• دو شنبه 7 آبان 1403
  • الإثْنَيْن 24 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 28
شنبه 5 آبان 1403
کد مطلب : 238536
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lLjO
+
-

کلوچه کدو‌ تنبل

کلوچه کدو‌ تنبل


مواد لازم:   کدوتنبل: یک عدد کوچک    آرد سفید: ۴پیمانه   شیر پرچرب: دوسوم پیمانه   آب ولرم: یک‌چهارم پیمانه   شکر: یک پیمانه   تخم‌مرغ:یک عدد   دارچین: یک‌دوم قاشق چایخوری   جوز هندی و نمک: یک‌هشتم قاشق چايخوری    خمیر مایه فوری: ۲ قاشق مرباخوری   کره: ۵۰گرم   مواد لازم برای‌لایه مغزدار و رویه کیک     مغز گردو: نصف پیمانه   پوره کدوحلوایی: ۲قاشق غذاخوری   شکر: ۲ قاشق غذاخوری   دارچین و جوز هندی: هرکدام یک‌چهارم قاشق چایخوری    گلاب: ۲ قاشق غذاخوری    زرده تخم‌مرغ:یک عدد   شیر: یک قاشق چایخوری   روغن: یک قاشق چايخوری  زعفران دم‌کرده غلیظ: یک قاشق چايخوری 

روش تهیه: 1. کدو‌ را پوست کنده، بپزید و پوره کنید. در یک کاسه آب ولرم را با یک قاشق غذاخوری شکر و خمیرمایه حل کنید. روی لیوان را بپوشانید و آن را ۱۰دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خمیرمایه به عمل بیاید.
2. کره ذوب‌شده و شیر را مخلوط کنید و بقیه شکر را هم به آن بیفزایید. زمانی که دانه‌های شکر داخل شیر حل شد ظرف را از روی گاز بردارید تا به دمای محیط برسد.
3. تخم‌مرغ، پودر دارچین، جوز هندی و نمک را به خمیرمایه اضافه کنید و هم بزنید. پوره کدوحلوایی که خنک شده را به مواد اضافه کنید و درنهایت مخلوط شیر، شکر و کره را داخل ظرف بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
4. آرد  چند مرحله به پوره اضافه کنید و هر بار خوب‌ورز دهید.سپس بگذارید  استراحت کند.
5. برای تهیه مواد میانی داخل کلوچه کدوحلوایی، گردوی آسیاب‌شده، 2 قاشق از پوره کدوحلوایی را که کنار گذاشته‌اید، گلاب، جوز هندی، دارچین و شکر را با هم مخلوط کنید.
6. فر را با دمای ۲۰۰درجه گرم کنید‌ سپس خمیر را کمی‌ورز دهید و اندازه یک نارنگی کوچک روی  کاغذ روغنی بگذارید‌ سپس داخل آن  یک حفره ایجاد کنید. از مواد میانی داخل خمیر بریزید و دوباره آن را گرد کنید. بعد کلوچه‌ها را  فشار دهید تا کمی تخت شود.
7. در یک کاسه زرده تخم‌مرغ را با شیر، روغن و زعفران دم‌کرده مخلوط کنید و با فرچه از مایه رومال، روی کلوچه‌ها بزنید تا سطح آنها را بپوشاند.
8. سینی را در ‌فر با دمای ۱۸۰درجه سانتی‌گراد برای 20دقیقه  بگذارید تا کلوچه‌ها بپزند.

نکته: برای اینکه کلوچه‌ها خرد نشود، بعد از سردشدن آنها را   از ‌فر خارج کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید