• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228473
+
-

سید امیر حسن مدنی،‌دبیر شورای‌عالی جهاد سازندگی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

ادامه‌دهنده راه رئیس‌جمهور شهید در خدمت به مردم هستیم

ادامه‌دهنده راه رئیس‌جمهور شهید در خدمت به مردم هستیم

خادم‌الرضا و مردمی بودن با شهید رئیسی عجین شده و گره خورده بود. فقدان بزرگی بر ما وارد شده و امیدواریم خداوند خودش این خلأ را برایمان جبران کند. رسیدگی به مردم و مناطق محروم یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور مردمی بود. لفظ سید محرومان واقعا گزافه نبود و با وی عجین شده بود؛ چون واقعا بی‌تاب مردم و امور آنها بود.
کشور ایران در یک مقطع خوب در عرصه بین‌المللی قرار دارد و ریل‌گذاری با حوزه کار جهادی و مردمی اتفاق افتاده است و این مسیر ادامه دارد و نهال جهادسازندگی که در دولت آقای رئیسی به نام جهاد پیشرفت تعریف شد، ان‌شاءالله ادامه‌دار خواهد بود.
در دهه ۹۰با تعطیلی کارخانه‌ها مواجه بودیم و بخش عمده‌ای از کارخانه‌ها تعطیل شدند. در ابتدای دولت نزدیک به ۶۰هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور وجود داشت. در نهضت احیای واحدهای اقتصادی که برکات بسیاری داشته، ۸۷۷۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است. این نهضت یکی از ثمرات بزرگ دولت سیزدهم بوده و در حال حاضر نزدیک به ۴۶هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور وجود دارد که البته بعضی از آنها قابل برگشت نیستند. این جهاد نهضت ثمره دولت و حرکت و اقدام جهادی رئیس‌جمهور مردمی و سیدمحرومان بود و امیدواریم خداوند به ما توفیق خدمتگزاری بدهد که این مسیر ادامه پیدا کند. در شاخص‌های حوزه روستایی بحث تنش آبی با جدیت کامل پیگیری شد و به بیش از ۵۵۰۰روستا آبرسانی و تنش آبی آنها برطرف شد. همچنین در حوزه گاز و ارتباطات کارهای خوبی به انجام رسیده است. مسئولان ما در حال خدمت هستند و جانشان را تا پای خدمت می‌گذارند، خون پاک این شهید عرصه خدمت بانی وفاق و همدلی شده است که خود مایه برکت است و راه این شهیدان خدمت ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.
در همین راستا در چله خدمت حدود ۴۸شبکه جهادی مشغول کارند که ۱۵ابرشبکه مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد، بسیج سازندگی و... هم در بین آنها هستند. تاکنون ۲۶۰هزار نفر، ۴میلیون خدمت در سامانه‌ها ثبت کرده‌اند؛ از آزادی زندانی‌های دیه گرفته تا بسیاری از خدمات عمومی مانند تعمیر کولر خانه‌ها . همچنین غیر از اقدامات ستاد دیه، حدود هزار زندانی در چله خدمت آزاد شده‌اند و بیش از ۳هزار و۷۰۰ پروژه دولتی هم به چله خدمت ملحق شدند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید