• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235890
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5mAr
+
-

انتقاد از ترامپ در اکران فیلم کاپولا

انتقاد از ترامپ در اکران فیلم کاپولا

در مراسم نخستین نمایش «مگالوپولیس» جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا که با حضور بازیگران آن در نیویورک برگزار شد، رابرت دنیرو فرضیه‌ای را مطرح کرد که حتی با وجود خیلی جدی بودن چهره او، حضار به خنده افتادند. وی گفت: «فقط تصور کنید دونالد ترامپ این فیلم را کارگردانی کند. از بس دیوانه است هرگز به جایی نمی‌رسد. او نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد. نمی‌تواند چیزی را کنار هم نگه دارد... او می‌خواهد کشور را ویران کند. او نتوانست در سینما هم کار کند. او نمی‌توانست کاری انجام دهد که ساختار داشته باشد.»
دنیرو، اسپایک لی و کاپولا در یک جلسه پرسش و پاسخ نیم‌ساعته که قبل از نمایش فیلم در جشنواره فیلم نیویورک در قالب آیمکس برگزار شد، نظرات خود را درباره فیلم و جامعه آمریکا بیان کردند. درحالی‌که جشنواره فیلم نیویورک جمعه آغاز می‌شود، با فراهم آمدن فرصتی نادر برای جمع‌آوری مهمانان برجسته در کنار کاپولای ۸۵ساله برای تماشای فیلم به‌صورت آیمکس، این برنامه سه شنبه‌شب پیش برگزار شد. پس از این نشست هم فرش قرمز فیلم با حضور بازیگران ازجمله اوبری پلازا، داستین هافمن و جیان‌کارلو اسپوزیتو برگزار شد. در آخرین دقایق پرسش و پاسخ، دنیرو و اسپایک لی به صراحت به تشابه بین دنیای خیالی فیلم و اضطرابی که در سال انتخابات بر آمریکا حاکم است، پرداختند.
درحالی‌که از دنیرو درباره دیدگاهش درباره آینده سینما سؤال شد، او از زاویه‌ای سیاسی به مسئله پرداخت و با تمرکز بر توجه کاپولا بر زوال تمدن‌ها و ظهور دیکتاتورها گفت: من نگران هستم. من چیزهایی را در فیلم فرانسیس در این‌باره می‌بینم که مواردی مشابه دارد. به‌نظر من، تا زمانی که به آنجا نرسیده‌ایم، تمام نشده و باید با تمام وجود برای شکست دادن جمهوری‌خواهان - که جمهوری‌خواهان واقعی نیستند - و شکست دادن ترامپ، این کار را انجام دهیم. به همین سادگی. ما نمی‌توانیم چنین نوع آدمی داشته باشیم. همه باید بیرون بروند و رأی بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید