• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2875
+
-

صید خاویار به‌دلیل حفظ گونه ممنوع است نه آلودگی خزر

معاون محیط دریایی سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه صید خاویار به‌دلیل کاهش جمعیت این‌گونه ممنوع شده است، نه آلودگی دریای خزر، گفت: برای تعیین میزان صید باید ارزیابی ذخایر دریایی انجام شود و براساس قانون این ارزیابی‌ها از سوی سازمان شیلات انجام می‌گیرد.

 پروین فرشچی در گفت‌وگو با فارس، افزود: به‌طور طبیعی سازمان محیط‌زیست هم باید در ارزیابی ذخایر دریایی شرکت داشته باشد اما قانون این موضوع را به‌عهده سازمان شیلات گذاشته است و سازمان محیط‌زیست تنها روی وضعیت گونه‌های در معرض انقراض نظارت دارد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا کیلکا که در چند سال گذشته از میزان صید و فروش آن کاسته شده است، در معرض انقراض قرار دارد، خاطرنشان کرد: کیلکا در معرض انقراض نیست اما جمعیت آن کاهش‌یافته است.

به گفته وی، مسئولان سازمان شیلات جمعیت ماهیان کیلکا را بیش‌ازحد تخمین زده بودند و بر همین اساس، برای خرید کشتی‌های صید کیلکا هجوم آوردند در نتیجه ذخایر این ماهی به‌شدت کاهش یافت. این گزارش می‌افزاید: محیط زیست دریای خزر به دلیل ورود پساب‌های صنعتی،‌ زه‌آب‌های کشاورزی و نیز فاضلاب‌های خانگی و شهری و آلودگی‌های نفتی وضعیت نابسامانی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید