• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40220
+
-

بسته حمایت از بیماران خاص تدوین شد

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت به ایلنا گفت: طبق وعده‌ای که از قبل به ۱۳۱هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج کشور داده شده بود، بسته حمایتی از این بیماران، در این مرکز تدوین و توسط معاونت درمان به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از دهم آذرماه قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

مهدی شادنوش اظهار کرد: در این بسته، حفاظت مالی بیماران خاص و صعب‌العلاج در برابر هزینه‌های بالای این بیماران که مشکلات زیادی را برای خانواده آنها می‌تواند به‌وجود آورد، دیده شده است. شادنوش با بیان اینکه هدف وزارت بهداشت، حمایت مالی از این هموطنان است، اضافه کرد: پوشش حداکثری سهم بیمار برای خدمات تأیید شده، در دستورالعمل دیده شده است، همچنین بیماران آسیب‌پذیر، به‌منظور هدفمندسازی پرداخت یارانه سلامت به آنها، شناسایی شدند. وی اظهار کرد: خدماتی که در این بسته برای بیماران خاص و صعب‌العلاج دیده شده، شامل خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی و توانبخشی است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، با بیان اینکه این بسته، سالانه حدود 4هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، افزود: در این بسته حمایتی 13بیماری خاص و صعب‌العلاج، شامل بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، ‌اماس، EB (پروانه‌ای)، MPS،، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، پوشش داده می‌شوند که در مجموع شامل 131هزار نفر می‌شوند.

او گفت: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی با تخصیص ردیف مستقل برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در برنامه‌های اعتباری، اعتبار واقع‌بینانه‌ای را برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج درنظر بگیرد، چراکه بهتر است اگر قرار باشد تا ردیف و یارانه‌ای برای نیازمندان دیده شود، این بیماران در اولویت باشند تا مرهمی بر رنج آنها باشد و ما نیز با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور به‌وجود آمده است، تلاش می‌‌کنیم تا منابع این بخش، دقیقا در جایی که باید، هزینه شود؛ در سال98 نیز با توجه به سیاست‌هایی که در وزارت بهداشت در جهت حمایت از این طیف بیماران وجود دارد و اعتباری که برای این بخش تخصیص داده می‌شود، امیدواریم بیماری‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید