• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 28 آبان 1399
کد مطلب : 116136
+
-

خبرهای کوتاه/ ممنوعیت ورود بیماران کرونایی به هواپیما، قطار و اتوبوس

معاون گردشگری اعلام کرد: سفر به ارائه نتیجه منفی تست کرونا مشروط نشده و طبق توضیح وزارت بهداشت، لازم نیست پیش از سفرهای داخلی تست PCR انجام شود. اما از ورود مبتلایان کووید-۱۹ به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری می‌شود و خدمات تور و سفر به مبتلایان کرونا نباید فروخته شود. ولی تیموری درباره بخشنامه اخیر وزارت بهداشت در ارتباط با «ممنوعیت سفر بدون ارائه تست کرونا» به ایسنا گفت: مسافرانی که به شرکت‌های خدمات مسافرتی برای تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس مراجعه کنند کدملی‌شان در سامانه وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی از افرادی که تست کرونا داده‌اند، مراکز فروش خدمات سفر می‌توانند از وضعیت سلامت مسافر اطلاع پیدا کنند. چنانچه تست کرونا مسافر دو هفته پیش از سفر مثبت بوده باشد، اجازه سفر داده نمی‌شود. وزیر بهداشت هم اعلام کرد از ورود این افراد به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری خواهد شد.

  سنددار شدن ۱۵۵ هزار هکتار منابع طبیعی تهران
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۵۵ هزار هکتار از عرصه‌های ملی و دولتی استان تهران دارای اسناد تک برگ شده‌اند. به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و برگزاری جلسات مستمر کارگروه مشترک، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۵۵ هزار هکتار از عرصه‌های ملی و دولتی استان تهران دارای اسناد تک برگ شدند. وی از صدور اسناد تک برگ برای ۳۵ هزار هکتار دیگر از اراضی ملی استان تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اصلاح هندسی انجام شده و تأییدیه کمیته فنی ممیزی و رفع موانع موجود بر سر راه صدور اسناد مالکیت در این جلسه، این میزان اراضی که مربوط به شهرستان‌های ری، پردیس و فیروزکوه است برای صدور اسناد تک برگ به ادارات ثبت شهرستان‌های مذکور تحویل داده شد.

  همکاری مشترک در حفاظت از منابع‌طبیعی
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط‌زیست برای تشدید اقدامات حفاظتی در عرصه‌های منابع‌ طبیعی کارگروه مشترک تشکیل دادند. به گزارش سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور، رئیس این سازمان در نخستین جلسه مشترک این کارگروه اعلام کرد: سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط‌زیست باید در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی همکاری لازم داشته باشند. منصور افزود: در پیشگیری و اطفای حریق فرمانده اصلی در مناطق چهارگانه، محیط‌زیست است و سازمان جنگل‌ها موظف به همکاری با این سازمان و در سایر مناطق شرایط بر عکس حاکم است. رئیس سازمان جنگل‌ها با تأکید بر اینکه هر دو مجموعه باید گشت و مراقبت در منطقه هیرکانی را افزایش دهند تا از قاچاق چوب جلوگیری شود، گفت: باید مراقبت‌ها تشدید شود و این موضوع به‌صورت دستورالعمل به تمام استان‌ها ابلاغ شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید