• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
شنبه 14 مهر 1403
کد مطلب : 236651
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgM96
+
-

گرینویچ

سلام پاییز

جنگل‌ها جایی برای جلوه رنگ‌های پاییزی در آسمان و زمین هستند، جایی که برگ‌های پاییزی، هم روی درختان و با وزش باد می‌رقصند و هم خرامان از شاخه‌ها جدا می‌شوند و چرخ‌زنان روی زمین می‌افتند و زمین را با رنگ‌های نارنجی و سرخ خود فرش می‌کنند. حالا اگر روی این فرش‌‌های رنگین قدم بزنی، صدای خش‌خش پاییز را هم می‌شنوی. در یکی از همین جنگل‌های تاریک پاییزی در هلند «الکس پانسیه» متوجه صدای خش‌خشی می‌شود و با چراغ‌قوه مورچه‌ای را نشانه می‌گیرد؛ مورچه‌ای قرمز که بخشی از برگ پاییزی را سوراخ کرده و از  آن به دنیا سرک کشیده و به پاییز سلام می‌کند.

تنبیه مرگبار معلم بی‌رحم

تنبیه دانش آموزان، هر چند خیلی مقبول و مورد پسند نیست اما در سراسر دنیا ادامه دارد و در یک مورد نادر، باعث شده تا زندگی یک دانش آموز جوان، برای همیشه تغییر کند. ماجرا این است که یک پسر نوجوان که در مدرسه شیطنت کرده بود، چنان توسط معلم بداخلاق و بی فکرش تنبیه شده که گفته می شود تا آخر عمر دیگر توانایی راه رفتن نخواهد داشت. ماجرا این است که این دانش آموز 13 ساله، توسط معلمش مجبور شده که 1000 بار "بشین و پاشو" برود. همین باعث شده تا  یک پدیده نادر در ماهیچه های او ایجاد شود و به همین خاطر، احتمالا تا آخر عمر دیگر نمی تواند روی پاهایش راه برود. ماجرای دردناک این است که این دانش آموز چینی، نه در کلاس مدرسه، که در یک اردوی هفت روزه به این شدت تنبیه شده و بافت ماهیچه هایش به همین خاطر از هم پاشیده است. همه این تنبیه هم به خاطر این بوده که دانش آموز با بغل دستی هایش صحبت می کرده و معلم به همین خاطر عصبانی شده و تنبیه 1000 بشین و پاشو را برایش تعیین کرده بود. این بچه بخت برگشته تا 200 تا رفته بود که دیگر غش می کند اما معلم به جای اینکه او را کمک کند با لگد هم به جانش می افتد و طفل بی نوا مجبور می شود سینه خیز تا صندلی اش برود. در حال حاضر، این اردوی تحصیلی به کل تعطیل شده و پرونده ای حقوقی هم علیه معلم و مدیران اردوگاه در جریان است.

حلقه خورشید به دور ماه

در علم نجوم، فاصله خورشید تا زمین و نیز تا ماه، متغیر است. گاهی‌ماه در دورترین فاصله خود نسبت به زمین قرار می‌گیرد و به خورشید نزدیک‌تر می‌شود. در این حالت اگر خورشیدگرفتگی رخ دهد، ‌ماه نمی‌تواند قرص خورشید را به‌طور کامل بپوشاند و اتفاقی رخ خواهد داد که در تصویر می‌بینید: کسوف یا همان خورشیدگرفتگی حلقوی! در این حالت، حلقه‌ای نورانی‌ماه را احاطه می‌کند.
اخیرا در آمریکای جنوبی، این پدیده رخ داده است و «آگوستین مارکارین»، عکاس رویترزآن را ثبت کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید