• سه شنبه 23 مرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 7 صفر 1446
  • 2024 Aug 13
دو شنبه 22 مرداد 1403
کد مطلب : 232580
+
-

کلاهبرداری 14میلیاردی با اجاره خانه‌های خالی

کلاهبرداری 14میلیاردی با اجاره خانه‌های خالی

6زن و مرد شیاد که با نقشه‌ای حساب‌شده خانه‌های خالی را از طریق یکی از سایت‌ها اجاره می‌دادند، پس از کلاهبرداری14میلیارد تومانی از طعمه‌هایشان دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه2  تهران آغاز شد. چند نفر که در مناطق یک و 2تهران صاحبخانه‌ بودند در شکایتی اعلام کردند که خانه‌هایشان توسط افراد ناشناسی اجاره داده شده است. در این شرایط بود که تحقیقات گسترده‌ای در این‌باره آغاز شد. شواهد اولیه نشان می‌داد که افراد ناشناسی خانه‌های خالی شمال شهر را برای اجاره در سایت دیوار آگهی کرده و در ادامه از متقاضیان مبالغی به‌عنوان ودیعه دریافت کرده و در نهایت متواری شده‌اند. آنها تلاش کرده بودند هیچ ردی از خود به‌جا نگذارند، اما در ادامه کارآگاهان پلیس موفق شدند اعضای این باند کلاهبرداری را که 6زن و مرد هستند شناسایی کنند.
علی صالحی، دادستان تهران در تشریح این پرونده گفت: با شکایت ۶ نفر از شکات رسیدگی به پرونده آغاز شد و شواهد به‌دست آمده نشان داد که متهمان از طریق انتقال منافع املاک متعلق به غیر مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به‌دست آورده‌اند. متهمان اصلی پرونده ۶ مرد و زن هستند. آنها ابتدا املاک متعلق به افراد مختلف را در منطقه یک و 2 تهران شناسایی و در ادامه اقدام به درج آگهی در سایت دیوار و رهن و اجاره این املاک می‌کردند. دادستان تهران ادامه داد: هدایت باند و طراحی نقشه‌های کلاهبرداری توسط 2 نفر از متهمان انجام می‌شد. یک نفر جعل اسناد مالکیت و شناسنامه املاک را انجام می‌داد و بقیه اعضای باند در معرفی ملک، حضور در صحنه و بازدید به همراه مشتریان و انعقاد قرارداد مشارکت داشتند. آنها پول‌های دریافتی را به حسابی واریز می‌کردند اما کارت‌های بانکی در اختیار متهم ردیف اول بود و او پول‌های به‌دست آمده را به‌حساب دیگران منتقل و یا به سکه تبدیل می‌کرد. به‌گفته صالحی، متهمان روز جمعه دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید