• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231028
+
-

سیاحت ناب با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین

سیاحت ناب با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین

سفر همواره یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی مردم بوده است، اما اکثر مسافران همواره بر این باور هستند که برای انجام هر سفری چه با خودرو باشد و چه بلیت هواپیما یا سایر وسایل نقلیه را خریداری کنند، باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کنند. به همین علت طبق آخرین آمار گرفته شده، 40درصد مردم کشور سفر نمی‌کنند.

بلیت خود را اینترنتی بخرید
چه با هواپیما سفر می‌کنید، چه اتوبوس و قطار، یکی از مهم‌ترین ترفندهای سفر ارزان، رزرو اینترنتی بلیت است. بلیت را به‌صورت اینترنتی رزرو کنید. چرا که خرید اینترنتی بلیت سفرهای هوایی و زمینی با کمترین میزان افزایش قیمت و نرخ مصوب به مسافران ارائه می‌شود. همچنین‌خرید اینترنتی بلیت یکی از بهترین ترفندهای سفر ارزان شناخته می‌شود.
‌چرا که درصورت رزرو بلیت حضوری، شرکت ارائه‌دهنده علاوه بر هزینه بلیت، مبلغی مجزا به‌عنوان کارمزد از مسافر دریافت می‌کند.

بلیت‌های تخفیف‌دار تهیه کنید
برخی سایت‌های داخلی و خارجی بلیت، اماکن گردشگری و جاذبه‌های مختلف را با تخفیف‌های قابل توجه در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید قبل از مراجعه به اماکن گردشگری، بلیت آنها را جست‌وجو و از تخفیف رزرو این بلیت‌ها استفاده کنید. در سفر به خارج از کشور، از ترفندهای سفر ارزان استفاده کنید تا بلیت‌های تخفیف‌دار و فعالیت‌های گروهی رایگان را پیدا کنید.


چه نوع اتوبوسی انتخاب کنیم؟
اتوبوس‌های شهری در بیشتر مکان‌ها وجود دارند و جایگزین بسیار ارزان‌تری برای اتوبوس توریستی‌هستند. اتوبوس‌های شهری نرخ ارزان‌تری نسبت به مترو، تاکسی‌ها و سایر وسایل نقلیه درون شهری دارند. به همین علت استفاده از اتوبوس‌های درون شهری یکی از بهترین ترفندهای سفر ارزان به شمار می‌رود. اگر در مسیر مدنظر شما در شهر مقصد، اتوبوسی وجود نداشت، پیشنهاد می‌شود از مترو استفاده کنید. علاوه بر این تاکسی‌های اینترنتی نیز نرخ ارزان‌تری نسبت به سایر تاکسی‌ها دارند.

خارج از فرودگاه پول چنج کنید
کمیسیون چنج ارز در فرودگاه‌ها معمولا بسیار بالاتر است. برای چنج ارز به صرافی‌ها مراجعه کنید برخی از فرودگاه‌ها مثل امام خمینی داخل خود، صرافی‌هایی دارند که مسافران می‌توانند قبل از سفر،اقدام به تعویض پول خود با واحد پولی کشور مقصد کنند. اما کمیسیون دریافتی از مشتریان نیز بسیار بیشتر خواهد بود. اگر قصد رزرو پرواز بین‌المللی دارید، می‌توانید قبل از سفر، به صرافی‌های سطح شهر رفته و به تعویض پول خود اقدام کنید.

سفر در ایام کم‌سفر!
سفر در ایام ما بین‌های سیزن و لو سیزن (زمان‌های شلوغی سفر و کم سفر) را تجربه کنید.در روزهای فصل بهار و پاییز که بین‌های سیزن و لو سیزن هستند، برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. در این روزها معمولا قیمت بلیت هواپیما و قیمت تورها بسیار مناسب است و خبری از شلوغی و ازدحام مسافران نیست. به این ترتیب می‌توانید با خیالی راحت و آسوده یک مسافرت خوب را تجربه کنید.

 دنبال اسم ‌های بزرگ نباشید
در بعضی مواقع ممکن است ایرلاین‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید، پرواز مورد نظر شما را با قیمت پایین‌تری نسبت به ایرلاین‌های بزرگ ارائه دهند. پس حواستان به نام هواپیما‌ها و قیمت ارائه شده توسط آنها باشد. خرید بلیت برخی از ایرلاین‌ها به‌علت کیفیت خدمات، سر و صدای کمتر داخل کابین و راحتی مسافران در هنگام سفر، قیمت‌های بیشتری برای مسافران در پی دارد. به همین علت استفاده از برخی ایرلاین‌های با کیفیت پایین‌تر می‌تواند یکی از جالب‌ترین ترفندهای سفر ارزان باشد.

روز خاصی مشخص نکنید
یکی از بهترین پیشنهادها و ترفندهای سفر ارزان به سایر نقاط این است که به جای اختصاص دادن زمان دقیقی برای سفر خود، بازه زمانی برای حرکت مشخص کنید. در این شرایط می‌توان از قیمت سفر با وسایل نقلیه مختلف در یک‌ماه آینده اطلاع کسب کرد. برخی از شرکت‌ها با نمایش تقویم پروازی برای مسافران، آنها را از ارزان‌ترین قیمت پرواز در هر روز مطلع می‌سازند. همچنین برخی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما در کشور وجود دارند که برای اطلاع مسافران از بهترین زمان خرید بلیت، نمودارهای قیمتی را در سایت خود بارگذاری می‌کنند. با استفاده از این نمودارها می‌توان از زمان دقیق خرید بلیت ارزان مطلع شد.

به ایرلاین خود وفادار باشید
یکی دیگر از ترفندها برای سفر ارزان، ثبت نام در برنامه‌های وفاداری خطوط هوایی است. حین سفر، امتیازهایی دریافت خواهید کرد که می‌توانید برای پروازهای رایگان از آنها استفاده کنید. بعضی از ایرلاین‌ها در ازای چندین سفر با آن شرکت خاص، یک پرواز به‌طور رایگان هدیه می‌دهند. به همین علت از بهترین ترفندهای سفر ارزان، وفاداری به ایرلاینی است که قصد سفر با آن را دارید.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید