی مورد نیاز مردم برگزار کرده است، افزود: در این جلسات سازمان میادین میوه و تره‌بار از سوی شهرداری به‌عنوان توزیع‌کننده میوه‌های شب عید معرفی شد تا اقدامات لازم را به انجام برساند. او افزود:مقرر شده تا پیش از نوروز، کالاهای تنظیم بازاری در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و با ایجاد ۳۰ جایگاه‌ موقت عرضه محصولات تنظیم بازاری، تک محصولی و اقلام کالاهای اساسی و پرمصرف به نرخ ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه شود. او با بیان اینکه محصولات مزبور در دو بسته اقلام پروتئینی و میوه جات توزیع خواهد شد، گفت: این کالاها از سوی وزارتخانه‌های مرتبط در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید