• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198694
+
-

توسعه و آبادانی شهر از طریق مشارکت

مدیریت شهری ششم 23‌ماه قبل سکان مدیریت پایتخت را در شرایطی تحویل گرفت که شهرداری تهران با مشکلات عدیده، تنش‌های جدی و شدید مالی دست به گریبان بود و به‌گفته علیرضا زاکانی روی برخی از این پروژه‌ها خاک ریخته بودند. توجه به حوزه سرمایه‌گذاری طی این 2سال به کرات از سوی شهرداری تهران دیده شده است:

10بهمن1401
«یکی از راهکارها در مدیریت مالی استفاده از مشارکت‌های مردمی است که این راهکار باعث می‌شود مردم علاوه بر اینکه سرمایه خود را در راه رشد و آبادانی شهر هزینه می‌کنند، درنهایت از سرمایه‌گذاری‌ای‌ که انجام داده‌اند نیز انتفاع اقتصادی ببرند.»

11 اردیبهشت 1402
«نیازمند سرمایه‌گذار هستیم؛ برای ما مهم است که با کمک یکدیگر میدان بزرگی را تعریف کنیم که همه در آن سود می‌کنند؛ آنقدر میدان سرمایه‌گذاری بزرگ است که راه برای همه وجود دارد. از ماه‌ها پیش مطالعه کردیم تا مسیری را ایجاد کنیم که در بستر آن اقدامات خود را پیش ببریم و بر‌همین اساس پروژه‌هایی را تعریف کردیم و قرار شد تا امسال اجرایی شوند. مشارکت دائمی است و وظیفه ما این است  که به‌عنوان یک شریک ساده در بخش سرمایه‌گذاری زمینه سرمایه‌گذاری مولد را فراهم و این اطمینان‌خاطر را ایجاد کنیم که سرمایه‌گذاری منتج به سود خواهد بود.

 12 اردیبهشت1402
«ما از مردم می‌خواهیم که خودشان بگویند در کدام قسمت باید سرمایه‌گذاری شود؛ زیرا این کار منجر به تحول شهر می‌شود. سرمایه‌گذاری‌ها ۳دسته هستند؛ یک بخش سودی است که به سرمایه‌گذار می‌رسد، بخشی سرمایه‌گذاری‌هایی است که ممکن است سودده نباشند که شهرداری برای آن خرید خدمت انجام می‌دهد و سرفصل سوم آن است که ما باید انجام دهیم و خدماتی است که به‌صورت عمومی برای شهروندان انجام می‌شود. از تمام ابزارهای مالی برای توسعه سرمایه‌گذاری بهره می‌بریم.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید