• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225037
+
-

همگام با نمایشگاه کتاب تهران

همگام با نمایشگاه کتاب تهران

نقد و بررسی رمان «ماه و بلوط» در نمایشگاه کتاب
تازه‌ترین اثر محسن مومنی شریف با نام «ماه و بلوط» از نگاه محمد حمزه‌زاده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نقد و بررسی می‌شود. این نشست قرار است امروز ساعت۱۵ با حضور محسن مومنی شریف، مولف و محمد حمزه‌زاده، کارشناس و پژوهشگر در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی واقع در شبستان مصلای امام خمینی(ره) با حضور علاقه‌مندان برگزار شود. کتاب‌ ماه و بلوط در چارچوب روایت زندگی چند شخصیت داستانی و تقاطع حوادث شگفت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جغرافیای بی‌نظیر کردستان در بازه زمانی دهه‌های ۳۰ تا ۶۰ و متکی بر ژرف‌کاوی بستر تاریخ می‌گذرد.

اختصاص بودجه به حوزه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی
مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب درباره حمایت مجلس از حوزه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی گفت: در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، نخستین‌بار در قانون بودجه یک‌درصد از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی که رقمی حدود ۳۶هزار میلیارد تومان است به حوزه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی و مسائل مبتلا به فرهنگ، اختصاص پیدا کرد که البته نیازمند تأیید شورای نگهبان است. وی گفت: باید بپذیریم سرمایه‌گذاری در فرهنگ و کتاب هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است.

تخلف ناشران در تخفیف مصوب رسیدگی می‌شود
محمد الهیاری، مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ گفت: ناشرانی که در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از حد معمول تخفیف اعمال کنند، به کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران معرفی خواهند شد. درصد تخفیف فروش کتاب در بخش فیزیکی و مجازی مشخص است و در آیین‌نامه نمایشگاه به ناشران اعلام شده است. در این زمینه اعضای کمیته نظارت و ارزیابی به‌صورت مستمر و روزانه در سالن‌های نمایشگاه مستقر هستند و اگر اعضا ملاحظه کنند، غرفه‌ای تخفیف بیش از حد معمول بدهد و موجب اعتراض ناشران دیگر شود، به کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران اعلام خواهدکرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید