• چهار شنبه 24 بهمن 1403
  • الأرْبِعَاء 13 شعبان 1446
  • 2025 Feb 12
سه شنبه 23 بهمن 1403
کد مطلب : 248466
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/LgLWX
+
-

اولویت مدیریت شهری: ارزان‌سازی ‌ توسعه خدمات و کمک به اقتصاد شهر است

اولویت مدیریت شهری: ارزان‌سازی ‌ توسعه خدمات و کمک به اقتصاد شهر است

داوود گودرزی: معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران

شهرداری تهران نهاد خدمات‌رسانی است که همواره به شکل مستمر و شبانه‌روزی به ارائه خدمات گوناگون به شهر و شهروندان می‌پردازد. مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری، ارزان‌سازی‌ و توسعه خدمات، کمک به اقتصاد شهر، مردمی‌سازی‌ خدمات، جلب رضایت حداکثری و افزایش و ارتقای سطح زندگی شهروندان است.در این میان یکی از معاونت‌های بسیار مهم شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران محسوب می‌شود که شامل ۸سازمان و شرکت و ۳ اداره کل است که هر یک وظایف و ماموریت‌های بسیار ‌ مهمی را بر عهده دارند.
سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکی از زیرمجموعه‌های این معاونت محسوب می‌شود که ارتباط مستمر و مستقیمی با شهروندان دارد. نقش این سازمان در تامین و عرضه محصولات مختلف و موردنیاز شهروندان از انواع میوه، صیفی و... گرفته تا عرضه مرغ و گوشت تنظیم‌بازاری و تامین و عرضه میوه شب عید و‌ ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است.
محصولات عرضه‌شده در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بسیار ارزان‌تر از سطح شهر تهران است و این امر در راستای کمک به اقتصاد خانوار و تامین مایحتاج عموم شهروندان محسوب می‌شود.
با توجه به تأکیدات شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سبک معماری بازارهای میادین میوه و تره‌بار براساس طرح ایرانی – اسلامی است و اکنون با افتتاح 10بازار (5بازار در جنوب شهر و 5بازار در شمال شهر) که به‌مناسبت دهه مبارک فجر و در یکصدوشصت‌و‌چهارمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری ‌رسید، 12هزار مترمربع به بازارهای میادین میوه و تره‌بار ما افزوده شده است. در مجموع با توسعه بازارهای محلی میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران حدود 25هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در تهران ایجاد و مجموعا 150بازار، نوسازی، تعمیر و بهسازی شده است تا کیفیت خدمات به مردم را در این مجموعه‌ها گسترش دهیم. به‌طور کلی یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در مدیریت شهری، توسعه و گسترش خدمات به شهروندان است.
همچنین طبق سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین و توزیع کالاهای ‌ماه مبارک رمضان و شب عید نیز فراهم شده است که به میزان لازم و با قیمت مصوب در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه خواهند شد. در پایان باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که مدیریت شهری به‌دنبال توسعه میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران است تا محصولات را با قیمت مناسب‌تر و با کیفیت بالا در اختیار عموم شهروندان قرار دهد که مجموعه این اقدامات منجر به کسب رضایتمندی حداکثری شهروندان عزیزمان شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید