• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221395
+
-

اولویت‌های مدیریت شهری در سال1403

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

از امروز رسما جنب‌و‌جوش در شهر آغاز می‌شود و پس از پایان تعطیلات نوروزی پایتخت به روال عادی خود بازمی‌گردد. شهرداری تهران پیش از آغاز سال جدید، برنامه‌ها و اهدافی را درنظر گرفته بود که در سال1403 باید در راستای اجرای آن گام بردارد. مدیریت شهری پایتخت بنا دارد در سال جدید موضوعات نیمه‌تمام سال گذشته را تکمیل و پروژه‌های باقیمانده را در دست اجرا قرار دهد. همچنان مسائلی چون نوسازی بافت فرسوده، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، برقی‌سازی‌ ناوگان، مبارزه با آلودگی هوا و... در دستور کار قرار دارد که در سال‌جاری اجرا خواهند کرد.

بافت فرسوده اولویت اصلی سال1403
شهردار تهران در همان ساعات ابتدایی سال جدید به موضوع بافت فرسوده اشاره و این مهم را جزو برنامه‌های جدی سال جدید شهرداری عنوان می‌کند. آنطور که علیرضا زاکانی در اول فروردین‌ماه گفت: قرار است از سال۱۴۰۳ پروانه‌های بیشتری برای نوسازی بافت فرسوده صادر ‌شود. او در ادامه افزود: امیدواریم روندی که در 2سال گذشته آغاز شده در سال جدید شتاب گرفته و حجم تخریب و نوسازی در بافت فرسوده تهران افزایش یابد.  زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد، باید بتوانیم نوسازی شهر تهران و بافت قدیمی را با یک نگاه پیشینی، اما با اقتضائات ‌امروزی طوری بسازیم که اگر کسی وارد پایتخت شد برای دیدن تهران به محلاتی همچون عودلاجان، امامزاده یحیی و بازار مراجعه کند.

رفع آلودگی هوا با کمک دولت
 این مهم از نظر رئیس شورای شهر تهران نیز به دور نماند. مهدی چمران در پیام نوروزی خود به اهمیت نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و موضوعاتی همچون آلودگی هوا، مسائل فرهنگی و... را نیز به میان کشید. مسائل فرهنگی شهر یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در شهر ما مطرح می‌شود و مسئله رفت‌وآمد، رفع آلودگی هوا و همچنین بافت فرسوده شهری نیز باید دنبال شود.
چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات شورای ششم شهر در راستای تحقق این اهداف، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هم در برنامه چهارم توسعه شهری که امسال صورت گرفت و هم در بودجه۱۴۰۳ ارقام قابل‌توجهی در این خصوص پیش‌بینی شد تا بتوانیم هم با کمک دولت سیزدهم و هم با همکاری خوب مردم پایتخت زمینه رفع این چالش‌ها را صورت دهیم.

سال1403؛ سالی طلایی در شهر تهران
اقدامات موفقیت‌آمیز شهرداری تهران در سال گذشته از نگاه نایب‌رئیس شورای شهر تهران دور نماند و مدیریت شهری پایتخت را در رفع معضلات موجود در شهر سرآمد دانست. پرویز سروری در نخستین اظهارنظرهای خود در سال جدید، به تحقق بودجه1402 و متمم 104هزار میلیارد تومانی اشاره و آسفالت‌ریزی بیش از 1.5میلیون تنی را رکورد بالایی عنوان کرد. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود مهم‌ترین موضوعات سال جدید را تشریح کرد: تصمیم مهم شورا در قبال سیاستگذاری در موضوع حمل‌ونقل است و اولویت شهر تهران، موضوع حمل‌ونقل اعلام شد و بیش از 45درصد از بودجه سال1402 را به موضوع حمل‌ونقل اختصاص دادیم که نتایج آن یکی، پس از دیگری خودش را نشان می‌دهد. سال1403 سال طلایی برای شهروندان تهرانی خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید