• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 19 تیر 1403
کد مطلب : 229475
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X6KlV
+
-

علیرضا زاکانی، شهردار تهران

افزایش مشارکت نخبگان اولویت‌ برنامه‌های مدیریت شهری

افزایش مشارکت نخبگان اولویت‌ برنامه‌های مدیریت شهری

مدیریت شهری در دوره جدید، فعالیت خود را مبتنی بر مشارکت قرار داد و اساس این مشارکت را به سمتی برد که هم در سطح عمومی و هم در سطح نخبگان مشارکت وجود داشته باشد.امروز شاهد هستیم که جمع هیأت امنا مبتنی بر مدیریت مشارکتی و بر پایه مردم‌سالاری دینی بروز پیدا کرده است.
اتکا به مردم و دقت به ظرفیت‌های مردمی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که مدیریت شهری برای این نگاه ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.اکنون در 347محله‌ای که داریم سرای محلات به‌عنوان قرار گاه محلات درنظر گرفته می‌شوند و ذیل این هیأت امنا 11خانه جهادی شکل خواهد گرفت و امکانی فراهم می‌شود که پیوستگی وسیعی با متن جامعه داشته باشیم.
این هیأت امنا در امتداد مدیریت کلان گام برمی‌دارند و تلاش این نظام نوین مدیریتی در محلات به‌طور حتم افقی جدید برای محلات ایجاد خواهد کرد.امسال سال تولید است و یک ویژگی در کنار آن مورد توجه قرار گرفته و آن امر مهم مشارکت است؛ یعنی شعار امسال نیز به همین موضوع مشارکت‌های مردمی تأکید دارد؛ چرا که این موضوع در ابعاد مختلف می‌تواند راهگشا باشد.
در نظام نوین هیأت امنای محلات معتمدان و اشخاص شاخص هر محله جایگزین شورایارها می‌شوند.همین موضوع به رشد مشارکت در مدیریت محلات توسط نخبگان و سرآمدان هر محله کمک می‌کند وموجب احیای مشارکت در این سطوح نیز خواهد شد. در دوره ششم مدیریت شهری توجه به فضای نخبگانی در محلات و استفاده از این ظرفیت‌ها قوت گرفته است و هیأت امنای محلات در این دیدگاه تجلی روشنی برای مردم‌سالاری دینی است.
این الگوی نوین امید بهره‌گیری از استعداد‌های هر محله را قوت می‌بخشد و موجب مردمی‌سازی‌ مدیریت شهری می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید