• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 6 مرداد 1397
کد مطلب : 24593
+
-

مدعیان سرحال

لیگ هجدهم پنجشنبه شب با برگزاری 4 بازی پیگیری شد، بازی‌هایی که هیچ‌کدام با نتیجه تساوی به پایان نرسید و برنده داشت. دایی، برانکو، امید نمازی و سیروس پورموسوی، مربیان برنده روز اول لیگ هجدهم بودند. در این گزارش نگاهی به بازی‌های روز اول داشته‌ایم.

 پدیده صفر- پرسپولیس یک
فصل جدید برای پرسپولیس با یک‌پیروزی اقتصادی خارج از خانه شروع شد. قرمزپوشان پایتخت که به‌واسطه محرومیت از حضور در فصل‌ نقل‌و‌انتقالات، شرایط ویژه‌ای دارند، با نتیجه یک بر صفر از پس پدیده برآمدند و طبق معمول دو فصل گذشته لیگ را با برد آغاز کردند. بدنیست بدانید برانکو تنها در لیگ پانزدهم و در مصاف با همین پدیده در بازی اول لیگ بازنده بوده و مهم‌تر اینکه تنها در همان فصل جام قهرمانی را از دست داده است. علی علیپور به‌عنوان آقای گل فصل قبل فوتبال ایران، تک‌گل پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی در دقیقه نهم به‌ثمر رساند، پنالتی که حاصل تلاش سیامک نعمتی بود. براساس آمار ثبت شده، این پنجمین پنالتی‌ای است که نعمتی در دو فصل اخیر برای قرمزپوشان پایتخت می‌گیرد. بازی تیم‌های پرسپولیس و پدیده به‌جز علیپور و نعمتی، یک‌چهره ویژه دیگر هم داشت. بوژیدار رادوشوویچ که در بازی اول فصل جای بیرانوند را گرفته بود تا خیلی‌ها از این اتفاق شوکه شوند، به کمک تیر دروازه و سیو‌هایش موفق به بسته نگه داشتن دروازه شد و کلین‌شیت کرد. نکته دیگر این بازی هم حضور شایان مصلح در پست هافبک چپ بود، بازیکنی که به‌عنوان مدافع چپ به پرسپولیس آمد و شنیده می‌شد قرار است در پست مهاجم هم برای قرمز‌ها بازی کند.

 نساجی صفر- ذوب‌آهن یک
امید نمازی، برنده دوئل دستیاران سابق کی‌روش در اولین بازی فصل بود. نمازی در اولین تجربه مربیگری‌اش در لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر از سد نساجی گذشت، تیمی که با جواد نکونام اولین تجربه لیگ برتری‌اش را تجربه می‌کند و هدفش بقا در سطح اول فوتبال ایران خواهد بود. گابریل هرناندز که یکی از خرید‌های نمازی برای ذوب‌آهن بوده، در دقیقه پانزدهم، تک‌گل تیمش را وارد دروازه نساجی کرد. نکته این بازی حضور 12‌هزار تماشاگر قائمشهری در ورزشگاه شهید وطنی بود.

 فولاد 2- پارس‌جنوبی یک
پدیده فصل گذشته، لیگ هجدهم را با شکست آغاز کرد. پارس‌جنوبی که برای برگزاری اولین بازی فصل به اهواز سفر کرده بود، با نتیجه 2 بر یک به فولاد باخت و دست خالی به خانه برگشت. حسن بیت‌سعید در این بازی یک‌گل برای فولادی‌ها زد اما یک‌پنالتی را از دست داد. احمد گوهری که در غیاب رحمان احمدی درون دروازه پارس‌جنوبی ایستاده بود، پنالتی بیت‌سعید را به‌بهترین شکل ممکن مهار کرد تا چهره ویژه هفته اول باشد. بدنیست بدانید فولادی‌ها این بازی را با گل به‌خودی مجتبی لطفی برد و 3‌امتیاز با ارزش کسب کرد. تک‌گل پارس‌جنوبی را هم مجید علیاری به ثمر رساند.

 سایپا 3- سپیدرود صفر
شاگردان علی دایی بهترین نتیجه روز اول بازی‌ها را گرفتند. سایپایی‌ها در گام اول به مصاف سپیدرود رفتند و موفق شدند این تیم را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند. آرمان رمضانی، علی دشتی و آرش رضاوند، گل‌های تیم دایی را وارد دروازه تیم خداداد کردند. سایپایی‌ها در این بازی یک‌پنالتی را هم از دست دادند. مهدی ترابی موفق نشد از روی نقطه پنالتی برای تیم دایی گل بزند. رحیم‌مهدی زهیوی هم ستاره سایپا در این بازی بود، بازیکنی که دو پاس گل داد و نقشی کلیدی در برد تیمش ایفا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید