• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25140
+
-

استفاده از بلاک‌چین و یارانش ابری در بورس

چشم انداز
استفاده از بلاک‌چین و یارانش ابری در بورس


دیروز در نمایشگاه الکامپ تفاهمنامه‌ای بین سازمان فناوری اطلاعات و سازمان بورس اوراق بهادار امضا شد.

رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: این تفاهمنامه در ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با سازمان بورس انجام شده و اقدامی برای جلب مشارکت حداکثری به بازار سرمایه است.

به گزارش همشهری، وی درباره محورهای این تفاهمنامه تأکید کرده که نخستین محور برگرفته از توسعه دولت الکترونیکی است؛ این تفاهمنامه به تبادل اطلاعات با سازمان بورس و مرکز تبادل داده منجر شده و این کار بدون دخالت انسانی و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. بازار سرمایه حدود ۵۰ میلیون مخاطب دارد و در این لحظه بازار تعیین‌کننده است.

او درباره محور دوم گفت: محور دوم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه مالی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید مثل بلاک‌چین و خدمات ابری است. سازمان فناوری اطلاعات هرچه تجربه دارد را به‌کار می‌گیرد تا خدمات را امن‌تر در دسترس مردم قرار دهیم.

به گزارش همشهری، وی ادامه داد: محور دیگر کسب و کارهای نوپا در حوزه مالی یا فین‌تک‌ها هستند. فین‌تک‌ها جزو توسعه‌یافته‌ترین کسب و کارهای تکنولوژی هستند و موجب اشتغال در کارآفرینی می‌شوند.

سراییان به امنیت داده‌ها به‌عنوان محور دیگر این تفاهمنامه اشاره کرد و افزود: امنیت داده‌ها و امن‌سازی زیرساخت‌های اطلاعات در بازار سرمایه از ارکان مهم است. باید در برابر حملات بیرونی و درونی از اطلاعات حفاظت شود که با توجه به تجربه سازمان فناوری اطلاعات و همکاری مرکز ماهر در این خصوص فعالیت خواهیم داشت.

وی با اشاره به محور پنجم تحت عنوان انتقال دانش سرمایه گفت: انتقال دانش سرمایه برای این است که مسیر توسعه در بازار سرمایه را سریع‌تر طی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید