• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 دی 1397
کد مطلب : 43993
+
-

بوشهر در مسیر آبادانی

احداث روگذر میدان‌های مطهری و انتظام، بازپیرایی میادین سطح شهر و تکمیل پارک لیان از طرح‌های اولویت‌دار شهرداری است

عمرانی
بوشهر در مسیر آبادانی

علیرضا برازجانی|   بوشهر - خبرنگار: 

«سید نورالدین امیری» 86 روز پس از دریافت حکم شهرداری مرکز استان بوشهر با تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر و معاونین خود همراه شد تا در آیین شروع عملیات اجرایی 14طرح عمرانی، زیباسازی و ترافیکی شهر بوشهر کلنگ احداث آنها را به زمین بزند.


اولویت‌های برنامه جدید شهر

شهردار بوشهر در این آیین گفت: در سال جاری بنا داریم تا در رویکرد برنامه جدید مدیریت شهری بوشهر مطالبات و انتظارت شهروندان در برنامه‌ریزی‌های عمرانی شهرداری مدنظر قرار گیرد و در اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها به این بخش با نگاه ویژه توجه شود. بر همین اساس احداث روگذر میدان‌های مطهری و انتظام، بازپیرایی و هویت‌بخشی میادین سطح شهر، ساخت جاده سرتل به جاده نیروگاه اتمی به منظور تسهیل دسترسی محلات جنوبی، ساخت سرای محلات و تکمیل پارک لیان از طرح‌های اولویت‌دار شهرداری هدفگذاری شده است.

امیری اضافه کرد: برای تسریع در احداث راه دسترسی محله‌های جنوبی بوشهر به جاده نیروگاه اتمی، نشست‌هایی با مسئولان نیروگاه اتمی و استانداری داشتیم که به نتایج خوبی منجر خواهد شد. این جاده موجب کاهش بار ترافیکی قسمت مهمی از شهر خواهد شد. افزون بر این، ساماندهی ورودی بوشهر و در حدفاصل راستگرد میدان غدیر برنامه‌‌ریزی برای احداث پارک و فضای سبز با کاشت 20هزار اصله درخت انجام شده است که موجب زیباسازی و جلوه بهتر دروازه ورودی بوشهر می‌شود. همچنین طبق توافق صورت گرفته با پیمانکار چرخ فلک 72 متری پارک شغاب، شهروندان می‌توانند در آستانه عید نوروز و در اواخر اسفندماه از این مجموعه بازی بهره‌‌مند شوند.
وی افزود: واگذاری پارک لیان به شهرداری در مراحل نهایی است تا با تخصیص 50 میلیارد ریال که موافقت استانداری را به همراه دارد به‌زودی بتوانیم آن را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم. دومین تقاطع غیرهمسطح شهر بوشهر در میدان شهید مطهری نیز در مرحله واگذاری به پیمانکار است که اعتباری معادل 10میلیارد تومان از سوی استانداری برای شروع به کار این پروژه در نظر گرفته شده است.


کلنگ‌زنی و شروع به کار14پروژه عمرانی

در برنامه بوشهرگردی شهردار که با هدف کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید عمرانی و با همراهی اصحاب رسانه انجام شد، عملیات اجرایی پروژه شهری شامل پارک معلولان در زمین پشت اداره پست، احداث پل عابر پیاده شهرک نیایش، اجرای راستگرد میدان غدیر و پارک محله تنگک اول شروع شد. با کلنگ‌زنی این پروژه‌ها10پروژه دیگر مثل زیباسازی پل روگذر آزادی با اجرای فضای سبز، نورپردازی و ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی، موزاییک فرش خیابان جمهوری، اجرای کانال و کانیوو در مناطق 1 و 2، اصلاح هندسی و نصب علائم ترافیکی سه راه ریشهر و سه‌راه امامزاده عبدالمهیمن، میدان انتظام، سه‌راه صدف، سه‌راه خیبر به عاشوری و سه‌راه یادگار امام به عاشوری نیز به صورت همزمان آغاز شد.


تخصیص 8 میلیارد تومان اعتبارات داخلی و استانی برای پروژه‌ها

شهردار بوشهر با بیان این‌که این پروژه‌ها در مدت زمان بین 2تا5 ماه آماده بهره‌برداری می‌شود به همشهری می‌گوید: اعتبار بخشی از آنها از منابع داخلی شهرداری تامین می‌شود و بخش دیگر اعتبارات تخصیص یافته از منابع استانی است.
امیری اضافه می‌کند: پل عابر پیاده شهرک نیایش به طول ۴۱/۴ متر و ارتفاع ۵/۵ متر با اعتباری معادل8میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در مدت 3ماه و با سیستم تامین نور خورشیدی به ثمر می‌نشیند تا با تسهیل آمدوشد شهروندان از بروز حوادث ناگواری که در چند وقت منجر به جرح و فوت عده‌ای از شهروندان شد جلوگیری کند. بوستان و پارک توان‌یابان جسمی با ۱۸۵۳ متر‌ مربع مساحت دومین پروژه‌ای است که طی 5 ماه احداث خواهد شد. بودجه تخصیص یافته برای این پروژه مبلغ300میلیون تومان است.

 وی همچنین از احداث پارک محله تنگک اول با 3 هزار متر‌ مربع مساحت و با اعتبار300میلیون تومان در مدت 3ماه خبر می‌دهد و می‌گوید: زیرسازی و آسفالت راستگرد میدان غدیر بوشهر چهارمین پروژه‌ای بود که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم. این پروژه در مدت 2ماه آماده بهره‌برداری خواهد بود. 


آغاز احداث10پروژه دیگر

شهردار بوشهر با اشاره به این موضوع که پیش از این، چندین طرح با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در بوشهر اجرایی شده است، سایر پروژه‌هایی را که در این آیین عملیات اجرایی آنها آغاز شد، به این شرح اعلام کرد: بهسازی و اجرای کانال و کانیوو در منطقه دو بوشهر به طول ۴۰ متر، بهسازی و موزاییک فرش و کانال و کانیوو منطقه یک بوشهر به مساحت ۴۵۰۰ متر‌ مربع جدول و هزار متر‌ مربع کفپوش، اجرای موزاییک فرش منطقه یک بوشهر به مساحت ۳۵۴۰ مترمربع، اجرای راستگرد میدان غدیر به مساحت ۲۱هزار و ۶۰۰ مترمربع، اصلاح هندسی و جانمایی علائم ترافیکی میدان انتظام، سه‌راه صدف، سه‌راه خیبر و سه‌راه یادگار امام در خیابان شهید عاشوری.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید